“Η Κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι βασικό κεφάλαιο στο επιχειρείν γενικότερα . Ο τουρισμός έχει μια πολύ ειδική υφή. Είναι ένα προϊόν όπου ο πελάτης έρχεται στον τουρισμό κι όχι το προϊόν στον πελάτη” δηλώνει στην ΕΡΤ Κομοτηνής Δρ. Σπύρος Αβδημιώτης, Επίκουρος Καθηγητής, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα κι αναφέρει το παράδειγμα της Χαλκιδικής απαντώντας στο ερώτημα πώς θα προκύψουν οφέλη από την κοινωνική επιχειρηματικότητα στον τομέα του τουρισμού.

Ο Δρ. Σπύρος Αβδημιώτης, Επίκουρος Καθηγητής, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα

«Δημιουργήσαμε ένα τουριστικό προϊόν στη Χαλκιδική με βάση τον Αριστοτέλη. Για να μπορέσουμε να το κάνουμε οικονομικό αυτό αποδοτικά και να αξιοποιήσουμε τα τοπικά προϊόντα δημιουργήσαμε ένα μενού που είναι προϊόντα της Χαλκιδικής, μεταποιημένα στην Χαλκιδική, της εποχής του Αριστοτέλη.»
Σύμφωνα με τον κ. Αβδημιώτη, αυτό για να έχει ένα σημαντικό οικονομικό αντίκτυπο δημιουργήθηκε κυρίως από ΚΟΙΝΣΕΠ. Έτσι, δημιουργήθηκε μια ΚΟΙΝΣΕΠ, η «Αριστοτέλεια Γη» που ανέλαβε να μεταποιήσει τοπικά προϊόντα, να προμηθεύσει ξενοδοχεία με αυτά και να δημιουργήσει το «Αριστοτελικό Μενού». « Αυτό δημιουργεί εισόδημα, είναι μια  επένδυση, που δίνει προστιθέμενη αξία στο τελικό τουριστικό προϊόν.» Όπως εξηγεί το δύσκολο κομμάτι στην κοινωνική επιχειρηματικότητα είναι να γίνει κατανοητό ότι όσο μεγαλώνει η βάση της παραγωγής, τόσο πιο ανταγωνιστικό θα είναι το πλεονέκτημα. «Το σημαντικό είναι να ανοίξει η ΚΟΙΝΣΕΠ, να ανοίξει η Κοινωνική Επιχειρηματικότητα, να μπούνε πιο πολλά μέλη για να μεγαλώσει ο όγκος παραγωγής, να καλύψει τη ζήτηση και να ρίξει το κόστος.» δηλώνει κι εξηγεί πως η ειδοποιός διαφορά μιας ΚΟΙΝΣΕΠ με μια Μονοπρόσωπη Επιχείρηση είναι ότι η Μονοπρόσωπη Εταιρεία θα κοιτάξει το ατομικό κέρδος, ενώ μια κοινωνική δομή θα προσπαθήσει να διευρύνει το κέρδος σε μεγαλύτερες μάζες και να έχει όφελος η τοπική κοινωνία.

«Είναι εξαιρετικά δύσκολο να συνεργαστούμε μεταξύ μας, δεν υπάρχει κουλτούρα της συλλογικότητας, της συνεργασίας. Αυτό που προσπαθώ να περάσω στον κόσμο είναι ότι δύο μυαλά σκέφτονται καλύτερα από δύο κατά μόνας» δηλώνει με προβληματισμό  και σημειώνει πως όσο συλλογικότερη είναι η προσπάθεια, τόσο μεγαλύτερη διασπορά θα υπάρχουν στα οφέλη. «Αν θέλουμε να αντιπαλέψουμε τις μεγάλες εταιρείες αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από συλλογικές, κοινωνικές μάζες, από συνολική δράση κι όχι από πληρωμένη μισθωτή εργασία κάτω από μια πολυεθνική.»

Όσον αφορά τέλος σ’ αυτό που θα πρέπει να προσέξουν τα μέλη των ΚΟΙΝΣΕΠ; Αυτό δεν είναι άλλο από την Οργάνωση. « Η δημιουργία ενός επιχειρηματικού πλάνου είναι απαραίτητη» λέει κι εξηγεί «Υπάρχουν εταιρείες που μπορούν να κάνουν ένα εξαιρετικό, παραγωγικό πλάνο . Οργάνωση χρειάζεται και επικοινωνία σε κάθε επίπεδο κι όλα θα πάνε καλά.»
Φώτο:Δρ. Σπύρος Αβδημιώτης, Επίκουρος Καθηγητής, Αλεξάνδρειο Τεχνολογικό Ίδρυμα ρεπορτάζ-κείμενο-φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Μοιράσου το άρθρο: