Λέσβος: Εξηγήσεις Ν. Σαντορινιού για Μεταφορικό Ισοδύναμο

«Το Μεταφορικό Ισοδύναμο είναι μια θεσμική τομή που ήρθε για να στεριώσει και να δώσει ανάσες στο νησιώτη και τη νησιωτική επιχείρηση» τόνισε από τη Λέσβο ο Υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε από κοινού σήμερα στη Μυτιλήνη με τον γραμματέα της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ Πάνο Ρήγα.

Λέσβος: Εξηγήσεις Ν. Σαντορινιού για Μεταφορικό Ισοδύναμο

Ο κύριος Σαντορινιός άσκησε σκληρή κριτική στη ΝΔ που απαξίωσε το Μεταφορικό Ισοδύναμο και όπως είπε «ξοδεύει στο βωμό της πολιτικής αντιπαράθεσης μια νησιώτικη διεκδίκηση τεσσάρων και πλέον δεκαετιών».
Ο Ν. Σαντορινιός για το θέμα των μειωμένων συντελεστών ΦΠΑ ξεκαθάρισε ότι θα ισχύσει στα 5 νησιά για όσο διαρκεί η προσφυγική κρίση όπως δεσμεύτηκε ο πρωθυπουργός, ενώ νωρίτερα σε σύσκεψη με τους φορείς της Λέσβου τόνισε ότι «όχι μόνο θα το διατηρήσουμε αλλά θα το επεκτείνουμε και σε όσα νησιά καταργήθηκε».
Από την πλευρά του ο κ. Ρήγας τόνισε ότι για αντιπολιτευτική και μόνο τακτική «είναι βαθιά αντεθνική η στάση της αντιπολίτευσης αυτήν την ώρα. Η κρίση δεν ήταν μόνο οικονομική αλλά δομική, όμως κατορθώσαμε να δημιουργήσουμε έναν δημοσιονομικό χώρο , γι αυτό τώρα μπορούμε να σχεδιάζουμε παρεμβάσεις που έχουν να κάνουν με την αύξηση του κατώτατου μισθού ή ελαφρύνσεις στη φορολογία που θα δρομολογηθούν μέχρι τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης ». Ο γραμματέας της ΚΕ του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Ρήγας υποστήριξε ότι το κόμμα του «δεν υπηρετεί τα ίδια συμφέροντα με τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ και στήριξε το κοινωνικό κράτος και τους ανθρώπους που έχουν πληγεί περισσότερο , προκειμένου να υπάρχει συνοχή στην κοινωνία και να μην διευρυνθούν οι ανισότητες».
Σήμερα στις 8.30 το βράδυ , στην αίθουσα εκδηλώσεων της ΓΓΑιΝΠ, ο Νεκτάριος Σαντορινιός και ο Πάνος Ρήγας, θα μιλήσουν σε ανοιχτή εκδήλωση που διοργανώνει η Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ Λέσβου με θέμα «Η Λέσβος στην μεταμνημονιακή εποχή με αναβαπτισμένες δυνατότητες».

Μεταφορικό Ισοδύναμο:
Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε το πρωί στη ΓΓ Αιγαίου με τους παραγωγικούς φορείς της Λέσβου ο κύριος Σαντορινιός ανέλυσε τον τρόπο με τον οποίο θα εφαρμοστεί το μεταφορικό ισοδύναμο για τις επιχειρήσεις που οι επιλέξιμες δαπάνες θα ισχύσουν επίσης από την 1η Ιουλίου.
Αφορά μέχρι μεσαίες επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών κάτω από 40 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο που έχουν έδρα σε νησί που ισχύει το ΜΙ. Οι επιχειρήσεις θα πρέπει να κρατάνε όλα τα παραστατικά μεταφοράς προϊόντων και κάθε τέλος τριμήνου θα τα καταθέτουν για να εισπράττουν την επιδότηση.
Τον Αύγουστο θα πάρουν τους κωδικούς τους , τον Σεπτέμβρη θα είναι έτοιμη η πλατφόρμα που θα μπορούν να περνούν τα δεδομένα τους και τον Οκτώβρη θα πληρωθούν για το πρώτο τρίμηνο. Θα επιδοτείται όχι μόνο η μεταφορά προϊόντων από την ηπειρωτική χώρα στα νησιά αλλά και η μεταφορά προϊόντων από τα νησιά «προκειμένου το νησιώτικο προϊόν και οι μεταποιητικές επιχειρήσεις των νησιών να γίνουν πιο ανταγωνιστικές και βιώσιμές».
Όσον αφορά το αν το όφελος της επιδότησης θα φτάνει και στον καταναλωτή ο κύριος Σαντορινιός τόνισε ότι ο νόμος προβλέπει τη δημιουργία ενός τοπικού δικτύου τιμοληψιών που θα δημιουργηθεί με τη βοήθεια του επιμελητηρίου , ενώ και η ΓΓ Καταναλωτή θα συνδράμει στον έλεγχο των τιμών.
Στη σύσκεψη συμμετείχαν εκπρόσωποι της Περιφέρειας και του Δήμου ,οι πρόεδροι του επιμελητηρίου της ένωσης τουριστικών πρακτόρων, του εμπορικού συλλόγου Μυτιλήνης, της ένωσης καταναλωτών, εκπρόσωποι των ξενοδόχων.
Όσον αφορά το επιβατικό κοινό, από την 1η Ιουλίου στη Λέσβο εκδόθηκαν περίπου 2.500 Αριθμοί του Νησιώτη και πάνω από 300 εισιτήρια. Όλα τα πρακτορεία είναι ενήμερα και ισχύει για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια τρίτης θέσης.
Ο κύριος Σαντορινιός ξεκαθάρισε επίσης ότι η επιδότηση ισχύει και για τις ειδικές κατηγορίες επιβατών π.χ πολύτεκνοι, φοιτητές, που έχουν ειδική έκπτωση στα εισιτήρια, λαμβάνοντας την αντίστοιχη μείωση που τους αναλογεί. Για τη Λέσβο η επιδότηση είναι 14 ευρώ ανά εισιτήριο ενώ το ποσό της επιδότησης διαφοροποιείται από την απόσταση και την τιμολογιακή πολιτική των ακτοπλοϊκών εταιριών.

Επιδότηση καυσίμων:
Για τα καύσιμα ο κύριος Σαντορινιός τόνισε ότι είναι μια πιο περίπλοκη διαδικασία. Δεν έχει να κάνει μόνο με την απόσταση αλλά το γεγονός ότι τα μικρά κυρίως νησιά δεν έχουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης καυσίμων. Ωστόσο το υπουργείο βρίσκεται σε συζητήσεις με τις επιχειρήσεις πετρελαιοειδών και τον Σεπτέμβρη ευελπιστεί ότι θα είναι σε θέση να ξεκινήσει πιλοτική εφαρμογή του ΜΙ στα καύσιμα σε ορισμένα νησιά και κάθε 2-3 μήνες να προστίθενται στη ρύθμιση κι άλλα νησιά.
Ο κύριος Σαντορινιός ζήτησε τη βοήθεια όλων για να πετύχει το Μεταφορικό Ισοδύναμο τονίζοντας ότι «μέχρι το Γενάρη θα είναι δοκιμαστική η λειτουργία του για να διορθωθούν όσα λάθη διαπιστωθούν».
Ανοίγει η συζήτηση για την ακτοπλοϊκή επανασύνδεση Μυτιλήνης-Θεσσαλονίκης
Οι φορείς που συμμετείχαν στη σύσκεψη χαιρέτισαν την εφαρμογή του ΜΙ ενώ ο αντιδήμαρχος Λέσβου Κώστας Αστυρακάκης παρέδωσε έγγραφη πρόταση του δήμου να επαναδρομολογηθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση Μυτιλήνη – Θεσσαλονίκη, που τόσο πολύ εξυπηρετούσε το νησί. Ο κύριος Σαντορινιός εξήγησε ότι είναι πολλοί οι λόγοι που δεν είναι ελκυστική για τις εταιρίες η γραμμή αυτή ωστόσο είπε ότι είναι κάτι που το συζητάει το Υπουργείο και κάλεσε του φορείς να καταθέσουν συγκεκριμένες προτάσεις προκειμένου να συζητηθούν στο ΣΑΣ το Σεπτέμβρη. Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ένωσης τουριστικών πρακτόρων Λέσβου Παναγιώτης Χατζηκυριάκος τόνισε ότι ήδη έγινε μία συζήτηση με την Hellenic η οποία απάντησε ότι «υπό ορισμένες προϋποθέσεις θα μπορούσε να ξεκινήσεις μια τέτοια γραμμή».

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος