Τροποποιήσεις στο σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη

Array

Στην προσπάθεια που κάνει η διοίκηση του δήμου Θεσσαλονίκης να λύσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης με το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης, τα πασαλάκια που θα τοποθετηθούν στις λεωφορειολωρίδες και την ενίσχυση της αστυνόμευσης, στάθηκε ο δήμαρχος, Γιάννης Μπουτάρης, στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου. Αναφερόμενος στην ελεγχόμενη στάθμευση, που ξεκίνησε πιλοτικά από τον περασμένο μήνα, ο κ.Μπουτάρης παραδέχτηκε πως υπάρχουν αντιδράσεις από τους κατοίκους, για τις οποίες υποστήριξε πως αφορούν το ότι “αλλάζει τις ράθυμες συνήθειες να θέλουμε να παρκάρουμε μπροστά από το σπίτι μας και να αφήνουμε το αυτοκίνητό μας στο ίδιο σημείο για μέρες”.
Ο δήμαρχος είπε πως το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης θα προχωρήσει και πως μετά από έξι μήνες θα παρατηρηθεί βελτίωση. “Θα υπάρξει μια περίοδος δυσαρέσκειας από τους κατοίκους. Πρέπει όμως να καταλάβουν ότι εάν δεν αλλάξουν τρόπο συμπεριφοράς, δεν θα έχουμε βελτίωση στην πόλη”, είπε. Επιπλέον, ανέφερε πως σύντομα θα τοποθετηθούν ειδικά πασαλάκια για την αστυνόμευση των λεωφορειοδρόμων, προκειμένου να εμποδίζεται η παράνομη στάση και στάθμευση των αυτοκινήτων και να κινούνται πιο γρήγορα τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, ενώ δήλωσε πως έχει ξεκινήσει “διαδικασία για την αύξηση των αστυνόμων που θα ελέγχουν την κυκλοφορία”.
Ενστάσεις για το κατά πόσον θα έχει αποτελεσματικότητα το σύστημα ελεγχόμενης στάθμευσης στη Θεσσαλονίκη, μετά και τις διαμαρτυρίες πολιτών, εξέφρασαν αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι της αντιπολίτευσης αλλά και της διοικούσας παράταξης.
Ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Παναγιώτης Αβραμόπουλος, ζήτησε να γίνει παράταση της ισχύος του δοκιμαστικού μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης για διάστημα δέκα μηνών, ώστε στη συνέχεια να γίνουν διορθώσεις στη σύμβαση με την ανάδοχο εταιρία.
Ο πρώην αντιδήμαρχος, Ανδρέας Κουράκης, είπε πως το σύστημα της ελεγχόμενης στάθμευσης “ξεκίνησε με άλλα δεδομένα και με άλλα κατέληξε”, ενώ ο Κωνσταντίνος Ζέρβας, ανεξάρτητος, πλέον, δημοτικός σύμβουλος, τόνισε: “Ζητάμε να δοθεί μια λύση. Εμείς προσπαθούμε να προστατεύσουμε το δήμο. Δεν είμαστε εχθροί ούτε φαντάσματα”.
Απαντώντας η πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Καλυψώ Γούλα, είπε ότι το 2012 όλοι οι σύμβουλοι της διοικούσας παράταξης ήταν θετικοί στο συγκεκριμένο θέμα.
Μετά τις ενστάσεις υπερψηφίστηκε η τροποποίηση απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, που αφορά τον καθορισμό οδών εφαρμογής του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης. Το θέμα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το δημοτικό συμβούλιο, με 25 ψήφους υπέρ, 6 λευκά και 1 κατά. Οι αλλαγές κρίνονται αναγκαίες, καθώς, κατά την πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος προέκυψε έλλειμμα θέσεων, τόσο στις θέσεις κατοίκων, όσο και στις θέσεις επισκεπτών, σε σχέση με όσες είχαν αρχικά υπολογιστεί, κυρίως στην Α΄ Δημοτική Κοινότητα.
Ειδικότερα, ενώ από τη σύμβαση που υπεγράφη μεταξύ του δήμου και της εταιρείας που ανέλαβε το έργο προβλέπονταν 6.054 θέσεις μόνιμων κατοίκων, με τη μελέτη εφαρμογής που πραγματοποιήθηκε το 2017 προέκυψαν 2.958 θέσεις. Συνεπώς, υπάρχει έλλειμμα 3.096 θέσεων. Στις θέσεις των επισκεπτών το έλλειμμα αφορά 504 θέσεις.
Η διαφορά προέκυψε διότι η εταιρεία κατάρτισε το σχεδιασμό σύμφωνα με στοιχεία του 2013 που της διατέθηκαν από το δήμο, ωστόσο, στην πράξη διαπίστωσε τις αλλαγές που έχουν γίνει σε δρόμους της πόλης τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Αναμένεται να προστεθούν 2.702 θέσεις για μόνιμους κατοίκους σε οδούς που είναι κάθετες και παρακείμενες της λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, προκειμένου να είναι ευκολότερη η αστυνόμευσή τους. Παράλληλα, θα προστεθούν περίπου 390 θέσεις μόνιμων κατοίκων στο κέντρο, στις οδούς οι οποίες ήταν ελεύθερες.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος