Φεστιβάλ Δράμας: παρουσιάσεις σκηνοθετών του ελληνικού διαγωνιστικού

Οι παρουσιάσεις των σκηνοθετών του ελληνικού διαγωνιστικού προγράμματος ξεκίνησαν στο 40ο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας. Οι κριτικοί κινηματογράφου Κωνσταντίνος Καϊμάκης και Κώστας Κωνσταντινίδης σύστησαν στο κοινό τους μικρομηκάδες που ήδη παρουσίασαν την ταινία τους στη φετινή διοργάνωση.

  • Ο Δαρείος Χαλίλι αναφέρθηκε στην ταινία “Μr. Null», που εξετάζει το παράλογο των ανθρώπινων συμβάσεων.

Ένας κλέφτης ταυτότητας αγωνίζεται να δημιουργήσει τη δική του προσωπικότητα, κλέβοντας στοιχεία από τη ζωή των θυμάτων του. Καταδιώκει τα θύματά του σε κοινωνικές εκδηλώσεις ενώ η ζωή του επαναλαμβάνεται από κλοπή σε κλοπή.

Η ταινία είναι μια σπουδή πάνω σε έναν χαρακτήρα χωρίς συναισθηματισμό. Ταυτόχρονα, είναι μια σάτιρα πάνω στο διαδικτυακό φλερτ και στην αποστασιοποίηση που αυτό επιφέρει. Όπως εξήγησε ο σκηνοθέτης, ο «χορός στην ταινία φανερώνει την απορρύθμιση των χαρακτήρων».

  • «Ως ένα φόρο τιμής στο φιλμ νουάρ και στον Χάμφρεϊ Μπόγκαρντ» περιέγραψε ο Στέφανος Γκέκας την δική του ταινία μυθοπλασίας με τίτλο «Humphrey», όπου ο πρωταγωνιστής της έπειτα από ένα ατύχημα αρχίζει να πιστεύει ότι είναι ο Χάμφρει Μπόγκαρντ.

« Η ταινία συνδυάζει το παλιό και το νέο. Το σλόγκαν της είναι: «Όταν το παλιό συναντάει το νέο αποκτάει κι ενδιαφέρον». Ο συνδυασμός αυτός μας βοηθάει να ταξιδέψουμε στον χρόνο μπρος και πίσω και να αποτίσουμε συνολικά έναν φόρο τιμής σε μιαν άλλη εποχή της Τέχνης, του κινηματογράφου, της μουσικής, της καθημερινότητας, μιας άλλης ζωής..» ανέφερε ο σκηνοθέτης.

  • « Ένα σύντομο βύθισμα στον προβληματικό κόσμο μέσα στον οποίο ζει η ηρωίδα» χαρακτήρισε την πτυχιακή ταινία της «Το μαύρο κουτί» η σκηνοθέτης Ανθή Τσιρούκη με ήρωα «έναν άνδρα που έχει εθιστεί στον τζόγο και ηρωίδα μια γυναίκα που έχει εθιστεί στον άντρα…».

Όπως υπογράμμισε «Πολλές φορές όταν οι άνθρωποι έχουν προβλήματα, εγκλωβίζονται μέσα σε αυτά, βαλτώνουν. Σαν να μην μπορούν να βγάλουν το κεφάλι τους έξω από την κατάσταση στην οποία ζουν και να δούνε πιο καθαρά. Ήθελα να κάνω μια ταινία για αυτή την κατάσταση που όλο και περισσότεροι άνθρωποι ζουν γύρω μου».

  • «Πάντα κουβαλάμε μέσα μας το παιδί που υπήρξαμε. Κάποιοι ίσως το νιώθουν λιγότερο αυτό, κάποιοι περισσότερο. Και αυτή την αίσθηση θέλαμε να αποδώσουμε στην ταινία, η οποία βασίστηκε στο σενάριο της Μαργαρίτας Κόκκιζα» τόνισε  η Έλενα Δεμέστιχα για την πτυχιακή ταινία της «Ωραίες πεταλούδες».

Η ηρωίδα της η Αντιγόνη , σε μια τυπική επίσκεψη στον πατέρα της την ημέρα των γενεθλίων του, θα έρθει αντιμέτωπη με το παρελθόν και την παιδική της ηλικία.

Όπως είπε η σεναριογράφος Μαργαρίτα Κόκκιζα «η ταινία εστιάζει στην καταλυτική σχέση με τους γονείς θέτοντας το ερώτημα: γεφυρώνονται οι γκρεμοί;».

  • Η «Ροζαλία» είναι η δεύτερη μικρού μήκους της Κατερίνας Γιαννακοπούλου, η οποία πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του Μικροφίλμ 2016.

Η «Ροζαλία»  όπως είπε «είναι μια ταινία συναισθηματική. Θέλει να προσεγγίσει τις άμυνες και το ένστικτο της επιβίωσης, της προστασίας και με κάποιο τρόπο της αγάπης. Είναι η πρώτη φορά που αντιμετωπίζω έτσι μια ταινία, τόσο από θέμα όσο και από κεντρικό ήρωα. Υπάρχει κι ένα διακριτικό πολιτικό background». Την ταινία της την χαρακτήρισε ως έν φιλμ «για την βία, την εξουσία, για τις κοινωνικές και προσωπικές επιλογές». Ο φαροφύλακας ήρωάς της «αγαπά την αυτοεξορία, επιλέγει να πεθάνει εκεί, ενώ υπάρχει και μια υπόγεια αναφορά στη Μακρόνησο…».

  • Ο σκηνοθέτης Θάνος Κερμίτσης γύρισε την μετα-αποκαλυπτική ταινία του «Καληνύχτα», ένα μιούζικαλ με λαϊκή μουσική υπόκρουση, χωρις καθόλου χρήματα. «Είναι μια do it yourself ταινία».

«Ο κόσμος όπως τον γνωρίζουμε έχει καταστραφεί. Η Ελλάδα, μια σειρά από ερείπια. Όλοι πλέον προσπαθούν να επιβιώσουν με κάθε τρόπο και να αφήσουν πίσω την ζωή τους πριν την καταστροφή. Όλοι εκτός από τον Κώστα, που αναζητά την Βίκυ, προσπαθώντας να καταλάβει την αιτία του χωρισμού τους. Στην αναζήτηση του, θα έχει στο πλευρό του τον φίλο του τον Τάσο, που θα προσπαθήσει να τον εκπολιτίσει, να τον εκλογικέψει. Όμως σ’ αυτόν τον κατεστραμμένο κόσμο, το μόνο που κρατάει τον Κώστα στα λογικά του, είναι η καψούρα του για την Βίκυ. Και όταν για τον Έλληνα υπάρχει καψούρα, η επιβίωση έρχεται σε δεύτερη μοίρα» τόνισε ο Θάνος Κερμίτσης. «Όταν καταστραφούν όλα και έχεις άπλετο χρόνο και χώρο συνειδητοποιείς τι πραγματικά σε κινεί και τι σε βγάζει από τον λήθαργο…».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος