Στην Κοπεγχάγη ταξίδεψαν 6 μαθητές του ΓΕΛ Ιάσμου με συνοδούς καθηγητές στο πλαίσιο Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ ΚΑ229 συμπράξεις μεταξύ σχολείων. Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή ένωση και Εθνική Μονάδα Συντονισμού του προγράμματος Erasmus+ είναι το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών. Έχει διάρκεια δύο ετών και τίτλο: SWAM (Sustainable Water Approach Management), Αειφόρος διαχείριση του νερού.

Στο πρόγραμμα συμμετέχει το ΓΕΛ Ιάσμου και σχολεία από την Πορτογαλία, την Ισπανία και τη Δανία. Σύμφωνα με δηλώσεις της διευθύντριας του Σχολείου στην ΕΡΤ Κομοτηνής, της κας Βάγιας Σερέτη, «το πρόγραμμα αυτό επιλέχθηκε γιατί ήθελαν από την μια οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου να βελτιώσουν τις γνώσεις τους στην χρήση της αγγλικής γλώσσας, να αναπτύξουν δεξιότητες διαχείρισης ψηφιακών εργαλείων, να ενδυναμώσουν την ευρωπαϊκή τους ταυτότητα και από την άλλη να τους ευαισθητοποιήσουμε όσον αφορά στην προστασία του περιβάλλοντος , των υδάτων, αυτού του σημαντικού στοιχείου για την ζωή.»

Υπογραφή Χάρτας για την προστασία των υδάτινων πόρων 

Στόχος αυτής της προσπάθειας  είναι η ευαισθητοποίηση των μαθητών στα περιβαλλοντικά προβλήματα της ρύπανσης και της μόλυνσης των λιμνών των ποταμών, των ωκεανών, του υδροφόρου ορίζοντα και των υπόγειων υδάτων. «Θα θέλαμε να συνειδητοποιήσουν οι μαθητές ότι τα περιβαλλοντικά προβλήματα ξεπερνούν τα όρια των εθνικών κρατών και η αντιμετώπιση τους απαιτεί μια συνεργασία των ανθρώπων και των κυβερνήσεων από κοινού . Γι αυτό στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος θα ενημερωθούμε. Παράλληλα ετοιμαζόμαστε να υπογράψουμε μια συνταγματική χάρτα σε σχέση με την προστασία των υδάτινων πόρων.» Την χάρτα θα υπογράψουν εκπρόσωποι τεσσάρων σχολείων, μαθητές, καθηγητές, γονείς και μέλη της τοπικής κοινωνίας.

Το νερό στην τέχνη με ζωγραφική, ποιήματα και μύθους
Σύμφωνα με ανακοίνωση του Σχολείου η εκπαιδευτική εκδρομή στη Δανία είχε ως κεντρικό θέμα την επίσκεψη σε μεγάλη μονάδα επεξεργασίας αστικών λυμάτων όπου ξεχωρίζονται οι επικίνδυνες ουσίες από το νερό, ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο περιβάλλον. Στους χώρους της μονάδας οι μαθητές γνώρισαν τη μηχανική απομάκρυνση των υλικών και τη βιολογική αποικοδόμηση των αποβλήτων με τη διαδικασία της αναερόβιας χώνεψης που πραγματοποιείται με την απουσία οξυγόνου. «Θετικές εντυπώσεις μας άφησε η ύπαρξη εντός της μονάδας εκπαιδευτικού τμήματος για την ενημέρωση των μαθητών με συμμετοχή σε εργαστήρια και άλλες δράσεις βιωματικού χαρακτήρα» εξηγεί η κα Σερέτη σημειώνοντας πως στον χώρο του σχολείου παρουσιάστηκαν έργα με θέμα το «Το νερό στην τέχνη». Οι μαθητές του ΓΕΛ Ιάσμου παρουσίασαν πίνακες ζωγραφικής (ναυμαχίες στις ελληνικές θάλασσες), ποιήματα (Λήθη, Λορέντζου Μαβίλη), μύθους (Δανάη και Δίας).

Οι μαθητές της Δανίας καθαρίζουν οι ίδιοι το σχολείο τους
«Οι εντυπώσεις που άφησε το ταξίδι αυτό στους μαθητές ήταν πολύ θετικές παρά το δριμύ ψύχος . Οι μαθητές συνεργάστηκαν με συμμαθητές τους από το εξωτερικό σε κοινές δραστηριότητες» δηλώνει η κα Σερέτη και σημειώνει ότι ενθουσιάστηκαν από τον τρόπο ζωής στη Δανία, από το γεγονός ότι  ενώ είχε πάρα πολύ κρύο οι άνθρωποι κυκλοφορούσαν με ποδήλατο στους δρόμου . «Αυτό που τους έκανε εντύπωση είναι ότι δεν υπήρχαν καθαρίστριες στο σχολείο, κάθε βδομάδα οι μαθητές αναλάμβαναν να καθαρίσουν έναν χώρο στο σχολείο. Μια φορά το μήνα έχουν γενική καθαριότητα οι ίδιοι οι μαθητές και το καλοκαίρι μόνο παίρνουν ένα συνεργείο καθαριότητας.»

Νερό και υγεία στην Λισαβόνα
Επόμενος σταθμός είναι η Λισαβόνα. Το θέμα της εκπαιδευτικής αυτής συνάντησης θα είναι: «Νερό και υγεία». Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ιάσμου θα παρουσιάσουν τα Ιαματικά νερά της Αν. Μακεδονίας και Θράκης.

Μοιράσου το άρθρο: