Κομοτηνή: Τα όνειρα της Νιλουφέρ

Array

Η Μπιλγκέ θα θυμάται για καιρό το μεσημέρι της Παρασκευής. Όχι άδικα, δεν συναντά κανείς κάθε μέρα Πρόεδρο μιας ξένης χώρας. Εκείνη και συνάντησε τον κ. Ταγίπ Ερντογάν και συνομίλησε μαζί του. «Πώς πάτε με τα μαθήματα;» την ρώτησε «Καλά» απάντησε εκείνη «Να τελειώσετε το Λύκειο και να πάτε στο Πανεπιστήμιο» την προέτρεψε «Μακάρι» σχολίασε εκείνη. Όλα αυτά στην αυλή του Τζελάρ Μπαγιάρ, όπου 65 χρόνια μετά Τούρκος Πρόεδρος επισκεπτόταν εκ νέου τον ίδιο χώρο.

700 μαθητές και μαθήτριες, όπως η Μπιλγκέ, σ’ αυτό το Μειονοτικό Γυμνάσιο -Λύκειο της Κομοτηνής επωφελούνται, όπως όλοι οι Έλληνες μουσουλμάνοι μαθητές, από το ενδιαφέρον της Ελληνικής πολιτείας και τις θετικές διακρίσεις κάνοντας πράξη τα όνειρά τους. Πολλές φορές και τα όνειρα των γονιών τους, καθώς στα δικά τους χρόνια η σχέση τους με τη εκπαίδευση σταμάτησε κάπως πρόωρα. Μέχρι το 2000 μόνο το 65% των παιδιών της μειονότητας ολοκλήρωνε το Γυμνάσιο, ενώ ο εθνικός μέσος όρος ήταν 94%. Όμως, τα τελευταία χρόνια πολλά έχουν αλλάξει προς το καλύτερο, μέρος και η εκπαίδευση της μεγάλης αλλαγής στην κρατική πολιτική απέναντι στην μειονότητα της Θράκης, που ξεκίνησε το 1990.


Η καλή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας

Η μείωση των εκπαιδευτικών και κοινωνικών ανισοτήτων, η καλή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, η κοινωνική ενσωμάτωση των νέων περνά μέσα από το σχολείο, όπως μέσα από το σχολείο,ως έναν βαθμό, περνά και η αποδοχή τους στην κοινωνία ως ισότιμων Ελλήνων πολιτών.

Η Μπιλγκέ και η Νιλουφέρ…

Μαθήτρια του Λυκείου η Μπιλγκέ. Με το μαντίλι στο κεφάλι, όπως και άλλες μαθήτριες του σχολείου, γνωρίζει καλά πώς χωρίς τη δική τους διάθεση, θέληση και προσπάθεια, πολλά, ακόμη και τα πιο απλά θα εξακολουθούν να αποτελούν ζητούμενα, όπως η καλή εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. «Γιατί δακρύσατε;» την ρωτάμε όταν ο Τούρκος Πρόεδρος έχει απομακρυνθεί « δεν μπορώ να σας πω» απαντά κρατώντας για τον εαυτό της τα συναισθήματα αυτής της στιγμής. Ξεχωριστή σίγουρα. «Και να ήθελε, όμως, πόσα από όσα έχει στο μυαλό και στην καρδιά της θα μπορούσε να μοιραστεί μαζί μας μιλώντας Ελληνικά;» αναρωτιέμαι αφήνοντας πίσω την Μπιλγκέ και την παρέα της, καθώς η καλή γνώση της ελληνικής ήταν και εξακολουθεί να είναι (για πολλούς μουσουλμάνους της Ροδόπης) ζητούμενο! Όχι, όμως, για όλους. Λίγη ώρα πιο πριν, λίγα μέτρα πιο μακριά, στο «Kirmahalle Cammi», όση ώρα ο Τούρκος Πρόεδρος έψελνε ο ίδιος(!), η Νιλουφέρ, μαθήτρια της Έκτης Δημοτικού μου κρατούσε από έξω συντροφιά δίνοντας κάθε πληροφορία, για το σχολείο, για το τζαμί, για την προσευχή της Παρασκευής, για τα μαθήματα και τη δασκάλα της, την κα Μαρίνα μιλώντας άπταιστα ελληνικά κάνοντας και η ίδια δεκάδες ερωτήσεις και σχολιάζοντας την προσέλευση των επισήμων! “Τί θα γίνεις όταν μεγαλώσεις Νιλουφέρ;” τη ρώτησα “Ονειρεύομαι να γίνω κάτι καλό για τον τόπο μας.” απάντησε χαμογελώντας.

Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης

Με στόχο την εξάλειψη των ανισοτήτων στην εκπαίδευση, την βελτίωση της ελληνομάθειας και την κοινωνική ένταξη των παιδιών, Ελλήνων πολιτών μελών της μειονότητας, υλοποιείται από το 1997 το Πρόγραμμα για την Εκπαίδευση των παιδιών της Μουσουλμανικής Μειονότητας της Θράκης (ΠΕΜ). Οι ομάδες του ΠΕΜ στις τέσσερις έως σήμερα φάσεις του: συνέγραψαν σχολικά βιβλία για το Δημοτικό και το Γυμνάσιο (με έμφαση στα εκπαιδευτικά υλικά για την εκμάθηση της ελληνικής ως ξένης και δεύτερης γλώσσας), οργάνωσαν επιμόρφωση προς εκπαιδευτικούς και συνεργάτες του έργου γύρω στις 80-100 ώρες κάθε χρόνο και διαμόρφωσαν επιμορφωτικά υλικά έντυπα και ηλεκτρονικά, με στόχο την ενδυνάμωση τους και τη δημιουργία μιας κοινότητας μάθησης. Το ίδιο διάστημα δημιουργήθηκαν δέκα κέντρα και τέσσερις κινητές μονάδες ελληνομάθειας και κοινωνικής ένταξης. Αυτή η προσπάθεια είναι ένα μόνο από τα πολλά μέτρα «θετικής διάκρισης» που υλοποιεί η Ελληνική Πολιτεία με στόχο να αμβλύνει τις μεγάλες ανισότητες που κληρονόμησε η ιστορία της μειονότητας, η ιστορία που προσδιόρισαν η Συνθήκη της Λoζάνης και οι ελληνοτουρκικές σχέσεις. Ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς, όμως, σ΄αυτό το δρόμο οι Έλληνες Μουσουλμάνοι Θρακιώτες δεν είναι μόνοι, έχουν στο πλευρό τους και τους Χριστιανούς κατοίκους της περιοχής. Συνυπάρχουν και δημιουργούν από κοινού αντιμετωπίζοντας τα προβλήματα της καθημερινότητας και της κρίσης.
Φώτο: Ο Τούρκος Πρόεδρος και ο Έλληνας Υφυπουργός Εξωτερικών, Γιάννης Αμανατίδης στην αυλή του Σχολείου Ρεπορτάζ-κείμενο- φωτογραφία: Μαρία Νικολάου

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος