Χ. Σπίρτζης: Σε 4 χρόνια ο ΒΟΑΚ Χανιά – Νεάπολη

Δημοσιεύτηκαν το Σάββατο στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης οι δύο διαγωνισμοί για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης. Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά το Τμήμα Χανιά – Ηράκλειο και θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης ενώ ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη και θα κατασκευαστεί με ΣΔΙΤ.

Σήμερα στην Κρήτη βρέθηκε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης , προκειμένου να ενημερώσει λεπτομερώς για τις διαγωνιστικές διαδικασίες και τα χαρακτηριστικά του έργου, τον Περιφερειάρχη, τους τέσσερις αντιπεριφερειάρχες, τους περιφερειακούς συμβούλους και τους δημάρχους όλων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Κρήτης.
Όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα, ο Υπουργός Υποδομών ανέφερε ότι στις 6 Αυγούστου θα κατατεθούν οι προτάσεις των ενδιαφερόμενων, τον Μάρτιο του 2019 θα γίνει η επιλογή προσωρινού αναδόχου και στο τέλος Ιουνίου του 2019 θα υπογραφεί η σύμβαση. Ο χρόνος κατασκευής του έργου που αφορά τους δύο πρώτους διαγωνισμούς, υπολογίζεται στα 4 χρόνια. Όσον αφορά τον διαγωνισμό για το κομμάτι Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, αυτός θα γίνει μέχρι τέλος Οκτωβρίου.
Επιλέχτηκε η συμφερότερη λύση που θα μπορούσε να προσελκύσει επενδυτές. Με το “σπάσιμο” της δημοπρασίας θα μπορέσουμε να κατασκευάσουμε έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο και όχι καρόδρομους που θέλει η ΝΔ, δήλωσε ο κ. Σπίρτζης, αναφερόμενος στους τρεις διαφορετικούς τρόπους δημοπράτησης του έργου.Ο ίδιος έκανε λόγο για “αναπτυξιακή και κοινωνική ανάγκη για την Κρήτη” ενώ επισήμανε ότι ο ΒΟΑΚ θα ειναι αυτοκινητόδρομος, με δυο λωρίδες, διαχωριστική νησίδα, οι Κρητικοί δεν θα καταβάλουν διόδια και πρόσθεσε ότι στόχος είναι να συνδέονται τα τέσσερα κέντρα των νομών, στην πρώτη φάση υλοποίησης του έργου.

Η ανακοίνωση της Περιφέρειας Κρήτης

Ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, ζήτησε από τον Υπουργό να υπάρξουν σαφή χρονοδιαγράμματα για τα έργα του ΒΟΑΚ που μπαίνουν στη διαγωνιστική διαδικασία από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, αλλά και για την μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού που αφορά τα τμήματα Καστέλι Κισσάμου -Χανιά και Άγιος Νικόλαος-Σητεία. Ο Περιφερειάρχης επεσήμανε πως “είναι μια θετική εξέλιξη, το γεγονός πως επιτέλους ξεκινά μια διαγωνιστική διαδικασία”.
Ο κ. Αρναουτάκης χαρακτήρισε ως ιδιαίτερα θετικό στοιχείο το γεγονός ότι έγινε αποδεκτή η πρόταση της Περιφέρειας Κρήτης τόσο για την ρήτρα διαθεσιμότητας όσο και για να μην πληρώνουν οι κρητικοί διόδια, όπως είχε ζητήσει τον Ιούνιο του 2016, τονίζοντας πως υιοθετήθηκαν από το Υπουργείο.

Η δήλωση του Δημάρχου Χανίων

Ο Δήμαρχος Χανίων συντάχθηκε με όλους τους αυτοδιοικητικούς υπέρ της δημιουργίας σύγχρονου οδικού άξονα από Κίσσαμο μέχρι Σητεία. Ταυτόχρονα, όμως, ο κ. Βάμβουκας συμφώνησε με τη διαδικασία, που ακολουθεί το Υπουργείο, διότι η απόλυτη προτεραιότητα, σύμφωνα με δήλωσή του, είναι το τμήμα Χανιά – Χερσόνησος, το οποίο δέχεται τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο και έχει τα περισσότερα ατυχήματα, χωρίς όμως να μείνουν πίσω οι διαδικασίες για τα υπόλοιπα τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου.
Ο κ. Βάμβουκας επανέλαβε την πρότασή του, να συμπεριληφθεί τώρα στις απαλλοτριώσεις για τον Β.Ο.Α.Κ., η αναγκαία γη για τη μελλοντική κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής, διότι τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι ασφαλή, γρήγορα, οικονομικά και οικολογικά.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος