Η παραγωγή “Ο γιος μου, Νικόλαος Μάντζαρος”, μετά τις επιτυχημένες παραστάσεις στον Πολυχώρο Vault στην Αθήνα, έρχεται στη Θεσσαλονίκη. Ένας συγκλονιστικός μονόλογος, σε σκηνοθεσία Αυγουστίνου Ρεμούνδου και σε κείμενο & ερμηνεία της Χρύσας Σπηλιώτη, που  θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Αθήναιον για τρεις  παραστάσεις, στις 27, 28 & 29 Μαρτίου.

Η προετοιμασία της Ελληνικής Επανάστασης και η γέννηση του Εθνικού Ύμνου.

Η Ρεγγίνα Μάντζαρου μητέρα του Νικόλαου Χαλικιόπουλου Μάντζαρου συνθέτη του Εθνικού Ύμνου, μας οδηγεί σε μονοπάτια γεμάτα φωτιά. Πάνω στο ηφαίστειο της Γαλλικής και της Ελληνικής επανάστασης. Βρισκόμαστε στην Κέρκυρα πρωτεύουσα των Ιονίων νήσων όπου εναλλάσσονται οι ξένοι κατακτητές.

Η κουλτούρα και οι επιρροές στα Επτάνησα είναι κυρίως δυτικές και οι αριστοκράτες συνεργάζονται ποικιλοτρόπως με τον εκάστοτε δυνάστη. Ο Μάντζαρος όχι μόνο ανήκει στην αριστοκρατική τάξη αλλά μετέχει και έμμεσα στις εκάστοτε κυβερνήσεις σαν γραμματέας του Γενικού Εισαγγελέα του Κράτους που είναι ο πατέρας του. Το ποτάμι όμως τόσο της μουσικής στην οποία αφιερώνεται όσο και των νέων ριζοσπαστικών ιδεών θα τον παρασύρει σε απρόσμενες διαδρομές.

Γράφει για πρώτη φορά στην ιστορία ελληνική όπερα, συνδέεται φιλικά με τον Διονύσιο Σολωμό μελοποιεί πάρα πολλά ποιήματά του, ο ένας πλάθει τον άλλον και η εποχή και τους δυο. Διψάει αρχικά για καταξίωση, η διεθνής καριέρα τον καλεί μα εκείνος τελικά αρνείται τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή στο Ωδείο της Νάπολης και εργάζεται αποκλειστικά στην Κέρκυρα. Όλη του τη ζωή δηλώνει ερασιτέχνης –γιατί για έναν αριστοκράτη είναι ντροπή να ασχολείται επαγγελματικά με τις Τέχνες- και δεν δέχεται ποτέ χρήματα για τη μουσική.  Συνθέτει ασταμάτητα αφήνοντας τεράστιο έργο –σχεδόν άγνωστο στο πλατύ κοινό με εξαίρεση τον Ύμνο. Διδάσκει ακαταπόνητα πλάθοντας καλλιτέχνες διεθνούς φήμης, δημιουργεί τη Φιλαρμονική ορχήστρα της Κέρκυρας και γίνεται ο πρωτεργάτης της Επτανησιακής Μουσικής Σχολής.

Γι’ αυτά και πολλά άλλα μας μιλάει ασθμαίνοντας από πάθος και έρωτα για ζωή μα κυρίως για αγάπη για τον γιο της η μητέρα του Ρεγγίνα. Είναι η πρώτη του δασκάλα στο πιάνο, αυτή που προσπαθεί να σώσει το παιδί της και τον εαυτό της από τη μέγγενη των κοινωνικών περιορισμών και της υποκρισίας που εκφράζει κι επιβάλλει ο δεσποτικός σύζυγός της  Γιάκωβος. Αντάρτισσα η ίδια στις επιταγές της τάξης και της εποχής της, ερωτεύεται παράνομα. Εμπνέει στο γιο της χωρίς καν να το αντιλαμβάνεται αγάπη για τη ζωή και την ελευθερία. «Εγώ το μόνο που κανα ήταν να τον αφήνω λεύτερο να χαίρεται μέχρι τις πατουσίτσες του». Και καταφέρνει το σχεδόν ακατόρθωτο. Να δώσει τα εφόδια σ’ έναν αριστοκράτη να γράψει τη μουσική για τον ξεσηκωμό των Ελλήνων.

Η σκηνοθετική προσέγγιση ζωντανεύει τον μικρόκοσμο της ηρωίδας σαν παιδικό κουρδιστό παιχνίδι εποχής. Δημιουργεί έναν ολόκληρο κόσμο μέσα από σύμβολα. Ένα καπέλο μια ομπρέλα, μια σβούρα, μεταμορφώνονται στα ίδια τα πρόσωπα που τα χρησιμοποιούν, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ενός πολυπληθούς θιάσου. Προσδίδει αναπάντεχο χιούμορ σε σκηνές που θα οδηγούσαν ίσως μόνο σε αγωνία ή ευσυγκινησία, χωρίς τη δυνατότητα πολλαπλής ανάγνωσης. Φωτίζει αθέατα μοτίβα, ανεβάζει την αδρεναλίνη, βαθαίνει στα χάσματα του λόγου, δίνει φρενήρη ρυθμό στη σκηνική έκφραση, παρασταίνει με ενάργεια που δεν αφήνει αμέτοχο τον θεατή.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Αυγουστίνος Ρεμούνδος

Κείμενο/Ερμηνεία: Χρύσα Σπηλιώτη

Μουσική: Νικόλαος Μάντζαρος

Μουσική επιμέλεια/ Επεξεργασία: Νικόλας Καρίμαλης (Razastarr)

Σκηνικά/ Κοστούμια: Τόνια Αβδελοπούλου

Χορογραφία: Μάτα Μάρρα

Σχεδιασμός Φωτισμού: Βαγγέλης Μούντριχας

Βοηθός σκηνοθέτη: Νίνα Ντούνη

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου

Video: Νικήτας Χάσκας

Αφίσα: Δημήτρης Ζουγκός

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ: 70 λεπτά χωρίς διάλειμμα

ΘΕΑΤΡΟ ΑΘΗΝΑΙΟΝ, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Για τρεις μόνο παραστάσεις: Τρίτη 27, Τετάρτη 28, Πέμπτη 29 Μαρτίου, στις 21.00

ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ: Γενική είσοδος:13 ευρώ. Μειωμένο 10 ευρώ.

Λίγα λόγια για το σκηνοθέτη Αυγουστίνο Ρεμούνδο:

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Αποφοίτησε από τη Δραματική σχολή της Μ. Βογιατζή- Τράγκα τo 1995 και είναι μαθητής της Νίκης Τριανταφυλλίδη. Είναι ιδρυτικό μέλος της κινηματογραφικής εταιρίας “DEKARA TSAKISTI PRODUCTIONS” και της θεατρικής ομάδας «ΟΝΟΜΑ?».

Ως ηθοποιός έχει παίξει πάνω από 50 παραστάσεις στο θέατρο και 15 σειρές στην τηλεόραση. Έχει σκηνοθετήσει έργα του Γιάννη Καλαβριανού, της Χρύσας Σπηλιώτη, του Γκαίτε, του Λόρκα, του Μποστ, του Ιονέσκο, του Μ. Νίκολιτς, του Δημήτρη Ζουγκού,του R. Alwar κ.α. Τρία σενάρια του έχουν γίνει ταινίες που έχουν διακριθεί σε διεθνή φεστιβάλ.

Το 2008 στο 49ο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης προτάθηκε για το βραβείο Α’ αντρικού ρόλου στην ταινία “Carousel” του Σ. Τσαρουχά και το 2003 στις “Νύχτες πρεμιέρας” πήρε το Α΄ βραβείο αντρικού ρόλου στην ταινία “Το πουλί” του Ν. Χάσκα.

Φέτος συνεργάζεται με τα θέατρα Vault, Αργώ, Αγγέλων Βήμα και θα σκηνοθετήσει τα έργα: “Ο Γιος μου Νικόλαος Μάντζαρος” της Χρύσας Σπηλιώτη, “Το Ημερολόγιο ενός Τρελού” του Lou Xsoun και “Δουλειά με χειροπέδες” του Λάζαρου Μπίκα.

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα Χρύσα Σπηλιώτη:

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, παρακολούθησε μαθήματα αυτοσχεδιασμού στη Γαλλία και έχει εργαστεί για χρόνια σαν ηθοποιός έχοντας ερμηνεύσει αρκετούς σημαντικούς ρόλους του διεθνούς ρεπερτορίου.Συνεργάστηκε με πολλά θεατρικά σχήματα, το Εθνικό θέατρο κι έχει ερμηνεύσει αρκετούς σημαντικούς ρόλους του διεθνούς ρεπερτορίου (σε σκηνοθεσίες Γ. Σεβαστίκογλου, Μίνου Βολανάκη, Γ. Χουβαρδά, Γ. Μιχαηλίδη, Γ. Μαργαρίτη, Β. Θεοδωρόπουλου, Ν. Κοντούρη κ.α.)

Σαν θεατρική συγγραφέας έχει παρουσιάσει έντεκα θεατρικά έργα σε ελληνικές σκηνές και στο εξωτερικό. Το πρώτο της έργο «Ποιος ανακάλυψε την Αμερική;», έχει ανέβει σε 33 διαφορετικές παραστάσεις, μεταφραστεί σε επτά γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, πολωνικά, γερμανικά, κροατικά, ολλανδικά, πορτογαλικά) και έχει παιχτεί στη Ν. Υόρκη, Βρυξέλλες, Βερολίνο, Άμστερνταμ, Κροατία (Φεστιβάλ Μότοβουν) και εκδοθεί στα πολωνικά. Το έργο της «Φωτιά και Νερό» έχει παρουσιαστεί στο Λονδίνο. Διδάσκει χρόνια θεατρική γραφή υπό τη μορφή σεμιναρίων στην Ελλάδα και την Κύπρο. Στην τηλεόραση έχει παίξει σε γνωστές σειρές κι έχει γράψει σενάρια.

 

Μοιράσου το άρθρο: