Philoxenia: Κρίσιμη η βελτίωση των συνδέσεων Ελλάδας-Τουρκίας

Ικανοποιημένοι ή πολύ ικανοποιημένοι από την επίσκεψή τους στην Τουρκία δηλώνουν πάνω από οκτώ στους δέκα ‘Ελληνες, που έχουν ταξιδέψει στη γειτονική χώρα έστω μία φορά (ποσοστό 81%), ενώ σχεδόν επτά στους δέκα (69%) σημειώνουν ότι θα ήθελαν ή έχουν σκοπό να την επισκεφτούν ξανά. Μεταξύ των Ελλήνων που έχουν ήδη ταξιδέψει στην Τουρκία, η εικόνα της γείτονος ως προορισμού είναι πολύ πιο θετική, σε σχέση με την άποψη που έχουν όσοι δεν την έχουν επισκεφτεί ποτέ: οι πρώτοι δίνουν στη χώρα υψηλότερη βαθμολογία από τους δεύτερους στα 11 από τα 16 χαρακτηριστικά που κλήθηκαν να αξιολογήσουν.
Τα παραπάνω προκύπτουν από έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ MARLAB του Πανεπιστημίου Μακεδονίας (ΠΑΜΑΚ), που παρουσίασε σήμερα, στη Θεσσαλονίκη, η διευθύντριά του Ροδούλα Τσιότσου. Η έρευνα, με τίτλο “Η εικόνα της Τουρκίας ως τουριστικού προορισμού όπως την αντιλαμβάνονται οι Ελληνες”, πραγματοποιήθηκε στο διάστημα 15-30 Οκτωβρίου σε δείγμα 240 ερωτηθέντων κυρίως από τη Βόρεια Ελλάδα, με κυρίαρχη ηλικιακή ομάδα τους νέους 18-34 ετών.
Σύμφωνα με την έρευνα, που παρουσιάστηκε στο πλαίσιο ημερίδας του Ελληνοτουρκικού Επιμελητηρίου Βορείου Ελλάδος, σε συνεργασία με το ΠΑΜΑΚ στο πλαίσιο της 33ης διεθνούς έκθεσης τουρισμού Philoxenia, βασικός προορισμός για όσους ‘Ελληνες ταξιδιώτες έχουν επισκεφτεί την Τουρκία είναι η Κωνσταντινούπολη (την έχει επισκεφτεί το 68,2% των ερωτηθέντων). Ακολουθούν η Αδριανούπολη (29,3%), το Αϊβαλί (23,7%), η Σμύρνη (23,1%) και η ‘Εφεσος (πάνω από 22%).
Λίγο περισσότεροι από τους μισούς (54%) σχεδιάζουν το ταξίδι στην Τουρκία ατομικά και κυρίως αναζητώντας πληροφορίες και κάνοντας κρατήσεις μέσω Διαδικτύου, ενώ οι υπόλοιποι (46%) χρησιμοποιεί τις υπηρεσίες τουριστικών πρακτορείων.
Ερωτηθέντες αν θα πρότειναν ένα ταξίδι στην Τουρκία, πάνω από έξι στους δέκα δήλωσαν ότι θα το συνιστούσαν στην οικογένειά τους (ποσοστό 64,6%) ή στους φίλους τους (64%). 57,6% θα ήταν πρόθυμο να μιλήσει σε γνωστούς και συναδέλφους, ενώ 40% εκ των ερωτηθέντων θα το διαφήμιζε στα social media.
Στο πλαίσιο της έρευνας, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να βαθμολογήσουν 16 χαρακτηριστικά της Τουρκίας. Η Τουρκία έλαβε την υψηλότερη βαθμολογία (4,12 στα 5) για τον χαρακτήρα της ως ιστορικού και παραδοσιακού προορισμού, ενώ θετικά αξιολογήθηκαν ακόμη η ποικιλία και η ποιότητα του φαγητού (βαθμολογία 3,72 και 3,59, αντίστοιχα), η δυνατότητα για αγορές (3,58), οι λογικές τιμές (3,50), το επίπεδο της φιλοξενίας (3,18) και η φιλικότητα των ανθρώπων (3,15).
Χαμηλή βαθμολογία συγκέντρωσε η χώρα ως προς την εικόνα που έχουν οι ‘Ελληνες για το επίπεδο κατανόησης των διάφορων πολιτισμών και τελετουργιών (2,08) και την πρόοδό της στην τεχνολογία-καινοτομία.
Η ερευνητική ομάδα αξιολόγησε τις απόψεις των ερωτηθέντων με βάση δύο επιπλέον παραμέτρους: πρώτον, αν οι απόψεις τους αλλάζουν στην περίπτωση που έλκουν καταγωγή από κάποια περιοχή στην Τουρκία, όπως επίσης και αν διαφοροποιούνται ανάμεσα σε όσους έχουν επισκεφτεί τη χώρα και σε όσους όχι.
Στην πρώτη περίπτωση δεν υπήρξαν αξιόλογες διαφορές, ενώ στη δεύτερη οι αποκλίσεις ήταν σημαντικές: όσοι έχουν επισκεφθεί τη χώρα τη βαθμολόγησαν υψηλότερα σε 11 από τα 16 χαρακτηριστικά, σε σχέση με όσους δεν έχουν ταξιδέψει ποτέ σε αυτήν. Οι σημαντικότερες διαφορές εντοπίζονται στην εικόνα της χώρας ως τουριστικού προορισμού (οι πρώτοι τη βαθμολογούν με 4,5 στα 5 έναντι 3,9 στα 5 για τους δεύτερους), τη φιλοξενία (3,5 έναντι 3) και τη φιλικότητα των ανθρώπων (3,4 προς 3).
Απευθύνοντας, εξάλλου, χαιρετισμό στην εκδήλωση, ο βοηθός Γενικός Διευθυντής Προβολής Τουρισμού και Πολιτισμού του τουρκικού υπουργείου Πολιτισμού, Τζεγκίζ Αϊντίν (Cengiz Aydin), σημείωσε ότι το 2016 επισκέφθηκαν την Ελλάδα περίπου 1 εκατ. Τούρκοι τουρίστες, ενώ στην Τουρκία ταξίδεψαν σχεδόν 600.000 ‘Ελληνες. Κάλεσε τους ‘Ελληνες να επισκεφτούν την Τουρκία και το Τσανάκαλε το 2018, που έχει ανακηρυχθεί από την τουρκική κυβέρνηση ώς “‘Ετος Τροίας”. (Το Τσανάκαλε ή Δαρδανέλλια είναι η πλησιέστερη μεγάλη πόλη στη θέση της αρχαίας Τροίας. Το ξύλινο άλογο -Δούρειος Ίππος- από την ταινία “Τροία” εκτίθεται στην ακτή του.)
Από την πλευρά του, ο γενικός πρόξενος της Τουρκίας στη Θεσσαλονίκη, Ορχάν Γιαλμάν Οκάν (Orhan Yalman Okan), υπογράμμισε την ανάγκη ύπαρξης απευθείας πτήσης μεταξύ Αθήνας και Άγκυρας και τα οφέλη που θα είχαν για τον τουρισμό Ελλάδας και Τουρκίας η δρομολόγηση πτήσεων charter μεταξύ του αεροδρομίου Μακεδονία και της Καππαδοκίας και η επίτευξη ταχύτερης σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Κωνσταντινούπολη.
O διευθυντής της Υπηρεσίας Διεθνών Σχέσεων του ελληνικού υπουργείου Εξωτερικών, Δημήτρης Παπανδρέου, αναφέρθηκε στον κεντρικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει στην προσπάθεια για την ανάπτυξη των εκατέρωθεν τουριστικών ροών η Θεσσαλονίκη, όπου, μάλιστα, σε τρεις μήνες θα πραγματοποιηθεί το επόμενο Ανώτατο Συμβούλιο Ελληνοτουρκικής Συνεργασίας.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος