“Ικανοποιημένοι μεν…αλλά” οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης

Array

Ικανοποιημένοι από την αύξηση της πληρότητας, που άγγιξε τη χρονιά που πέρασε τα υψηλότερα επίπεδα από το 2008, αλλά σταθερά προβληματισμένοι με τη μέση τιμή δωματίου είναι οι ξενοδόχοι της Θεσσαλονίκης, καθώς εκτιμούν ότι θα μπορούσε να βρίσκεται σε υψηλότερο επίπεδο. Τα παραπάνω ειπώθηκαν στο πλαίσιο της ετήσιας παρουσίασης έρευνας ικανοποίησης τουριστών και απόδοσης ξενοδοχείων για το έτος 2017, που πραγματοποιήθηκε για 7η χρονιά από την Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης (ΕΞΘ) με τη συμβολή της εταιρείας “CBR Consulting”.

Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΕΞΘ Ανδρέας Μανδρίνος, η πληρότητα των ξενοδοχείων της Θεσσαλονίκης άγγιξε το 2017 το 70,8%, παρουσιάζοντας αύξηση 3,3% σε σχέση με το 2016.

Μείωση ωστόσο, παρουσιάζει η ικανοποίηση των επισκεπτών, σε ό,τι αφορά την εικόνα της πόλης και ζητήματα που αφορούν στην καθαριότητα, ασφάλεια, ρύπανση και πληροφόρηση, με αποτέλεσμα η συνολική ικανοποίηση να σημειώσει μικρή πτώση σε σχέση με το 2016 (από 8,2 σε 8,0). Το συνολικό προϊόν της πόλης παρά ταύτα συνεχίζει να αξιολογείται υψηλά, σύμφωνα με τον managing consultant Στέφαν Μερκενχοφ, καθώς οι τουρίστες βαθμολογούν υψηλά (πολύ πάνω από 8,0) τις εγκαταστάσεις εστιατορίων, μπαρ/καφετεριών, ξενοδοχείων και εμπορικών καταστημάτων.

Σημειώνεται, επίσης, ότι την υψηλότερη βαθμολογία έλαβε ο τομέας της διασκέδασης, της συμπεριφοράς και της κουλτούρας των κατοίκων.

Την ίδια ώρα η επιθυμία των αλλοδαπών τουριστών να επισκεφθούν ξανά τη Θεσσαλονίκη και να την προτείνουν σε άλλους αγγίζει το ποσοστό του 96%. Ενώ το 65% των αλλοδαπών που επισκέφθηκαν την πόλη είχε καλύτερη ή και πολύ καλύτερη εμπειρία από ό,τι προσδοκούσε πριν την επισκεφθεί. Να προστεθεί εδώ, ότι οι διανυκτερεύσεις των αλλοδαπών τουριστών άγγιξαν το 52% ενώ των Ελλήνων το 48%.

Όπως προκύπτει από την έρευνα, αναφορικά με τους λόγους για τους οποίους επιλέγει κανείς να επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη, οι νεότεροι σε ηλικία ταξιδιώτες (18 με 30 ετών και 30-50 ετών) συνεχίζουν να έλκονται από την προσωπικότητα της πόλης, ενώ οι άνω των 50 βάζουν στην πρώτη θέση τους αρχαιολογικούς χώρους και το πολιτιστικό ενδιαφέρον (σε ποσοστό 69%). Η ίδια ηλιακή ομάδα σε μεγάλο ποσοστό (17%) επιλέγει τη Θεσσαλονίκη για ιατρικούς λόγους. Πάντως, η γαστρονομία, τα εμπορικά καταστήματα και η αγορά της πόλης συγκαταλέγονται στους σημαντικούς λόγους για τους οποίους επιλέγει κανείς να επισκεφθεί τη Θεσσαλονίκη.

Από τους επισκέπτες που καταφθάνουν στην πόλη, το 50% έρχονται για αναψυχή και το 28% για επαγγελματικούς λόγους.

Επίσης, το μεγαλύτερο ποσοστό ταξιδιωτών αναψυχής έρχεται από την Αμερική, τη Γερμανία και τη Ρωσία, ενώ οι περισσότεροι ταξιδιώτες που επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για επαγγελματικούς λόγους έρχονται από την Ρουμανία, τη Σερβία και την Κύπρο. Οι Κύπριοι επισκέπτονται πιο συχνά από όλους τη Θεσσαλονίκη ενώ μαζί με τους Ρώσους είναι οι τουρίστες που δαπάνησαν τα περισσότερα χρήματα, κυρίως σε ψώνια.

Να σημειωθεί, ότι το Ισραήλ βρίσκεται στην 4η θέση των κύριων αγορών το 2017 με αύξηση 87% σε σχέση με το 2017.

Για το θέμα της καθαριότητας και της μείωσης της ικανοποίησης των τουριστών, αναφορικά με τους δημόσιους χώρους, ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης είπε ότι “δεν τρελαίνεται από τη χαρά του” με την εικόνα της πόλης και την κυκλοφορία, που ναι μεν έχει βελτιωθεί χάρις το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, αλλά όχι θεαματικά ενώ η κατάσταση στην καθαριότητα θα βελτιωθεί με την υπογειοποίηση των κάδων. Ωστόσο, τόνισε, ότι αν δεν αλλάξει η νοοτροπία των πολιτών η πόλη δεν θα είναι ποτέ καθαρή.

Σε ό,τι αφορά την τουριστική προβολή της πόλης, ο κ.Μπουτάρης, τόνισε ότι ο Οργανισμός Τουρισμού πρέπει να αποκτήσει καθαρά ιδιωτική σύνθεση και να υπάρξει κοινή στρατηγική από όλους τους εμπλεκόμενους παράγοντες.

Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος