Σημαντική διάκριση για τα Ανοιχτά Σχολεία της Αθήνας

Το Συμβούλιο της Ευρώπης (Council of Europe) συμπεριέλαβε τα Ανοιχτά Σχολεία του Δήμου Αθηναίων στον οδηγό με τις καλές πρακτικές πόλεων σε θέματα προάσπισης ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ένταξης μεταναστών.

Το Κογκρέσο των Τοπικών και Περιφερειακών Αρχών της Ευρώπης, μετά την 34η ολομέλειά του που πραγματοποιήθηκε στο Στρασβούργο στις 28 Μαρτίου, ενέκρινε σχέδιο ψηφίσματος για την προώθηση της διάδοσης παραδειγμάτων καλής πρακτικής που εφαρμόζουν οι τοπικές και περιφερειακές αρχές στην Ευρώπη. Ο πρώτος τόμος αυτού του “εγχειριδίου καλών πρακτικών” του Συμβουλίου της Ευρώπης επικεντρώνεται στο δικαίωμα στην ίση μεταχείριση και την εξάλειψη των διακρίσεων, ειδικότερα σε τρεις ομάδες-στόχους: α) τους πρόσφυγες, τους αιτούντες άσυλο και τους μετανάστες, β) τους Ρομά και νομάδες και γ) της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας.

Εκτιμώντας τη σημασία που έχει η πρόσβαση σε ποιοτική εκπαίδευση, το εγχειρίδιο αφιερώνει ξεχωριστή ενότητα στις καλές πρακτικές που εξασφαλίζουν ισότιμη πρόσβαση σε όλους. Η πρωτοβουλία “Ανοιχτά Σχολεία” του Δήμου Αθηναίων προβάλλεται ως επιτυχημένη πρακτική που επιτρέπει μεταξύ άλλων στους πρόσφυγες να μάθουν τη γλώσσα, τον πολιτισμό και την παράδοση των κοινοτήτων υποδοχής τους και να αποκτήσουν νέες γνώσεις και δεξιότητες, με τις οποίες μπορούν να συντηρήσουν τον εαυτό τους και τις οικογένειές τους και να γίνουν πολύτιμα μέλη της κοινότητας.
Σημαντική διάκριση για τα Ανοιχτά Σχολεία της Αθήνας
Συγκεκριμένα, ο Οδηγός του Κογκρέσου για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα αναφέρει για τα “Ανοιχτά Σχολεία” της Αθήνας (σελ. 44):

“Με την μετατροπή 25 δημόσιων σχολείων σε κέντρα επιστημονικών, δημιουργικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, καθώς και χώρους εκμάθησης γλωσσών για τους Αθηναίους και τους πρόσφυγες η πόλη της Αθήνας κατόρθωσε να συγκεντρώσει προσφυγόπουλα και ελληνόπουλα, να αυξήσει τη συμμετοχή και την αλληλεπίδραση των γειτονιών και των τοπικών σχολείων με τη διαδικασία ενσωμάτωσης των προσφύγων και να προσφέρει στα παιδιά των προσφύγων ένα ασφαλές περιβάλλον εκμάθησης και ψυχαγωγίας έξω από τα κέντρα φιλοξενίας τους.

Το 2015, η πόλη των Αθηνών ξεκίνησε την πρωτοβουλία “Ανοιχτά σχολεία”, ένα πρόγραμμα με στόχο την μετατροπή των τοπικών δημόσιων σχολείων στον Δήμο Αθηναίων σε κέντρα αθλητισμού, δημιουργικής μάθησης, μαθημάτων γλωσσών και άλλων δραστηριοτήτων για όλους τους Αθηναίους και τους πρόσφυγες. Με αυτήν την πρωτοβουλία, τα σχολικά κτίρια παραμένουν ανοιχτά μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου μέχρι τις 9:30 μ.μ. τις καθημερινές και από τις 10 π.μ. έως τις 8 μ.μ. τα Σαββατοκύριακα. Τα εργαστήρια δεν ενισχύουν μόνο τις γλωσσικές δεξιότητες και την πολιτισμική κατανόηση των παιδιών προσφύγων, αλλά συμβάλλουν επίσης στην αλληλεπίδραση μεταξύ των νεοφερμένων και των κατοίκων κάθε ηλικίας. Η χρήση των σχολικών κτιρίων για τη φιλοξενία δημιουργικών εργαστηρίων για όλες τις ηλικίες, αναζωογονεί τους χώρους και φέρνει την τοπική κοινότητα κοντά, σε μια προσπάθεια να αυξηθεί η συμμετοχή και η αλληλεπίδραση μεταξύ γειτονιών και τοπικών σχολείων. Το πρόγραμμα εκπονείται από τον Δήμο Αθηναίων και χρηματοδοτείται από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού του 2016, 450 από τους 1.250 συμμετέχοντες σε δραστηριότητες των Ανοιχτών Σχολείων ήταν πρόσφυγες. Σήμερα, η πρωτοβουλία περιλαμβάνει 25 δημόσια σχολεία του Δήμου Αθηναίων και αριθμεί 170 μαθήματα με συνολικά 10.184 συμμετέχοντες.”

Σημαντική διάκριση για τα Ανοιχτά Σχολεία της Αθήνας
Το πρόγραμμα συνεχίζει το έργο του πιο δυναμικά από ποτέ, με καθημερινές δράσεις που δημιουργούν ευκαιρίες για συσπείρωση και ένταξη. Υλοποιείται με αποκλειστικό δωρητή το Stavros Niarchos Foundation και τον συντονισμό του Athens Partnership.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος