Σύγχρονος ΒΟΑΚ το 2023 χωρίς διόδια για τους ντόπιους

Για έναν ΒΟΑΚ μήκους 199 χιλιομέτρων, που θα εκτείνεται από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, με δύο λωρίδες, διαχωριστική νησίδα και συνολικό κόστος 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ έκανε λόγο χθες από το Ηράκλειο ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης. Σε συνέντευξη τύπου που έδωσε λίγο μετά από τη δημοσίευση των δύο διαγωνισμών στην Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα τμήματα Χανίων – Ηρακλείου και Χερσονήσου – Νεάπολης, ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε στο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου. Όπως είπε η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 6 Αυγούστου και ως τα μέσα Οκτωβρίου θα γίνει η προεπιλογή αναδόχων. Οριστικός ανάδοχος θα αναδειχθεί ως τον Ιούνιο του 2019, ενώ θα χρειαστούν τέσσερα χρόνια για την κατασκευή του. Ο νέος αυτοκινητόδρομος θα είναι κλειστός, με ελεγχόμενες εισόδους. Αλλά, όπως εξήγησε, οι ντόπιοι κάτοικοι δεν θα πληρώνουν διόδια, σε αντίθεση με τους τουρίστες και τους επαγγελματίες που τους μεταφέρουν. Οι διαγωνιστικές διαδικασίες προβλέπουν ότι το τμήμα Χανίων Ηρακλείου θα κατασκευαστεί με τη διαδικασία της παραχώρησης και το τμήμα Χερσονήσου – Νεάπολης με σύμπραξη Δημόσιου – Ιδιωτικού Τομέα. Στα τέλη του φθινοπώρου αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για το τμήμα Νεάπολης – Αγίου Νικολάου με δημόσια σύμβαση.
Σε ό,τι αφορά στον κόμβο της Αγίας Πελαγίας, ο κ. Σπίρτζης ανέφερε ότι θα ανακοινωθεί ο διαγωνισμός μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη, οπότε θα ξαναβρεθεί στο Ηράκλειο για τα εγκαίνια του νέου επιβατικού σταθμού του υπεραστικού ΚΤΕΛ.

ΒΟΑΚ από την Κίσσαμο ως τη Σητεία

Σαφή χρονοδιαγράμματα για τα έργα του ΒΟΑΚ που μπαίνουν στη διαγωνιστική διαδικασία από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο, αλλά και για την μελέτη του στρατηγικού σχεδιασμού που αφορά τα τμήματα Καστελίου Κισσάμου-Χανίων και Αγίου Νικολάου – Σητείας ζήτησε ο Περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης από τον κ. Σπίρτζη και τον Γ.Γ. Υποδομών, Γιώργο Δέδε στην παρέμβασή του κατά τη χθεσινή ενημερωτική συνάντηση στο Ηράκλειο της ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών με τον Περιφερειάρχη, Αντιπεριφερειάρχες, Δημάρχους, στελέχη του ΟΑΚ και φορείς.
Σχετικά με τη σημασία των εξαγγελιών που έκανε ο Υπουργός Υποδομών για τις προκηρύξεις τριών τμημάτων από τα Χανιά στον Άγιο Νικόλαο, ο Περιφερειάρχης επεσήμανε πως “είναι μια θετική εξέλιξη, το γεγονός πως επιτέλους ξεκινά μια διαγωνιστική διαδικασία”, αναφερόμενος στους διαγωνισμούς που θα γίνουν για τα τμήματα Χανιά – Χερσόνησος, Χερσόνησος – Νεάπολη και Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.
Σε ότι αφορά το δεδομένο πως το έργο θα προχωρήσει με τρεις διαφορετικούς διαγωνισμούς για το τμήμα Χανιά – Άγιος Νικόλαος ο Περιφερειάρχης ανέφερε πως δεν είναι κυρίαρχο θέμα, αφού το ζητούμενο της Περιφέρειας και των πολιτών είναι να υλοποιηθεί το έργο. “Η Περιφέρεια Κρήτης δεν υποδεικνύει τον τρόπο που θα επιλέξει το Υπουργείο Υποδομών για να υλοποιήσει το έργο του ΒΟΑΚ, αλλά ενδιαφέρεται να γίνει ο Βόρειος Οδικός άξονας από τη Κίσσαμο μέχρι τη Σητεία”, τόνισε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας πως για το λόγο αυτό ζητά να δημοπρατηθεί η μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού, “να ολοκληρωθούν όλες οι μελέτες που υπάρχουν μέχρι σήμερα και να διατυπωθούν οι προτάσεις για τον τρόπο που θα γίνουν τα έργα από τα Χανιά μέχρι την Κίσσαμο κι από τον Άγιο Νικόλαο μέχρι τη Σητεία, ενώ πρέπει να δούμε και τους κάθετους άξονες, πέρα από τα έργα που προκηρύσσονται τώρα και αποτελούν πολύ θετική εξέλιξη”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος