Συστηματικό κυνήγι προσφορών για έναν στους δύο Θεσσαλονικείς

Σε συστηματικό κυνήγι προσφορών επιδίδεται πλέον ένας στους δύο καταναλωτές στη Θεσσαλονίκη, με τα είδη που προσφέρονται “1 συν 1” να έχουν με διαφορά τη μεγαλύτερη απήχηση στο αγοραστικό κοινό, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις στις ad -hoc ερωτήσεις, που πλαισίωσαν την έρευνα “Βαρόμετρο” του ΕΒΕΘ. Γενικά, η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, σε συνδυασμό με τον έντονο ανταγωνισμό που επικρατεί στον κλάδο του λιανικού εμπορίου τα τελευταία χρόνια, φαίνεται πως έχει διαμορφώσει νέα δεδομένα στις αγοραστικές συνήθειες των Θεσσαλονικέων.
Η έρευνα διεξήχθη το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Σεπτεμβρίου 2017, από το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με την εταιρία Palmos Analysis, σε συνολικό δείγμα 1.500 ερωτώμενων (800 επιχειρήσεων και 700 καταναλωτών).
Αναλυτικότερα, μόλις το 8% των ερωτηθέντων καταναλωτών δηλώνει ότι αδιαφορεί για τις προσφορές. Το 41% αναφέρει ότι δεν τις έχει ανάγκη, το 22% ότι δεν εμπιστεύεται προϊόντα και υπηρεσίες σε προσφορά, ενώ μικρό ποσοστό δηλώνει ότι δεν έχει οικονομική δυνατότητα να αγοράσει ακόμα και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σε προσφορά.
Στο μεγαλύτερο ποσοστό τους -77%- οι καταναλωτές ενημερώνονται για τις προσφορές από φυλλάδια που διανέμουν οι επιχειρήσεις κατ’ οίκον ή σε άλλα σημεία, ενώ το 56% από τις τηλεοπτικές διαφημίσεις. Περισσότεροι από ένας στους τέσσερις (28%) ενημερώνονται για τα προϊόντα σε προσφορά μέσω διαφημιστικών μηνυμάτων του Διαδικτύου, ενώ τρεις στους δέκα (30%) προβαίνουν σε προσωπική αναζήτηση στις ιστοσελίδες των επιχειρήσεων. Η διείσδυση των ενημερωτικών email των διαδικτυακών υπηρεσιών εκπτωτικών κουπονιών και προσφορών βρίσκεται στο 17%, στο ίδιο περίπου επίπεδο με τις ραδιοφωνικές διαφημίσεις των επιχειρήσεων (15%).
Περίπου οι μισοί -49%- των καταναλωτών διαβάζουν πάντα τα φυλλάδια με τις προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών που διανέμουν οι επιχειρήσεις, ενώ 37% τα διαβάζουν μόνον εφόσον ενδιαφέρονται για κάποιο συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία. Έξι στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι κατά τις επισκέψεις τους στα καταστήματα αναζητούν τις προσφορές για τις οποίες έχουν διαβάσει, δει ή ακούσει.
Σχετικά με την αποτελεσματικότητα των προσφορών, καταγράφεται ότι τρεις στους τέσσερις καταναλωτές (74%) θα ήταν διατεθειμένοι να αλλάξουν το προϊόν που αγοράζουν συνήθως με κάποιο άλλο, το οποίο διατίθεται σε προσφορά είτε σε κάθε περίπτωση (23%) είτε αν έχει παρόμοια βασικά χαρακτηριστικά (51%).
Ως πιο ελκυστικό είδος προσφοράς, με μεγάλη διαφορά από τα υπόλοιπα, εμφανίζεται -όπως αναφέρθηκε και εισαγωγικά- η διάθεση δύο προϊόντων στην τιμή του ενός (64%), ενώ ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση η συσκευασία με αυξημένη ποσότητα προϊόντος (20%), τα προϊόντα με σημαντικό ποσοστό έκπτωσης (18%) και η πολλαπλή συσκευασία προϊόντων με έκπτωση στη συνολική τιμή.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος