Το ραδιοφωνικό ντοκιμαντέρ της “Αφύλαχτης Διάβασης” στον Βοτανικό

Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου 2018 η ομπρέλα δράσεων στον Βοτανικό που διοργάνωσε η εκπομπή του Πρώτου Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας “Αφύλαχτη Διάβαση” στα πλαίσια της ανάπτυξης των παράλληλων αφηγηματικών αξόνων και της μεταφοράς των ραδιοφωνικών ντοκιμαντέρ που παράγει και υλοποιεί η εκπομπή στον κοινωνικό χώρο. Σημειώνεται ότι η Ελληνική Ραδιοφωνία συγκαταλέγεται μεταξύ των δημόσιων ραδιοφωνιών της Ευρώπης που παράγουν και μεταδίδουν ραδιοφωνικά ντοκιμαντέρ.

Επίσης, έπειτα από πρόταση του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου, η συγκεκριμένη δράση θα ενταχθεί στο παγκόσμιο συνέδριο για τις πόλεις που θα πραγματοποιηθεί τον Αύγουστο του 2019 στην Αθήνα.

Οι δράσεις της “Αφύλαχτης Διάβασης” στον Βοτανικό ήταν πολλαπλές και αφορούσαν ανθρωπογεωγραφικό περίπατο, έκθεση φωτογραφίας στον μαντρότοιχο του εργοστασίου της Σόφτεξ και προβολή ντοκιμαντέρ στο εργοστάσιο των τρένων στον πρώην ΣΠΑΠ. Κατά τη διάρκεια της ξενάγησης στην οδό Αγίου Πολυκάρπου, οι συμμετέχοντες ακροατές της Ελληνικής Ραδιοφωνίας είχαν την ευκαιρία να ακούσουν και να δουν ζωντανή την ιστορία ενός δρόμου, που στην ουσία ταυτίζεται με την ιστορία της Ελλάδας των δύο τελευταίων αιώνων.

Το ραδιοφωνικό ντοκιμαντέρ της “Αφύλαχτης Διάβασης” στον ΒοτανικόΕιδικότερα:
Η αρχιτέκτονας και πολεοδόμος Έφη Καραθανάση ανέλυσε την έννοια του αστικού κενού και αναφέρθηκε στο σκάνδαλο της λεγόμενης “διπλής ανάπλασης” με την κατασκευή του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού στον Βοτανικό και την ταυτόχρονη ανέγερση εμπορικού κέντρου στο οικόπεδο του πρώην εργοστασίου της ΕΤΜΑ.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου Ρακοσυλλεκτών “Ο ΕΡΜΗΣ” Καμπέρ Βαχτέτ αναφέρθηκε στην περιπέτεια των υπαίθριων παζαριών της Αθήνας, στη μεταφορά τους στην οδό Αγίου Πολυκάρπου, μετά από πρωτοβουλία του δήμου Αθηναίων, και την οριστική μεταφορά τους από την οδό το φθινόπωρο του 2016. Μίλησε ακόμη για τους “θησαυρούς” που εντοπίζουν οι ρακοσυλλέκτες στα αστικά απορρίμματα, διανύοντας καθημερινά με τα πόδια περίπου τριάντα χιλιόμετρα και ψάχνοντας αντικείμενα κάδο-κάδο.

Το ραδιοφωνικό ντοκιμαντέρ της “Αφύλαχτης Διάβασης” στον ΒοτανικόΑπό την πλευρά του, ο Κωνσταντίνος Πολυχρονόπουλος, εμπνευστής και “ψυχή” της κοινωνικής κουζίνας “Ο Άλλος Άνθρωπος” αναφέρθηκε στη δημιουργία του Ανοιχτού Κέντρου Φιλοξενίας στον Ελαιώνα και, συγκεκριμένα, επί της οδού Αγίου Πολυκάρπου, στη μεταφορά των προσφύγων από το Πεδίο του Άρεως και στις δυσκολίες που αντιμετώπισαν αρχικά.

Ο αντιπρόεδρος της Ελληνικής Γεωγραφικής Εταιρείας Σπύρος Φασούλας ανέλυσε την ιστορία του σιδηροδρομικού δικτύου που εφάπτεται με τον Βοτανικό, το αρχιτεκτονικό παρελθόν των σταθμών Λαρίσης και Πελοποννήσου καθώς και την ιστορία της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη.

Τέλος, ο συγγραφέας Πέτρος Μάρκαρης, με αφορμή το βιβλίο του “Η Αθήνα της μιας διαδρομής” μίλησε για την ιστορία του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, συνδέοντας τον Βοτανικό με γειτονιές και συμβολικές περιοχές της Αθήνας, όπως το Θησείο, τα Πετράλωνα, το Μοναστηράκι και την Ομόνοια.

Οι συμμετέχοντες στον ανθρωπογεωγραφικό περίπατο δημιούργησαν στον μαντρότοιχο του ερειπωμένου εργοστασίου της Σόφτεξ μία αυτοσχέδια έκθεση φωτογραφίας, φόρος τιμής στην ανάπτυξη της εργατικής συνείδησης στα χρόνια του Μεσοπολέμου και αργότερα.

Τον σχεδιασμό και συντονισμό των δράσεων είχε ο δημιουργός της εκπομπής “Αφύλαχτη Διάβαση” Θωμάς Σίδερης, δημοσιογράφος της ΕΡΤ και υποψήφιος διδάκτορας Ανθρωπογεωγραφίας. Αποσπάσματα από κείμενα που σχετίζονται με τις ροές ανθρώπων, φορτίων και κεφαλαίων στον Βοτανικό διάβασε η δημοσιογράφος της ΕΡΤ Ζέτα Καραγιάννη.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος