Χιακή Συμπολιτεία: το νερό δεν είναι καταναλωτικό προϊόν

«Η ΔΕΥΑΝΧ οφείλει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των δημοτών και από κοινού, με εξαντλητικές συζητήσεις και ολοκληρωμένες εκστρατείες ενημέρωσης, να σχεδιάσει τη διαχείριση των υδάτινων πόρων που έχουμε, και όχι των πόρων που θα θέλαμε να έχουμε», τονίζει η Χιακή Συμπολιτεία σε ανακοίνωσή της ασκώντας κριτική τόσο στη Δημοτική Εταιρεία όσο και στη Δημοτική Αρχή και σημειώνοντας ότι «οφείλει επιτέλους να κάνει τον δημότη συμμέτοχο και όχι αμέτοχο καταναλωτή».
Η παράταξη της Ερμιόνης Φρεζούλη, θέτει το συγκεκριμένο θέμα, με αφορμή ανακοίνωση της ΔΕΥΑΧ που κάνει λόγο για προβλήματα στην υδροδότηση της πόλης αλλά και του Βροντάδου· λόγω βλάβης μονάδων αφαλάτωσης.
«… το νερό δεν είναι καταναλωτικό προϊόν και για να έχουμε δεν αρκεί μια καλή διαχείριση από την εκάστοτε εταιρία, απαιτείται συνεχής εγρήγορση και αλλαγή των καθημερινών μας συνηθειών» καταλήγει η Χιακή Συμπολιτεία επισημαίνοντας ότι πρέπει να έχουμε και στοιχειωδώς ασφαλές νερό.

Ολόκληρη η ανακοίνωση:
14/6/2018

Ακόμα ένα καλοκαίρι λειψυδρίας

Χιακή Συμπολιτεία: το νερό δεν είναι καταναλωτικό προϊόν

«Η ΔΕΥΑΝΧ οφείλει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των δημοτών και από κοινού, με εξαντλητικές συζητήσεις και ολοκληρωμένες εκστρατείες ενημέρωσης, να σχεδιάσει τη διαχείριση των υδάτινων πόρων που έχουμε, και όχι των πόρων που θα θέλαμε να έχουμε», τονίζει η Χιακή Συμπολιτεία και προσθέτει: «Οφείλει επιτέλους να κάνει τον δημότη συμμέτοχο και όχι αμέτοχο καταναλωτή».

Στη χθεσινή ανακοίνωσή της, όπου για ένα ακόμα καλοκαίρι ανακοινώνει ότι έχουμε πρόβλημα, η ΔΕΥΑΝΧ ζητά «την κατανόηση των καταναλωτών». Και από δω ξεκινά το πρόβλημα με το νερό στη Χίο: Αν η ΔΕΥΑΝΧ, ως δημοτική επιχείρηση,  και η πολιτική της ηγεσία, η Δημοτική Αρχή, αντιλαμβάνεται τους δημότες ως καταναλωτές-πελάτες, και άρα θεωρεί ότι είναι υποχρεωμένη να ικανοποιεί τις απαιτήσεις τους, όσο παράλογες και αν μπορεί να είναι αυτές, τότε ναι, έχουμε πρόβλημα και μάλιστα μεγάλο. Ως γνωστό «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο».

Το «πρόβλημα» με το νερό στη Χίο δεν είναι καινούριο. Ως Χιακή Συμπολιτεία το είχαμε προτάξει ως το πρώτο ζήτημα που θα έπρεπε να συζητήσει το δημοτικό συμβούλιο στις θεματικές συνεδριάσεις που είχε ανακοινώσει ότι προτίθεται να κάνει ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου από το Νοέμβριο του 2017. Το Φεβρουάριο έγινε και η πρώτη συνάντηση μεταξύ ΔΕΥΑΝΧ και δημοτικών παρατάξεων για την προετοιμασία της συνεδρίασης, για να είναι μια συζήτηση ουσίας και όχι καλών προθέσεων. Από τότε περιμένουμε τη ΔΕΥΑΝΧ να αποστείλει στο Δημοτικό Συμβούλιο τα στοιχεία εκείνα που θα του επιτρέψουν να συζητήσει σε βάθος το θέμα και να βγάλει προτάσεις. Φτάσαμε καλοκαίρι και πάμε για τις γνωστές περικοπές στην υδροδότηση.

Προφανώς δεν έχει κανείς την ψευδαίσθηση ότι με μια θεματική συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα θα λυνόταν. Ωστόσο, η κωλυσιεργία – αφού σε τακτά χρονικά διαστήματα ο Πρόεδρος της ΔΕΥΑΝΧ απαντώντας στη Χιακή Συμπολιτεία δήλωνε ότι «τις επόμενες μέρες» θα έστελναν τα στοιχεία – είναι ενδεικτική τόσο της κατάστασης, όσο και της αντίληψης της ΔΕΥΑΝΧ και των πολιτικών της προϊστάμενων.

Δεν θα αναφερθούμε στα ημιτελή ή προβληματικά έργα που έχουν γίνει στο νησί και για τα οποία έχουν σπαταληθεί εκατομμύρια ευρώ, από τους σωλήνες του Ναγού μέχρι το φράγμα Κόρης Γεφύρι. Πολλή συζήτηση έχει γίνει και πολύ μελάνι έχει χυθεί.

Θα τονίσουμε όμως αυτό που φωνάζουμε εδώ και χρόνια: το νερό δεν είναι εμπόρευμα και ο δημότης δεν είναι καταναλωτής-πελάτης. Το νερό είναι κοινό αγαθό, ανήκει σε όλους και πρέπει όλοι να νοιαζόμαστε γι’ αυτό τον ζωτικό πόρο.

Η ΔΕΥΑΝΧ έχει την ευθύνη να το διαχειρίζεται, αλλά όχι με την ξεπερασμένη λογική της «διαχείρισης της ζήτησης»: τόσο νερό θέλετε, τόσο θα σας δώσουμε χωρίς να πολυνοιαζόμαστε για την ποιότητα. Παρ’ ότι μπορεί να μην προβλέπεται θεσμικά, η ΔΕΥΑΝΧ μαζί με το Δήμο πρέπει να εκπονήσουν ένα μακρόπνοο σχέδιο ορθολογικής διαχείρισης και διαχείρισης της προσφοράς,  με βάση τα δεδομένα του νησιού. Γιατί όσο περισσότερο νερό προσφέρεις τόσο περισσότερο ζητάει ο δημότης, ειδικά αν τον έχεις αναγάγει σε απλό καταναλωτή. Αν η Ειδική Γραμματεία Υδάτων και το Υπουργείο Περιβάλλοντος κλείνουν τα μάτια, ο Δήμος δεν έχει δικαίωμα να το κάνει.

Και θα τονίσουμε ότι και εμείς ως δημότες έχουμε ευθύνη. Δεν είναι δυνατόν να σπαταλιέται το νερό σε καθάρισμα δρόμων και αυλών με τη χρήση λάστιχου, δεν είναι δυνατόν να εξακολουθούμε να παράγουμε πατάτα, από τις πιο υδροβόρες καλλιέργειες, δεν είναι δυνατόν να ποτίζουμε ακόμα με αυλάκια ή με τεχνητή βροχή – μια βόλτα στον Κάμπο είναι απογοητευτική -, δεν είναι δυνατόν να μένουμε παθητικοί καταναλωτές και απλώς να καταναλώνουμε ό,τι νερό φτάνει στη βρύση μας.

Η ΔΕΥΑΝΧ οφείλει να κερδίσει την εμπιστοσύνη των δημοτών και από κοινού, με εξαντλητικές συζητήσεις και ολοκληρωμένες εκστρατείες ενημέρωσης, να σχεδιάσει τη διαχείριση των πόρων που έχουμε, και όχι των πόρων που θα θέλαμε να έχουμε. Οφείλει επιτέλους να κάνει τον δημότη συμμέτοχο και όχι αμέτοχο καταναλωτή.

Γιατί το νερό δεν είναι καταναλωτικό προϊόν και για να έχουμε δεν αρκεί μια καλή διαχείριση από την εκάστοτε εταιρία, απαιτείται συνεχής εγρήγορση και αλλαγή των καθημερινών μας συνηθειών. Όχι για να τρέξει «μπριγιάντι» από τη βρύση μας, αλλά στοιχειωδώς ασφαλές νερό.

Χιακή Συμπολιτεία

Ρεπορτάζ: Θοδωρής Πυλιώτης

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος