«Στο ΣΕΒ πιστεύουμε πως ο φυσικός χώρος λειτουργίας της Βιομηχανίας είναι εντός οργανωμένων περιοχών, εντός Πάρκων. Μόνο εκεί μπορεί να ευδοκιμήσει και να επεκταθεί η επιχειρηματική δραστηριότητα ορθά. Εκεί μπορεί να αξιοποιήσει τις οικονομίες κλίμακας, να αξιοποιήσει τις δυνατότητες των συνεργασιών , τα κλάστερς και να μπορέσει να παρέχει προστιθέμενη αξία.» δηλώνει η κα Μαρίνα Σπυριδάκη, διευθύντρια του Τομέα Επιχειρηματικού Περιβάλλοντος και Ρυθμιστικών Πολιτικών του ΣΕΒ μιλώντας στην ΕΡΤ Κομοτηνής.

Αναφερόμενη στις σύγχρονες βιομηχανικές υποδομές με στόχο την φιλοξενία δυναμικών επιχειρήσεων, με αφορμή την συμμετοχή της στην ημερίδα των Συνδέσμων Βιοτεχνών Βιομηχανιών Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, τονίζει ότι στην Ελλάδα ο τρόπος με τον οποίο αναπτύχθηκαν οι υποδομές δεν έφεραν τα αποτελέσματα που προσδοκούσαν οι υπεύθυνοι. «Υπάρχουν Επιχειρηματικά Πάρκα, άλλα όχι με υψηλή πληρότητα και άλλα γεμάτα με τιμές οικοπέδων πολύ υψηλές. Αυτό σημαίνει ότι κάτι δεν πήγε καλά» δηλώνει.

Προτάσεις για την δημιουργία κατάλληλων βάσεων προτείνει ο ΣΕΒ

Σήμερα η πολιτική ηγεσία αναθεωρεί μια πρακτική των είκοσι τελευταίων χρόνων για τα Επιχειρηματικά Πάρκα και ο ΣΕΒ παρουσιάζει στο τραπέζι του διαλόγου τις δικές του θέσεις για το πώς πρέπει να είναι διαμορφωμένα τα σύγχρονα επιχειρηματικά πάρκα με τον Νόμο 3982 να είναι η αφετηρία. Πρόκειται για 58 συγκεκριμένες προτάσεις, τις οποίες ζητά να υλοποιηθούν, ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες βάσεις. «Το νέο ΕΣΠΑ έχει χρηματοδοτικό πλαίσιο γι αυτές τις βάσεις, τόσο για την εξυγίανση των υφιστάμενων, όσο και για την δημιουργία νέων.» δηλώνει η κα Σπυριδάκη σημειώνοντας πώς στόχος του ΣΕΒ είναι η άμεση ενεργοποίηση για περισσότερες και καλύτερες υπηρεσίες.

53 επιχειρηματικά πάρκα με ελλείψεις

Σήμερα υπάρχουν 53 Επιχειρηματικά Πάρκα σε όλη την χώρα, άλλα με μεγάλη πληρότητα κι άλλα με μικρά ποσοστά. Κατά τη διάρκεια των χρόνων της κρίσης εντάθηκε το φαινόμενο της εγκατάλειψης. Σύμφωνα με την κα Σπυριδάκη ανεξάρτητα από το ποιος θα είναι ο νέος φορέας που θα τα διαχειρίζεται στόχος θα πρέπει να είναι η παροχή περισσότερων και καλύτερων υπηρεσιών. «Σίγουρα χρειάζονται πολύ σημαντική δουλειά για να γίνουν ελκυστικά για τις επιχειρήσεις.» δηλώνει και σημειώνει χαρακτηριστικά « Όταν δεν έχεις Internet ή βιολογικό καθαρισμό τι προσέλκυση επενδύσεων να έχεις;» Αναφέροντας ως καλά παραδείγματα τις ΒΙΠΕ της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης .
Φώτο: Μαρίνα Σπυριδάκη Ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: