Μία απίστευτη κόντρα έχει δημιουργηθεί ανάμεσα στην  πρωτοβουλία της φυσιολατρικής ομάδας Gymnosophy και στην Κίνηση πολιτών για την Παπάφη.

Τα μέλη της φυσιολατρικής ομάδας υποστηρίζουν «Ναι στον ποδηλατόδρομο στην Παπάφη» και τα μέλη της Κίνησης λένε «Όχι στα ποδήλατα, Ναι στα αυτοκίνητα»

«Δείτε πως καταρρίπτουμε τα επιχειρήματα τους:» ανακοινώνει η ομάδα Gymnosophy

»Υποστηρίζουν “Απώλεια 100 θέσεων στάθμευσης”
Καταρρίπτουμε: Οι θέσεις στάθμευσης που “χάνονται” είναι ούτως η άλλως παράνομες μιας που στην οδό Παπάφη και στις δύο πλευρές απαγορεύεται η στάθμευση. Όπως και να έχει όμως η Θεσσαλονίκη αποτελεί ένα ατελείωτο χαοτικό πάρκινγκ αυτοκινήτων.

Υποστηρίζουν “ Όχι στη βάναυση επίθεση στις ζωές μας”
Καταρρίπτουμε: Τα αυτοκίνητα που ρυπαίνουν, ηχο-ρυπαίνουν, ενισχύουν την καθιστική ζωή, την κλιματική αλλαγή, επιβαρύνουν την δημόσια υγεία και το σύστημα υγείας, ενώ το καύσιμο τους αιτία πολέμων και περιβαλλοντικής υποβάθμισης. Τα αυτοκίνητα λοιπόν είναι η βάναυση επίθεση στις ζωές μας και όχι οι ποδηλατόδρομοι που προωθούν το ποδήλατο, το απόλυτα οικολογικό μέσο βιώσιμης κινητικότητας. Υποστηρίζουν “Όχι σε αποφασίζουν για εμάς χωρίς εμάς” .Καταρρίπτουμε: Η Δ’ Κοινότητα πριν 2 χρόνια ξεκίνησε την ενημέρωση κατοίκων και επαγγελματιών στην περιοχή της Τούμπας, και διοργάνωσε και σχετική ποδηλατοδρομία. Ο σχεδιασμός ενός dήμου θα πρέπει να είναι με το σκεπτικό της αναβάθμιση της ζωής συνολικά των πολιτών και όχι του ιδιωτικού προσωπικού και ευκαιριακού συμφέροντος του οποίου αυτή η κίνηση προωθεί. Εμείς λέμε ΝΑΙ σε ποδηλατόδρομο στην Παπάφη, να επεκταθεί σε όλη την πόλη, και προ-ειδοποιούμε τον δήμο Θεσσαλονίκης να λάβει όλα τα απαραίτητα κατασκευαστικά μέτρα ώστε να είναι ασφαλής διάδρομος ποδηλάτων αποκλειστικής κίνησης, διπλής κατεύθυνσης, ασφαλτοστρωμένος, με νησίδα διαχωρισμού ή κράσπεδο, και φυσικά σταθερά εμπόδια για την αποτροπή της παράνομης στάθμευσης και κίνησης μηχανοκίνητων οχημάτων σε αυτήν. Σε διαφορετική περίπτωση θα απαξιωθεί από τους βάνδαλους της εποχής μας και την αδυναμία ελέγχου.

ΠΡΟΣΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ:

1) Να υπογράψουν το Νέο Ψήφισμα 2019, για ένα «Ασφαλές Δίκτυο Ποδηλατόδρομων ΤΩΡΑ!». Το προηγούμενο ψήφισμα συγκέντρωσε περισσότερες από 6.000 υπογραφές.
www.gymnosophy.gr/safe-cycling-network-now.

2) Να κάνουν εμπάργκο σε όλα τα καταστήματα & επαγγελματίες που είναι ενάντια στους ποδηλατόδρομους.

3) Να συμμετέχουν στο 10ο Ποδηλατικό Καρναβάλι, την μεγάλη αποκριάτικη γιορτή του Ποδηλάτου και της Οικολογίας, την Τσικνοπέμπτη 28 Φεβρουαρίου. Λεπτομέρειες www.bikecarnival.gr »

Από την άλλη πλευρά , η Κίνηση Πολιτών Παπάφη΄ με ανακοίνωση της υποστηρίζει « ΟΧΙ στα ποδήλατα, ΝΑΙ στα αυτοκίνητα!».  Στην κόντρα αυτή παίρνει θέση και  η ένωση για τα δικαιώματα των Πεζών καταγγέλλοντας:
«Πολλοί από τους συμπολίτες μας ξέρουν τους Streetpanthers – τα παιδιά που κολλάνε το αυτοκόλλητο «Είμαι γάιδαρος, παρκάρω όπου γουστάρω» στα οχήματα που παρκάρουν παράνομα.
Να που τώρα εμφανίστηκε και το αντίπαλο δέος: Η νεοεμφανιζόμενη «Κίνηση Πολιτών Παπάφη» με αφισάκι διακηρύσσει: ¨Όχι Ποδηλατόδρομος στην Παπάφη, όχι στην οριστική απώλεια 100 και πλέον θέσεων στάθμευσης, όχι στη βάναυση επίθεση στην ζωή μας (!!!).΄Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά. Πρόσφατα ολοκληρώθηκαν οι μελέτες που αφορούν τη βελτίωση και επέκταση του πολύπαθου δικτύου ποδηλατοδρόμων της πόλης μας στην περιοχή Τούμπας Θεσσαλονίκης.
Ο νέος ποδηλατόδρομος θα επεκταθεί και στην οδό Παπάφη, εκτοπίζοντας σε ένα μεγάλο τμήμα την παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων που επικρατεί σήμερα. Ο καυγάς εδώ «είναι για το πάπλωμα», και το πάπλωμα είναι ο χώρος στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων. Για την ακρίβεια, το παράνομα καταλαμβανόμενο για στάθμευση τμήμα της οδού Παπάφη. Τι κι αν εκατοντάδες πόλεις σε όλη την Ευρώπη έχουν ποδηλατόδρομους εκατοντάδων χιλιόμετρων; τι κι αν ακόμα και στην χώρα μας δεκάδες πόλεις –όπως πχ τα Τρίκαλα, η Καρδίτσα, η Λάρισα, το Ναύπλιο και άλλες- έστω και με μεγάλες δυσκολίες, επεκτείνουν τα δίκτυα ποδηλατοδρόμων τους; τι κι αν στην Αθήνα ήδη έχει σχεδιαστεί και υλοποιείται σταδιακά ένα τεράστιο δίκτυο ποδηλατοδρόμων; τι κι αν οι Ευρωπαϊκές Αρχές, οι Διεθνείς οργανισμοί, οι συγκοινωνιολόγοι, τα Δίκτυα πόλεων και πολιτών, μας βομβαρδίζουν καθημερινά με προτροπές να κάνουμε την πόλη μας φιλική στα ποδήλατα και να περιορίσουμε τα ΙΧ; τι κι αν οι πεζοί δεν μπορούν να κυκλοφορήσουν και παρασύρονται κάθε μέρα από τα αυτοκίνητα;
Για κάποιους από εμάς εδώ στην Θεσσαλονίκη δεν μας ενδιαφέρει τι κάνουν οι κουτόβλαχοι της Ευρώπης ή της Θεσσαλίας, ούτε οι χαμουτζήδες της Αθήνας και του Ναυπλίου. Εμείς είμαστε περήφανοι ποδηλατομάχοι και θα προστατεύσουμε «την γειτονιά και την ζωή μας». Βάναυση επίθεση στη ζωή τους θεωρούν κάποιοι την απόδοση χώρων στο ποδήλατο (!), άρα προφανώς φιλικό και ανθρώπινο το δρόμο τους όπως είναι τώρα (!). Ηρεμήστε παιδιά και σκεφθείτε: Όταν οι γονείς μας έχτιζαν τις πολυκατοικίες χωρίς πρόβλεψη για τα αυτοκίνητα, άφηναν το λογαριασμό να τον πληρώσουν οι επόμενες γενιές. Και η ώρα της πληρωμής ήρθε τώρα, που αφού φτάσαμε στο μη περαιτέρω μετατρέποντας την πόλη σε ένα τεράστιο πάρκινγκ, πρέπει να πάρουμε από το Ι.Χ. αυτοκίνητο ένα μικρό κομματάκι από το δημόσιο χώρο που τόσο απλόχερα και ασυλλόγιστα του χαρίσαμε. Τα αυτοκίνητα που μπουκώνουν κάθε δρόμο, κάθε γειτονιά, πρέπει κάποια στιγμή να ξαναμπούνε στα πάρκινγκ που έγιναν αποθήκες, στις πυλωτές που έγιναν μαγαζιά, και κάποια ναι, μπορεί να γίνουν και ασύμφορα για τους ιδιοκτήτες τους αφού το κόστος κτήσης τους θα επιβαρυνθεί με το κόστος στάθμευσης, κόστος που μέχρι τώρα απορροφούσε ο δημόσιος χώρος και εκφραζόταν με την υποβάθμιση της ποιότητας ζωής μας. Έτσι –όπως τα λέτε στην αφίσα- είναι, αν έτσι νομίζετε, συμπολίτες. Αφήστε μας όμως κάποιους άλλους να ονειρευόμαστε -και τη δημοτική αρχή να υλοποιεί, σ’ αυτή την περίπτωση- άλλο μέλλον για την πόλη και για τα παιδιά μας και παιδιά σας. Η Ένωση Για τα Δικαιώματα των Πεζών στα πλαίσια του ενδιαφέροντός της για τον Δημόσιο χώρο, θα στηρίξει κάθε προσπάθεια των δημοτικών αρχών για την επέκταση του δικτύου ποδηλατοδρόμων στην Θεσσαλονίκη».

 

 

 

 

 

Μοιράσου το άρθρο: