Κομοτηνή: Ραντεβού με την πρόσβαση στη ζωή

Το 11ο Δημοτικό Σχολείο απηύθυνε κάλεσμα και το 7ο Δημοτικό Σχολείο, το Τζελάρ Μπαγιάρ, αλλά και το 1ο Νηπιαγωγείο ανταποκρίθηκαν άμεσα στην πρόσκληση. Έτσι, όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες αυτών των σχολικών μονάδων θα δώσουν το δικό τους ραντεβού στις 10:00 στο κλειστό Γυμναστήριο Κομοτηνής την Δευτέρα 3 Δεκεμβρίου για να παίξουν μπάσκετ με αμαξίδιο, για να στείλουν μήνυμα πρόσβασης στη ζωή.

Κομοτηνή: Ραντεβού με την πρόσβαση στη ζωή«Είναι μια δράση η οποία υλοποιείται κυρίως με πρωτοβουλία του 11ου Δημοτικού Σχολείου. Η Δευτέρα είναι μια μέρα αφιερωμένη στο αναπηρικό κίνημα, είναι μια μέρα που είθισται τα περισσότερα σχολεία, αλλά και άλλοι φορείς, να τη βρίσκουν σαν ευκαιρία ώστε να φέρουν πιο κοντά τα παιδιά με αναπηρία ή να θίξουν θέματα που αφορούν την αναπηρία στην Ελλάδα» εξηγεί ο Μιχάλης Ραγκούσης, πρόεδρος του «Ηρόδικου» και σημειώνει πως ήταν αίτημα των ίδιων των παιδιών να δουν στην πράξη το μπάσκετ με αμαξίδιο. «Το βρήκαμε μια πάρα πολύ καλή ιδέα γιατί είναι πάγια η θέση μας ότι μια τέτοια μέρα δεν μπορείς να γιορτάζεις για κάτι. Αλλά το να δώσεις στα παιδιά την ευκαιρία μέσα από τον αθλητισμό να γνωρίσουν την προσπάθεια ενός αθλητή με αναπηρία νομίζω ότι είναι κάτι το εξαιρετικό.»

Σύμφωνα με τον Κίμωνα Λεχούδη, προπονητή της ομάδας μπάσκετ με αμαξίδιο «Ηρόδικος» το άθλημα αυτό δίνει απόλυτα αυτή την εικόνα και την επαφή με το θεατή και τον αγωνιζόμενο. «Δεν μπορούσαμε να πούμε όχι και δεχθήκαμε και θα είναι μια δράση 100% αφιερωμένη στα παιδιά και στους αθλητές με αναπηρία.» Όσον αφορά στην εμπειρία που ζει ο ίδιος να προπονεί μια τέτοια ομάδα την χαρακτηρίζει φανταστική! «Το μπάσκετ με αμαξίδιο έχει την ιδιότητα του αμαξιδίου μέσα, οπότε το κάνει λίγο πιο δύσκολο ως προς το χειρισμό του συντονισμού μεταξύ αμαξίδιου, χέρι, μπάλας, καλαθιού κ.α.» δηλώνει και μιλώντας για τους αθλητές του εξηγεί « Απλά είναι σαν όλους τους αθλητές. Γυμναζόμαστε στον ίδιο χώρο, οι κανόνες είναι ίδιοι. Οι δυσκολίες είναι ίδιες. Μπάσκετ συν το χειρισμό του αμαξιδίου. Τα παιδιά το χαίρονται.» Όπως σημειώνει ο κος Λεχούδης, «αν κοιτώντας κάποιος την προσπάθεια αυτών των παιδιών, αφαιρέσει την αναπηρία, τότε θα δει ότι οι αθλητές, τα παιδιά, δεν είναι κάτι διαφορετικό. Πολεμούν κάθε ώρα, σε κάθε προπόνηση για να γίνουν καλύτεροι, να τρέξουν πιο γρήγορα, να βάλουν ένα καλάθι περισσότερο. Είναι μικρά “παιδιά” κι αυτά, όπως όλοι οι αθλητές.»

Όσον αφορά στο μήνυμα που στέλνουν και μ’ αυτή την διοργάνωση ο κος Μιχάλης Ραγκούσης κάνει λόγο για κάτι προφανές, ότι δηλαδή «δεν πρέπει να έχουμε αποκλεισμούς στη ζωή και στην αντίληψη μας σαν όντα μέσα σε ένα κοινωνικό σύνολο. Όσο ιδιαίτερος και να είναι κάποιος, είτε βιολογικά, είτε κοινωνικά, δεν πρέπει να αποκλείεται από κανένα κοινωνικό σύνολο. Κι αυτό προκύπτει μόνο μέσα από την παιδεία, όσες ράμπες και να κάνεις, όσες ομάδες και να δημιουργήσεις, αν δεν δώσουμε παιδεία στον άνθρωπο για να καταλάβει ότι ο αποκλεισμός δεν χωράει σε ένα σύγχρονο κοινωνικό σύνολο δεν μπορούμε να έχουμε ελπίδα για το μέλλον. Γι αυτό και κάνουμε αυτή τη δράση με τα παιδιά. Ένας 80χρονος είναι δύσκολο να αλλάξει, ένας 8χρονος όμως το καταλαβαίνει, το αντιλαμβάνεται και στη συνέχεια το κάνει τρόπο ζωής. Δεν υπάρχουν διαφορετικότητες κι όταν υπάρχουν αυτό δεν είναι λόγος αποκλεισμού εξ αιτίας μιας ιδιαιτερότητας.»

Info
Τα Αστικά ΚΤΕΛ Κομοτηνής θα μεταφέρουν τους μαθητές. Τα μπασκετικά σωματεία που βοήθησαν αμέσως είναι ο ΓΑΣ, η ΑΕΚ, ο Αίαντας και τη ομάδα του Δημοκρίτειου, όπως σημαντική ήταν η βοήθεια της προέδρου της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού, της κας Νατάσας Λιβεριάδου.

Φώτο:Οι κκ Κίμων Λεχούδης και Μιχάλης Ραγκούσης στο στούντιο της ΕΡΤ Κομοτηνής ρεπορτάζ κείμενο φωτογραφία:Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος