Αριστίνδην μέλος στο Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ) ο Σταμάτης Κουρούδης, ο εκκοκκιστικής από την Κομοτηνή, που με λογική και ψυχραιμία πάντοτε σχολιάζει τα δρώμενα στο χώρο της Οικονομίας δείχνοντας κι έναν άλλο τρόπο Ανάπτυξης που είναι εφικτός, για τη Θράκη, για τη χώρα μας.

Η Κλωστοϋφαντουργία παραμένει ένα πολύ ισχυρό χαρτί για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα

img_20161213_114702_2cs«Με τον τρόπο που λειτούργησαν πολλοί από τους Συνδέσμους βοήθησαν να δημιουργηθεί ένα αντιπαραγωγικό μοντέλο στην Ελλάδα. Το κακό είναι ότι λίγοι από αυτούς αλλάξανε στα χρόνια της κρίσης. Όπως λίγα πράγματα αλλάξανε στη χώρα μας από αυτά που θα έπρεπε να αλλάξουν» δηλώνει χωρίς να κρύβει τα λόγια του. Σύμφωνα με τον κ. Κουρούδη «Υπάρχει μια μεγάλη διαφοροποιήση μεταξύ των διαφόρων Επαγγελματικών Οργανώσεων και Συνδέσμων κι αυτό μπορεί να το δει κανείς και να το καταλάβει από τα μέλη που έχουν αυτοί οι Σύνδεσμοι και από το πόσο πρόθυμοι είναι να πληρώνουν τις εισφορές τους. «Υπάρχουν κάποιοι Σύνδεσμοι οι οποίοι είναι καθαρά και μόνο «σφραγίδες» κι εξυπηρετούν τα συμφέροντα των Προέδρων και υπάρχουν άλλοι που πραγματικά προσφέρουν υπηρεσίες στα μέλη τους» δήλωσε χαρακτηριστικά. Όπως ο κος Κουρούδης σημειώνει δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι η Κλωστοϋφαντουργία αποτελούσε μέχρι το 2000 περίπου το βασικό βιομηχανικό κλάδο στην Ελλάδα. «Το 40% των εργαζομένων στην μεταποίηση ήταν στην Κλωστοϋφαντουργία, το 28% των βιομηχανικών προϊόντων που εξάγονταν από την Ελλάδα προέρχονταν από την Κλωστοϋφαντουργία. Παραμένει ένα πολύ ισχυρό χαρτί για την επιχειρηματικότητα στην Ελλάδα. Η κρίση στην Κλωστοϋφαντουργία ήρθε πολύ πριν την γενικότερη κρίση στην Ελλάδα και είχε να κάνει με την έλλειψη ανταγωνιστικότητας που υπήρχε.Μέσα στα χρόνια της κρίσης όμως αναδείχθηκαν κάποιες μονάδες που παρέμειναν και ισχυροποιήθηκαν και κρατήθηκαν».

Όπως δηλώνει ο έμπειρος εκκοκκιστικής η Βιομηχανική παραγωγή της χώρας οπισθοχώρησε πάρα πολύ. «Είμαστε κάτω από 70% στη χρήση του εργοστασιακού δυναμικού που υπάρχει γενικότερα. Η Κλωστοϋφαντουργία μετατοπίστηκε στην Ασία σε χώρες με φθηνό εργατικό δυναμικό. Παρόλα αυτά υπάρχουν τα λεγόμενα success stories, Εταιρείες που κατάφεραν να προσαρμοστούν. Αυτές κέρδισαν μερίδια αγοράς ψάχνοντας να βρουν τα πλεονεκτήματα τους που έχουν να κάνουν είτε με την γνώση, είτε με την εγγύτητα στις αγορές. Είναι αυτές που 100% εξάγουν, σήμερα η ελληνική αγορά είναι τόσο μικρό το μέγεθός της και η δύναμη της που δεν μπορεί κανείς να στηριχθεί εκεί. Και αυτό το κομμάτι πρέπει να το ενισχύσουμε».

Η λέξη κλειδί είναι ανταγωνιστικότητα

Σύμφωνα με τον κ. Κουρούδη δεν θα πρέπει μόνο να γκρινιάζουμε και να απαιτούμε από τα κόμματα και τις κυβερνήσεις. «Θα πρέπει κι εμείς σε όλες μας τις λειτουργίες να αλλάξουμε και να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα. Το θέμα είναι να μπορέσει κανείς να ανοίξει αγορές, να προωθήσει τα προϊόντα του, να βοηθήσει τα μέλη του να γίνουν ανταγωνιστικά, να τους δώσει την ευκαιρία να δουν τι γίνεται στο εξωτερικό». Όπως υποστηρίζει κατάφεραν κάποιες μονάδες κι «επέζησαν» μέσα στην κρίση. Αυτές κέρδισαν μερίδιο αγοράς. «Ελπίζουμε μέσα σ’ αυτή την αλλαγή νοοτροπίας που έγιναν σε κάποιους, ότι τα εύκολα κέρδισαν, τώρα πρέπει να δοκιμαστούμε στο διεθνή ανταγωνισμό να τα καταφέρουμε». Μιλώντας για τα κακώς κείμενα του παρελθόντος σπεύδει να σημειώσει «Αρκετοί έφτιαξαν επιχειρήσεις μόνο λόγω των επιδοτήσεων, καθόλα νόμιμες, χωρίς, όμως, να επενδύσουν στην ανταγωνιστικότητα.Μέχρι το ξέσπασμα της κρίσης θεωρούσαν ότι τα λεφτά υπάρχουν. Δεν έγινε κουλτούρα ότι η λέξη κλειδί είναι ανταγωνιστικότητα. Τα ελληνικά προϊόντα ή θα είναι ανταγωνιστικά ή δεν θα υπάρχουν.»

Δεν συζητάμε για την Οικονομία και την Ανάπτυξη

Όσον αφορά στο σημερινό επιχειρηματικό περιβάλλον σπεύδει να σημειώσει ότι «τίποτα δεν είναι ευνοϊκό, έχουμε μόνο μειονεκτήματα. Γι αυτό λέμε ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να ανοίξει και η συζήτηση για τα θέματα της Οικονομίας και της Ανάπτυξης για το πώς την βλέπουμε. Δεν μπορεί να σκοτωνόμαστε για το θέμα των αδειών για παράδειγμα και μετά από οκτώ χρόνια κρίσης κι 1,3 εκατομμύρια ανέργους να μην μιλάμε καθόλου μεταξύ μας πώς βλέπει ο καθένας την Ανάπτυξη. Να ακούσουμε προτάσεις. Δεν είναι καν στην ατζέντα της συζήτησης. Θα περίμενα να υπάρχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον».

Στη ΒΙΠΕ της Κομοτηνής υπάρχουν «διαμάντια»

Μιλώντας για την εικόνα που παρουσιάζει σήμερα η ΒΙΠΕ Κομοτηνής σημειώνει πως «Αυτοί που παραμένουν είναι αυτοί που προσπαθούν να προσαρμοστούν και αυτοί που κάνουν κάποια βήματα στο εξωτερικό. Στη ΒΙΠΕ Κομοτηνής υπάρχουν Μονάδες «διαμάντια»». Μιλώντας για την ανάγκη οι επιχειρήσεις να έχουν «Εξωστρέφεια, Ανταγωνιστικότητα και να επιδεικνύουν προσαρμογή στα νέα δεδομένα».
Φώτο: Σταμάτης Κουρούδης Φωτογράφος:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: