Έναν προσομειωτή πτήσεων drones σε διαδικτυακό περιβάλλον ετοιμάζουν δύο μεταπτυχιακοί φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας μαζί με τον καθηγητή που επιβλέπει την διδακτορική τους εργασία, στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Το έργο που εκπονείται στο πλαίσιο ενός ευρύτερου ευρωπαϊκού προγράμματος χρηματοδοτείται με 100.000 ευρώ και έχει διάρκεια τρία χρόνια. Σημειώνεται ότι το μεγαλύτερο μέρος του συγκεκριμένου project έχει ολοκληρωθεί ήδη από τον πρώτο χρόνο του προγράμματος και σήμερα παρουσιάστηκε στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Την ομάδα υλοποίησης του προγράμματος αποτελούν οι Μάνος Κουτσουμπέλιας και Νάσος Γρηγορόπουλος μεταπτυχιακοί φοιτητές της ομάδας του αναπληρωτή καθηγητή του Π.Θ., Σπύρου Λάλη και του εργαστηρίου Computer Systems Lab.
Σύμφωνα με τους δύο φοιτητές, ο προσομοιωτής σε υπολογιστές πτήσεων drones μπορεί να χρησιμεύσει σε πολλαπλές εφαρμογές των μη επανδρωμένων πτητικών μέσων όπως ανίχνευση πυρκαγιών, αγνοουμένων ανθρώπων σε ξηρά και θάλασσα, αλλά και για εποπτικούς λόγους.
Όπως επισήμανε ο αναπληρωτής καθηγητής Σπύρος Λάλης, η πρόταση της ομάδας κατατέθηκε και αξιολογήθηκε ανάμεσα σε πολλές άλλες στο πλαίσιο μιας ανοιχτής πρόσκλησης ενός έργου που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Έγινε η επιλογή, η αξιολόγηση, η πρόταση πήγε καλά και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ανέλαβε να φτιάξει τον προσομοιωτή, που θα χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο ενός ευρύτερου συστήματος για δοκιμές με αυτοκινούμενα οχήματα (εναέρια, επίγεια και θαλάσσια).

Η ομάδα του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών ανέλαβε την ανάπτυξη ενός δικτύου πειραματικών υποδομών με χρήση drones. Τα drones χρησιμοποιούνται σε πολλές περιπτώσεις και μπορούν να διαθέτουν κάμερες ή αισθητήρες. Πλέον οι εφαρμογές που μπορούν να αναπτυχθούν με τη χρήση drones θα μπορούν να ελεγχθούν σε ένα εικονικό περιβάλλον, αυτό που ετοιμάζει η ομάδα των ερευνητών. “Στην ουσία στήνεται η υποδομή για να μπορεί κανείς να κάνει δοκιμές με εικονικό τρόπο, χωρίς να μπαίνει στον κόπο να αγοράζει και να πετάει drones, που πλέον δεν είναι εύκολο, καθώς με τη νέα νομοθεσία πρέπει κάποιος να πάρει άδεια πτήσεις, δεν επιτρέπονται οι πτήσεις πάνω από πόλεις, είναι μια ακριβή διαδικασία και τίθεται επιπλέον θέμα ασφάλειας, ενώ υπάρχει η πιθανότητα να πάει κάτι στραβά και το drone να πέσει ή να τρακάρει κάπου” εξήγησε ο κ. Λάλης.

Η εργασία των φοιτητών του Π.Θ. για το υποπρόγραμμα Aeroloop ξεκίνησε πριν ένα χρόνο, ήδη ολοκληρώθηκε ένα πολύ μεγάλο μέρος, ενώ αυτή την περίοδο γίνονται επεκτάσεις. Το πρόγραμμα είναι διάρκειας τριών ετών και προϋπολογισμού 100.000 Ευρώ, ενώ άλλα υποπρογράμματα από Ελληνικής πλευράς εκτελούν παράλληλα το Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο και η Ελληνική Αμυντική Βιομηχανία.

Μοιράσου το άρθρο: