Στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό της κυβέρνησης για την γεωστρατηγική σημασία που έχει η περιοχή της Αλεξανδρούπολης, έκανε λόγο στον χαιρετισμό που απέστειλε στο αναπτυξιακό συνέδριο « Αλεξανδρούπολη -Διαμετακομιστικό Κέντρο -Συνδυασμένες μεταφορές -Ενέργεια, » που πραγματοποιήθηκε σήμερα, η υφυπουργός Εσωτερικών Μακεδονίας Θράκης, Κατερίνα Νοτοπούλου.
Σύμφωνα με την κ. Νοτοπούλου, ο σχεδιασμός της κυβέρνησης, που υλοποιείται συστηματικά τα τελευταία χρόνια και που εντείνεται μετά και την έξοδο από το αυστηρό πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής, επιδιώκει την ανάπτυξη ενός συνολικού οικοσυστήματος υποδομών στη βόρειο Ελλάδα, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων :επέκταση των περιφερειακών διασυνδέσεων της περιοχής με τις γειτονικές χώρες, βελτίωση του οδικού και σιδηροδρομικού δικτύου και ανάπτυξη της παραγωγικής δυναμικότητας τόσο σε λιμάνια όσο και σε αεροδρόμια.

Ποιο συγκεκριμένα και για το θέμα που απασχολεί το συνέδριο, ο σχεδιασμός αυτός σύμφωνα με την υφυπουργό ,αποτυπώνεται στην υλοποίηση και προώθηση σημαντικών έργων.Μετά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, σε τροχιά ανάπτυξης, βρίσκονται σήμερα τα λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Η υλοποίηση δύο σημαντικών έργων, εκσυγχρονισμού της σιδηροδρομικής διασύνδεσης Αλεξανδρούπολης-Μπουργκάς-Βάρνας, μαζί με τη γραμμή από Θεσσαλονίκη μέχρι Αλεξανδρούπολη, δημιουργεί πλέον ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο καταλήγει στη Μαύρη Θάλασσα», σημείωσε η κ. Νοτοπούλου.

Αναφερόμενη στην ενεργειακή πολιτική σημείωσε πως ο αγωγός TAP, έχει σχεδόν ολοκληρωθεί ενώ τις προηγούμενες ημέρες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε την κατασκευή του IGB. Την ίδια στιγμή έχουν ξεκινήσει οι συζητήσεις για την κατασκευή αγωγού που θα ενώνει την πόλη των Σκοπίων με την Θεσσαλονίκη, ενώ προχωρά η προετοιμασία εκκίνησης του EastMed,ενός φιλόδοξου έργου με μεγάλη στρατηγική σημασία για την ευρύτερη περιοχή .

«Είναι σαφές λοιπόν ότι σ’ αυτό το νέο περιβάλλον η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και δη η Αλεξανδρούπολη, κατέχει σημαντική θέση και επιδιώκεται ο μετασχηματισμός της σε μία πύλη της χώρας μας με υπηρεσίες και υποδομές προστιθέμενης αξίας», κατέληξε η κ. Νοτοπούλου.

Τον προβληματισμό του ,την πικρία του ,την αγωνία του, αλλά και τον φόβο ότι το λιμάνι τελικά θα παραμείνει όπως είναι σήμερα, εξέφρασε ο δήμαρχος Ευάγγελος Λαμπάκης, επισημαίνοντας τις καθυστερήσεις που υπάρχουν εδώ και 3,5 χρόνια, όσο αφορά τον δημόσιο διαγωνισμό.

«Βλέπω ότι υπάρχει μια συνεχής παραγωγή συζήτησης ,προβληματισμών ,πολιτικής αντιπαράθεσης και μέσα στον κυβερνητικό χώρο χωρίς να έχουμε σημεία κατάληξης,» είπε στην εισήγηση του ο κ. Λαμπάκης ,ενώ εκτίμησε ότι θα συμβεί το ίδιο που είχε συμβεί το 2014 με τον κ. Χρυσοχοΐδη . «Ήρθε τον Οκτώβριο μας τα έδωσε όλα και τον Γενάρη είχαμε εκλογές. Δεν θα προλάβουμε και το λιμάνι θα μείνει έτσι και η μοναδική ελπίδα για ανάπτυξη θα είναι ο Δήμος.»

«Έχουμε μπροστά μας ένα τόπο θησαυρό τον οποίο δεν τον αξιοποιούμε, τον κρατάμε ερμητικά κλεισμένο σε ένα πιθάρι και δεν τολμούμε να ανοίξουμε το καπάκι του ,είπε χαρακτηριστικά ο κ. Λαμπάκης.

«Η προσπάθεια μας είναι να αναδείξουμε σε Α΄ βαθμό τις δυνατότητες που μπορεί να έχει το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης και από την άλλη μεριά θέλουμε να σταθμίσουμε πως πρέπει να χειριστούμε το κομμάτι της υποστήριξης με αντίστοιχη υποδομή και αντίστοιχη υποδομή είναι τα εμπορευματικά κέντρα τα οποία προωθούμε,» είπε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε Αθανάσιος Σχίζας ,τονίζοντας πως είναι «σημαντικό η προώθηση ενός εμπορευματικού Κέντρου που θα λειτουργεί μαζί με το λιμάνι ,ενώ πρέπει να δούμε και ποια θα είναι αυτή η μορφή του εμπορευματικού Κέντρου, θα είναι Κέντρο εμπορευματοκηβωτίων,θα είναι ενεργειακό ,η συνδυασμός και των δύο. Αυτή είναι η πρόθεση μας που θέλουμε να αναδείξουμε ώστε να προχωρήσουμε και να διαμορφώσουμε τον κατάλληλο τύπο του διαγωνισμού που πρόκειται να γίνει.»

Ο κ. Σχίζας σημείωσε πως το εμπορευματικό κέντρο στην Αλεξανδρούπολη είναι το τρίτο στη σειρά έργο προς υλοποίηση, μετά το Θριάσιο Πεδίο και το στρατόπεδο Γκόνη στη Θεσσαλονίκη, αλλά εξίσου στρατηγικής σημασίας, δεδομένου του ότι «δίπλα στην πόλη βρίσκεται και μία αγορά 20 εκατομμυρίων και αυτό δεν μπορούμε να το αγνοούμε».

«Δεν είναι στην λογική μας να προχωρήσουμε από μόνοι μας, ειδικά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ,θέλει συνέργεια,» είπε ο κ. Σχίζας ,υπογραμμίζοντας πως «σκοπός μας είναι να στηρίξουμε και να βοηθήσουμε τις δραστηριότητες του λιμανιού και όχι να τις μπλοκάρουμε.»

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Οργανισμού Λιμένα Αλεξανδρούπολης Χρήστος Δούκας, επεσήμανε πως «εδώ και τρία χρόνια, αυτή η κυβέρνηση διαμόρφωσε ένα στρατηγικό σχέδιο για την ανάπτυξη των περιφερειακών λιμένων και όχι μόνο. Μέσα σ’ αυτόν τον σχεδιασμό, η Αλεξανδρούπολη, το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή, αποτελεί πια εθνικό στρατηγικό στόχο και κόμβο. Ο εθνικός στόχος είναι ένας κόμβος διαμετακομιστικού κέντρου και ενεργειακός κόμβος η υλοποίηση του οποίου απαιτεί συνεννοήσεις, ανταλλαγή απόψεων και των δεδομένων που υπάρχουν απ’ την κάθε πλευρά και κυρίως να συν διαμορφώσουμε το επόμενο βήμα το οποίο πρέπει να είναι κοινό, είπε κ. Δούκας.

Στο γεωγραφικό πλεονέκτημα της Αλεξανδρούπολης και στη σημασία της αρμονικής λειτουργίας των συνδυασμένων μεταφορών, ώστε να δώσουν και το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Εγνατία Οδός Α.Ε., Απόστολος Αντωνούδης.

«Η Αλεξανδρούπολη είναι μια περιοχή που συνδυάζει, έχει αυτό το γεωγραφικό πλεονέκτημα, και θεωρούμε ότι από εδώ και πέρα, αν μπορέσουμε να εκμεταλλευτούμε όλα αυτά τα πλεονεκτήματα, θα μπορέσει και η Αλεξανδρούπολη και η ευρύτερη περιοχή να αποτελέσει ένα κέντρο διεθνών μεταφορών και δικτύων,» είπε.

Στόχος του συνεδρίου του οποίου οι εργασίες ολοκληρώνονται αύριο,είναι η ανάδειξη των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της πόλης, ως διαμετακομιστικό κέντρο λόγω της γεωγραφικής της θέσης.
Το συνέδριο διοργανώνει η ΓΑΙΑΟΣΕ σε συνεργασία με τον Δήμο της Αλεξανδρούπολης, το ΔΠΘ και τον Οργανισμό Λιμένα.

Μοιράσου το άρθρο: