Θέματα διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς, ζητήματα που αφορούν τη σχέση της κοινότητας με την αρχαιολογική δράση και τη λειτουργία του μουσείου στην περιοχή, μουσειολογικές και μουσειοπαιδαγωγικές πρακτικές, καθώς και θέματα διαχείρισης της ιστορικής μνήμης και πρόσληψης της γνώσης για το παρελθόν στο πεδίο της καλλιτεχνικής δημιουργίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο της ημερίδας με θέμα: «Η διαχείριση του παρελθόντος», που πραγματοποιήθηκε στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αιανής.
Η προϊστάμενη της Εφορίας αρχαιοτήτων κ Αρετή Χονδρογιάννη με παραδείγματα κυρίως από το χώρο των προϊστορικών και κλασικών αρχαιοτήτων, ιδιαίτερα τα μεγάλα δημόσια έργα (όπως η Εγνατία οδός) και τα λιγνιτωρυχεία της ΔΕΗ, σκιαγράφησε το προφίλ των τοπικών κοινωνιών σε σχέση με την πολιτισμική κληρονομιά, το χαρακτήρα της τοπικής Αρχαιολογικής Υπηρεσίας και την αναπτυξιακή προοπτική του τόπου, προτείνοντας στοχευμένες διαχρονικού χαρακτήρα παρεμβάσεις στο σύνολο του νομού, όπως επεσήμανε μιλώντας στην ΕΡΤ Κοζάνης.
Στην ίδια ημερίδα η κ. Γεωργία Καραμήτρου-Μεντεσίδη, παρουσίασε τα μαθήματα αρχαιολογικής παιδείας, μέσα από 15 θεματικές ενότητες εκπαιδευτικών προγραμμάτων, που εδώ και χρόνια υλοποιούνται στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Αιανής, στο πλαίσιο της ανάδειξης του παιδευτικού και κοινωνικού ρόλου των αρχαιοτήτων, και με στόχο τη λειτουργία του Μουσείου ως παιδευτικού κέντρου, δυναμικά και πολύμορφα ενταγμένου στην τοπική κοινωνία.
Στην ημερίδα παρουσιάστηκαν εισηγήσεις σχετικές με θέματα διαχείρισης της πολιτιστικής κληρονομιάς, ζητήματα που αφορούν τη σχέση της κοινότητας με την αρχαιολογική δράση και τη λειτουργία του μουσείου στην περιοχή, μουσειολογικές και μουσειοπαιδαγωγικές πρακτικές, καθώς και θέματα διαχείρισης της ιστορικής μνήμης και πρόσληψης της γνώσης για το παρελθόν στο πεδίο της καλλιτεχνικής δημιουργίας.
ΕΡΤ Κοζάνης: Σύνταξη- Δέσποινα Αμαραντίδου
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος