Βόλος: Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Array

Ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση μαθητών που προέρχονται από τις -λεγόμενες- ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως οι Ρομά και οι πρόσφυγες, θα απασχολήσουν την δεύτερη κοινή συνεδρίαση Συλλόγων Διδασκόντων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που θα γίνει το ερχόμενο Σάββατο 4 Νοεμβρίου, στις 9:30 το πρωί, στο Συνεδριακό Κέντρο της Ι.Μ. Δημητριάδος, στα Μελισσάτικα, με την στήριξη και της Μητρόπολης.

Στόχος είναι να αντιμετωπιστούν προβλήματα που συναντούν οι εκπαιδευτικοί, μέσω της ανταλλαγής εμπειριών τους, στο πλαίσιο μιας διαδικασίας επιμόρφωσής τους, κατά την οποία οι ίδιοι, επιμορφώνονται, αλλά και επιμορφώνουν.

Δύο από τα σχολεία της περιοχής, όπου φοιτούν μαθητές Ρομά ή πρόσφυγες, σε μεγάλο ποσοστό, είναι το 10ο Δημοτικό Σχολείο Νέας Ιωνίας και το Εσπερινό Γυμνάσιο Βόλου. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο μεν πρώτο, από τους 304 συνολικά μαθητές, οι 240 είναι Ρομά, στο δε δεύτερο, φοιτούν αυτή την στιγμή, 87 μαθητές – ασυνόδευτοι πρόσφυγες, οι οποίοι διαμένουν στις δύο δομές που λειτουργούν στο Νομό.

Ενόψει της κοινής συνεδρίασης των Συλλόγων Διδασκόντων που θα γίνει την Δευτέρα, οι εμπλεκόμενοι φορείς έδωσαν σήμερα συνέντευξη τύπου, στα γραφεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας.

Όπως τόνισε ο διευθυντής Α’θμιας Εκπαίδευσης, κ. Γιώργος Πολύζος, αποφασίστηκε η συνέχιση της συγκεκριμένης δράσης, μετά την επιτυχία που είχε το περσινό, πρώτο εγχείρημα, με στόχο τον περιορισμό της μαθητικής διαρροής που παρατηρείται στα σχολεία όπου φοιτούν μαθητές από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής Β’θμιας Εκπαίδευσης, κ. Σωκράτης Σαβελίδης, επισήμανε ότι επιμόρφωση των εκπαιδευτικών όσον αφορά στην εκπαίδευση των Ρομά και των προσφύγων είναι πλέον αναγκαιότητα, καθώς το συγκεκριμένο αντικείμενο είναι τόσο καινούργιο που δεν έχει ενταχθεί ακόμη, στα προγράμματα των πανεπιστημιακών σχολών.

Ο διευθυντής του Εσπερινού Γυμνασίου, κ. Γεώργιος Χάρλας αναφέρθηκε στο θέμα της φοίτησης στο σχολείο των ασυνόδευτων προσφύγων, που αυτή την στιγμή, αριθμούν σε 87, ενώ γενικότερα, έχουν περάσει περισσότεροι από 100. Στην φοίτηση των παιδιών αυτών, υπάρχει η ιδιαιτερότητα ότι δεν γνωρίζουν αρχικά, καθόλου την γλώσσα και χρειάζεται να ενταχθούν σε μια τάξη υποδοχής, ενώ άλλη μια ιδιαιτερότητα αποτελεί το γεγονός ότι η παραμονή τους είναι πρόσκαιρη αφού απώτερος στόχος τους είναι η συνένωσή τους με της οικογένειές τους στην Ευρώπη.

Εκτός των ασυνόδευτων προσφύγων, υπάρχουν και 90 μαθητές Ρομά που φοιτούν σε 12 συνολικά σχολεία του Βόλου και της Νέας Ιωνίας, εκ των οποίων τα περισσότερα, στο 2ο Γυμνάσιο Νέας Ιωνίας και στο 6ο Γυμνάσιο Βόλου.

Από αυτούς τους μαθητές, όπως είπε, σχεδόν οι μισοί εγκαταλείπουν το σχολείο, κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Από την πλευρά του, ο διευθυντής του 10ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Ιωνίας, κ. Αναστάσιος Γούκος, χαρακτήρισε πρωτοποριακή την ενδοσχολική επιμόρφωση που ξεκίνησε πέρυσι και συνεχίζεται φέτος, καθώς οι εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν, επιμορφώνονται αλλά και επιμορφώνουν ταυτόχρονα, μέσω της ανταλλαγής των εμπειριών τους.

Επισήμανε δε, ότι όλο και περισσότεροι Ρομά μαθητές εγγράφονται στο σχολείο, ενώ όλο και περισσότεροι επίσης, συνεχίζουν στην επόμενη βαθμίδα του Γυμνασίου.

Εντούτοις, συμπλήρωσε, παρατηρούνται διάφορα προβλήματα με τους Ρομά μαθητές, που έχουν να κάνουν με την συμπεριφορά τους, αλλά και την συνεργασία με τους γονείς τους.

Δεδομένου εξάλλου, ότι στο συγκεκριμένο σχολείο (10ο Δημοτικό Ν. Ιωνίας) η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών είναι Ρομά (οι 240 από τους 304), ο κ. Γούκος παρατήρησε πως υπάρχουν περιπτώσεις φυγής από το σχολείο μαθητών που δεν είναι Ρομά, είναι ωστόσο μεμονωμένες. Ο ίδιος συμπλήρωσε δε, ότι στόχος των εκπαιδευτικών είναι η ομαλή συνύπαρξη.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος