Συναυλία της Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στη Ροτόντα

Η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, σε συνεργασία με την Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης, παρουσιάζει μία ξεχωριστή συναυλία, μέσα στο εμβληματικό μνημείο της Θεσσαλονίκης, με κατανυκτικά έργα κορυφαίων δημιουργών.

Την Κ.Ο.Θ. διευθύνει ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Γεώργιος Βράνος. Συμμετέχει η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης σε διδασκαλία Μαίρης Κωνσταντινίδου.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την περίφημη Εισαγωγή από το ‘Μεγάλο Ρωσικό Πάσχα’ του Ρίμσκι-Κόρσακοφ, που παραπέμπει σε λειτουργία της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και στα παραδοσιακά λειτουργικά άσματα Obikhod.

Ο συνθέτης αναπαριστά μουσικά τη μετάβαση από τη μυστηριακή κατάνυξη και το βουβό θρήνο του Μεγάλου Σαββάτου, στην εκρηκτική γιορτινή ατμόσφαιρα της Κυριακής του Πάσχα.

Συναυλία της Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στη Ροτόντα

Το Ave Verum Corpus του Μότσαρτ είναι ένας Ευχαριστηριακός Ύμνος της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας που χρονολογείται από τον 14ο αιώνα και αποδίδεται στον Πάπα Ιννοκέντιο Δ’. Πολλοί συνθέτες έχουν μελοποιήσει τον ύμνο σε διάφορες εκδοχές, ολόκληρο ή μέρη του. Η εκδοχή του Μότσαρτ, που γράφτηκε το 1791 για τους εορτασμούς του Corpus Christi στο Μπάντεν της Αυστρίας, είναι η πλέον διαδεδομένη, ενώ ακόμη και σήμερα περιλαμβάνεται στη Θεία Λειτουργία της Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Ακολουθούν τρία χορωδιακά μέρη (Kyrie, Dies Irae, Lacrimosa) από το εμβληματικό Ρέκβιεμ του Μότσαρτ, το έργο που αποτέλεσε το κύκνειο άσμα του συνθέτη, δημιουργώντας παράλληλα το τεράστιο ζήτημα της αυθεντικότητάς του, λόγω του ότι ο θάνατος τον πρόλαβε πριν το ολοκληρώσει.

Συναυλία της Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης στη Ροτόντα

Η 3η Συμφωνία του Θεοδωράκη βασίζεται στο ποίημα του Σολωμού ‘Τρελή Μάνα’, με αναφορές και στην ‘Πόλη’ του Καβάφη. Στο τρίτο μέρος του έργου, ο συνθέτης επεξεργάζεται τρεις βυζαντινούς ύμνους της Μεγάλης Παρασκευής, ενώ χαρακτηριστικό σημείο αποτελεί η υπόμνηση των ήχων της καμπάνας της Αγίας Σοφίας.

Το ‘Αλληλούια’ είναι το πλέον γνωστό μέρος του ορατόριου Μεσσίας του Χέντελ, όπου ο συνθέτης μελοποίησε μία σειρά παραπομπών στη Βίβλο με θέμα τον Μεσσία καταφέρνοντας να συνδυάσει στοιχεία της θείας λειτουργίας με τη χορωδιακή παράδοση της Αγγλίας και την παραδοσιακή μουσική της Ιταλίας και της Γερμανίας.

Προσοχή:
Η είσοδος στο μνημείο επιτρέπεται σε περιορισμένο αριθμό ατόμων και θα γίνει με ονομαστική λίστα. Οι δικαιούχοι θα προκύψουν μετά από κλήρωση, μεταξύ των ακροατών της Κ.Ο.Θ., που αγόρασαν εισιτήριο μέσα στο 2016 και έδωσαν τα στοιχεία τους στο εκδοτήριο. Ένας αριθμός θέσεων θα διατεθεί επίσης μέσω των χορηγών επικοινωνίας της Κ.Ο.Θ..

Σάββατο 16 Απριλίου, ώρα 20:30
Ροτόντα

Διεύθυνση ορχήστρας: Γεώργιος Βράνος

Συμμετέχει η Μικτή Χορωδία Θεσσαλονίκης
Διδασκαλία: Μαίρη Κωνσταντινίδου

Πρόγραμμα: Νικολάι Ρίμσκι-Κόρσακοφ (1844-1904): Εισαγωγή από ”Μεγάλο Ρωσικό Πάσχα”, έργο 36
Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ: (1756-1791): Ave Verum Corpus
Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ: (1756-1791): Requiem Mass σε ρε ελάσσονα, Κ626 (Kyrie, Dies Irae, Lacrimosa)
Μίκης Θεοδωράκης: (1925-): Συμφωνία αρ. 3 (3ο μέρος)
Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ: (1685-1759): Μεσσίας (Alleluja)

Χορηγός Επικοινωνίας είναι η ΕΡΤ Α.Ε.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ