Αλεξανδρούπολη : Δράσεις για τον σχολικό εκφοβισμό

Οκτακόσιοι σαράντα (840)μαθητές έλαβαν μέρος στις δράσεις κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying) που πραγματοποιήθηκαν από τις 18 Φεβρουαρίου μέχρι και 18 Μαρτίου στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Αλεξανδρούπολης-Τμήμα Παιδείας του Δήμου- σε συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων Αλεξανδρούπολης , με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (Bullying) της 6ης Μαρτίου.

Από τους 840 μαθητές οι 565 φοιτούν σε σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ οι 275 σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας. Σχετικά με την κατανομή των τμημάτων, στη δράση συμμετείχαν 23 τμήματα από τα Δημοτικά σχολεία της Αλεξανδρούπολης και του Απαλού, 15 τμήματα των Γυμνασίων της Αλεξανδρούπολης, της Άνθειας, αλλά και του Γυμνασίου Σαπών, ενώ τις δράσεις κατά του σχολικού εκφοβισμού παρακολούθησε ομάδα αθλητών της Ακαδημίας Ποδοσφαίρου «Ποντιακός Α.Ο.» της Αλεξανδρούπολης.
Ειδικότερα, το περιεχόμενο των δράσεων κατηγοριοποιήθηκε αναλόγως με το ηλικιακό επίπεδο και τη σχολική βαθμίδα. Έτσι, παρουσιάστηκαν τρεις διαφορετικές δράσεις, μία για τους μαθητές από την Α’ έως και την Γ’ Δημοτικού, μία για τους μαθητές από την Δ’ έως και την Στ’ Δημοτικού και μία για τους μαθητές του Γυμνασίου.

«Αρχικά, γινόταν συζητήσεις σχετικά το θέμα με κυριότερα ζητήματα τα εξής: Τι είναι εκφοβισμός; Ποιοι είναι οι ρόλοι που εμπλέκονται σε τέτοιου είδους περιστατικά; Με ποιές μορφές μπορεί να εκδηλωθεί και τι μπορεί να προκαλέσει; Τι πρέπει να κάνουμε όταν τον αντιληφθούμε; Κατά πόσον η πρόληψη μπορεί να λειτουργήσει ως αρωγός στην αντιμετώπιση ανάλογων περιστατικών; Ο διαδικτυακός εκφοβισμός είναι προέκταση του παραδοσιακού σχολικού εκφοβισμού; Αληθινές καθημερινές ιστορίες κοινωνικού αποκλεισμού: πότε γεννιέται η «πρόθεση» και πως αρχίζει ο «εφιάλτης»; Στη συνέχεια, πραγματοποιούνταν δράσεις των παιδιών με κατασκευή και δραματοποίηση ιστοριών για τον εκφοβισμό. Η κάθε δράση ολοκληρωνόταν με ανακεφαλαιωτικές συζητήσεις με τους μαθητές και με την εξαγωγή συμπερασμάτων,» εξήγησε στην ΕΡΤ Ορεστιάδας, η Τμηματάρχης Παιδείας του Δήμου Αλεξανδρούπολης Καίτη Μακρή, τονίζοντας πως «οι δράσεις είχαν στόχο να ενημερωθούν οι μαθητές για το φαινόμενο και να μειωθούν στο ελάχιστο τέτοιου είδους συμπεριφορές, καθώς στο σχολικό περιβάλλον παρατηρείται μεγάλος αριθμός περιστατικών εκφοβισμού. Πραγματοποιούνταν, λοιπόν, κάθε φορά μια προσπάθεια ανίχνευσης των ρόλων, αύξησης της ενσυναίσθησης των μαθητών τόσο για το θύμα όσο και για τον θύτη, αποδοχής της μοναδικότητας της προσωπικότητας και μείωσης του φαινομένου των σιωπηλών παρατηρητών.»

Ο μήνας δράσεων για τον σχολικό εκφοβισμό ολοκληρώθηκε με ημερίδα που διοργάνωσε το Τμήμα Παιδείας του Δήμου Αλεξανδρούπολης και η Ένωση Συλλόγων Γονέων Αλεξανδρούπολης σε συνεργασία με την Παιδοψυχιατρική Κλινική ΔΠΘ και το Αστυνομικό Τμήμα Αλεξανδρούπολης στον χώρο της βιβλιοθήκης και την οποία παρακολούθησαν περίπου 70 εκπαιδευτικοί και γονείς.

Τα θέματα που αναδείχθηκαν ήταν:-“Ο σχολικός εκφοβισμός από τη σκοπιά της παιδοψυχιατρικής”, Ασπασία Σερντάρη Παιδοψυχίατρος, Επίκ. καθηγήτρια ΔΠΘ, Διευθύντρια Πανεπιστημιακής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής ΠΓΝΕ
-“Ποιος φοβάται στο σχολείο; – Όχι εγώ!: όψεις και λύσεις για τον εκφοβισμό στο σχολικό περιβάλλον”, Αλεξάνδρα Γκουλιάμα Εκπαιδευτικός, ΠΕ02, M.A, c.ph.D
-“Σχολικός Εκφοβισμός και Διαδικτυακή Βία”, Παναγιώτης Σακελλαρίδης Υπαστυνόμος Α΄ Αλεξανδρούπολης.
Οι εμψυχώτριες στα εκπαιδευτικά προγράμματα για τα σχολεία ήταν η Κατερίνα Καλαϊτζίδου (Εκπαιδευτικός), η Κική Τσακαλδήμη (εθνική ορειβάτις -TEDx curator) και η Αθηνά Καραχλή (Φιλόλογος).

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος