Για μία ακόμα φορά αντιμέτωποι με την εγκατάλειψη βρίσκονται οι κάτοικοι των χωριών Αλαγονίας και Πηγών. Το οδικό δίκτυο του ορεινού όγκου του Ταϋγέτου παραμένει χρόνια χωρίς εκτεταμένη συντήρηση και αναγκαίες παρεμβάσεις με αποτέλεσμα σε κάθε μικρή ή μεγάλη κακοκαιρία οι κάτοικοι να ρισκάρουν την ασφάλειά τους για να μετακινηθούν στα χωριά τους. Οι κατολισθήσεις και οι καθιζήσεις στο μεγαλύτερο τμήμα του δρόμου είναι απλά ζήτημα χρόνου να συμβούν καταγγέλλουν οι κάτοικοι και εδώ και πολλά χρόνια δεν έχει γίνει τίποτα ουσιαστικό για την αντιμετώπισή τους.

Η εγκατάλειψη του οδικού δικτύου είναι ένας από τους βασικότερους λόγους για την ερημοποίηση και τον οικονομικό μαρασμό ολόκληρου του ορεινού όγκου του Ταϋγέτου, ο οποίος αποτελεί μοναδικό παράδειγμα φυσικής ομορφιάς και βιοποικιλότητας.

Το τελευταίο επεισόδια στο σήριαλ που ονομάζεται οδικό δίκτυο Ταϋγέτου είναι η καθίζηση σε τμήμα μήκους 35 μέτρων στο δρόμο Πηγές – Αλαγονία, αλλά και στο δρόμο που ενώνει την Αλαγονία με τον οικισμό Μαχαλά. Φυσικά οι κατολισθήσεις στο τμήμα Διπόταμα – Καρβέλι – Λαδά είναι σχεδόν καθημερινό φαινόμενο και δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουν κινδυνέψει σοβαρά διερχόμενα οχήματα.

Ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας Θανάσης Βασιλόπουλος δήλωσε στην ΕΡΤ Καλαμάτας που στο τμήμα που έχει υποστεί καθίζηση  δεν μπορεί πλέον να διεξαχθεί η κυκλοφορία και σε σύντομο χρονικό διάστημα θα ξεκινήσει η αποκατάστασή του.   Μέχρι τότε οι κάτοικοι της Αλαγονίας θα εξυπηρετούνται από τον κάτω δρόμο των παλιών Φυτωρίων του Δασαρχείου, ό οποίος όπως καταγγέλλουν οι κάτοικοι είναι σε αρκετά σημεία έτοιμος να καταρρεύσει.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για το μέγεθος της ζημιάς που προκαλεί στην ανάπτυξη της περιοχής το ασυντήρητο και πολλές φορές επικίνδυνο οδικό δίκτυο είναι η καταγγελία που έκανε στην ΕΡΤ Καλαμάτας επιχειρηματίας της περιοχής. «Με την παραμικρή κακοκαιρία πελάτες μας που σκόπευαν να έρθουν μας παίρνουν τηλέφωνο και μας λένε ότι δεν θέλουν να διακινδυνεύσουν να ανέβουν στο χωριό».

Να σημειωθεί πως παρά το γεγονός πως εδώ και περίπου ενάμιση χρόνο με παρέμβαση του τότε Αν. Υπουργού Ανάπτυξης Αλέξη Χαρίτση έχει εξασφαλιστεί το ποσό των τριών εκατομμυρίων ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που αφορά το δημοτικό οδικό δίκτυο της περιοχής και τριών ακόμα εκατομμυρίων που αφορά βελτίωση της επαρχιακής οδού Καλαμάτας -Σπάρτης  μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα.

Ο Πρόεδρος της Αλαγονίας Τάσος Ροβολής δήλωσε στην ΕΡΤ: «Είμαστε μόνοι μας. Οι πρόεδροι και κάτοικοι καθόμαστε από το πρωί και ενημερώνουμε τον κόσμο για το δρόμο. Και δεν είναι η πρώτη φορά. Ζητάμε χρόνια να θωρακιστούν οι δρόμοι από κατολισθήσεις και άλλα προβλήματα και να μπορούν με ασφάλεια να έρχονται οι κάτοικοι στα χωριά τους. Δυστυχώς δεν έχει γίνει τίποτα παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα είναι πολλά και σοβαρά. Αισθανόμαστε πως είμαστε μόνοι μας».

Ο Πρόεδρος των Πηγών Αποστόλης Μαρκόπουλος δήλωσε: «Δυστυχώς τα χωριά μας είναι σε πλήρη εγκατάλειψη. Επανειλημμένα έχουμε ζητήσει και στο Δήμο και στην Περιφέρεια να παρέμβει αλλά δεν έχουμε δει τίποτα μέχρι τώρα. Λυπάμαι πάρα πολύ για την κατάσταση αυτή στα χωριά μας και δυστυχώς δεν μπορούμε πλέον να κάνουμε τίποτα άλλο».

 

Παρέμβαση για το θέμα έκανε με ανακοίνωσή του ο Μιχάλης  Αντωνόπουλος επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης Ανεξάρτητη Συμμαχία Πολιτών.

«Με μεγάλη ανασφάλεια και επικινδυνότητα διεξαγεται εδω και αρκετές μέρες η διέλευση απο την παλια Εθνική οδό.  Με δεδομένο οτι εκατοντάδες επισκέπτες ανεβαινουν για να απολαύσουν τη μοναδική ομορφιά του χιονισμενου Ταϋγέτου, θεωρείται εξαιρετικά επικίνδυνο το ταξίδι.  Με το δημο Καλαμάτας να πετάει το μπαλάκι στην Περιφέρεια δεν εχει μεχρι σήμερα λύση το πρόβλημα.  Οι έντονες βροχοπτώσεις αλλά και οι χαμηλές θερμοκρασίες που αφενος δημιουργούν διάβρωση και αφ’ετέρου συστολή διαστολή στο συνδετικό υλικό των κατακερματισμενων βράχων έχουν σαν αποτέλεσμα τη ολο και συχνότερη πτώση βράχων. Ειναι απαράδεκτο να είμαστε σε προεκλογική περίοδο να λειτουργούμε μια χωματερή στον Ταΰγετο που και αυτή συμβάλει στο φαινόμενο όπως βεβαιώνει αντίστοιχο έγγραφο της Περιφέρειας πέρυσι και να μη αναλαμβάνει ο πρώτος βαθμός αυτοδιοίκησηςς, δηλαδή ο Δήμος Καλαμάτας, τις ευθύνες που του αναλογούν».

 

 

Μοιράσου το άρθρο: