Τα ακτοπλοϊκά ζητήματα της Ικαρίας θέτει ο δήμος στην Attica Group

Προς την Attica Group, με κοινοποίηση στο υπουργείο Ναυτιλίας και νησιωτικής πολιτικής επανέρχεται με επιστολή του ο δήμαρχος Ικαρίας κ. Στ. Σταμούλος για τα προβλήματα που δημιουργούνται στο νησί μετά τις τελευταίες εξελίξεις στην ακτοπλοΐα.
«Σχετικά με τον επανασχεδιασμό των μεταφορών που αναμένεται κατόπιν των εξελίξεων στον κλάδο της ακτοπλοΐας, που προκύπτουν από την απόκτηση του ελέγχου της εταιρείας Hellenic Seaways από την εταιρεία Αttica Group, σε συνδυασμό με την από 26/4/2018 ανακοίνωση της εταιρίας σας στην οποία ο Διευθύνων Σύμβουλος δηλώνει: «Η Attica Group έχει αποδείξει εμπράκτως την αφοσίωσή της να λειτουργεί σε συνθήκες υγιούς ανταγωνισμού, συνεργαζόμενη με υπευθυνότητα και σεβασμό με τους θεσμικούς φορείς, τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες. Η ολοκλήρωση της απόκτησης αποκλειστικού ελέγχου επί της HSW από την ATTICA GROUP σύμφωνα με τον επιχειρησιακό της σχεδιασμό, δημιουργεί τις προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, υποστηρίζει την εθνική οικονομία, ενισχύει τη νησιωτικότητα και τις τοπικές κοινωνίες, αξιοποιεί το τοπικό ναυτικό δυναμικό και διασφαλίζει τα συμφέροντα των μετόχων μέσα από ένα ισχυρό και ανταγωνιστικό παραγωγικό μοντέλο».
Απευθυνόμαστε στο Δ.Σ της εταιρίας σας επιθυμώντας να σας ενημερώσουμε ότι από τις διαδιδόμενες πληροφορίες έχει προκύψει εντονότατη ανησυχία στους κατοίκους των νησιών που καλύπτουν τα δρομολόγια πλοίων της εταιρίας σας, λόγω των επικείμενων αναδιαρθρώσεων των δρομολογίων.
Κατόπιν αυτών σας καλούμε εν όψη της επικείμενης συνεδρίασης του Δ.Σ, καθώς και της αναμενόμενης υποβολής νέου προγράμματος δρομολογίων να λάβετε υπ οψιν το τεράστιο πρόβλημα που δημιουργείται στην έναρξη της θερινής περιόδου από αυτές τις ανακατατάξεις. Καθώς και τις προτάσεις του Δήμου Ικαρίας, όπως διαμορφώνονται μέσα από τις διαχρονικές κινητοποιήσεις των μαζικών φορέων του νησιού, τις αποφάσεις του δημοτικού συμβούλιου και τις παρεμβάσεις μας σε συνεδρία που σχετίζονται με την «Νησιωτικότητα».
Σε ότι μας αφορά έχουμε κάνει σαφές εδώ και χρόνια ότι ουσιαστική λύση προς όφελος των νησιωτών, στο τομέα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών δε μπορεί να υπάρξει αν οι συγκοινωνίες δεν αντιμετωπισθούν από το κράτος και τις κυβερνήσεις ως κοινωνικό αγαθό, μέσα από ένα αποκλειστικά δημόσιο Ενιαίο Φορέα Μεταφορών.
Ωστόσο σήμερα είναι άμεση ανάγκη να ληφθούν επειγόντως μέτρα ώστε:
Αρχικά να εξασφαλιστεί -με σύγχρονα και ασφαλή πλοία- η καθημερινή ακτοπλοϊκή σύνδεση της Ικαρίας με τον Πειραιά (και στα δυο λιμάνια του νησιού) σε πάγια βάση και να μην διακοπεί η σύνδεση του νησιού με την Βόρεια Ελλάδα.
Τα δρομολόγια που θα προταθούν να αφορούν δρομολόγια τακτικής σύνδεσης νησιωτικού προορισμού, και όχι διαδρομή κρουαζιερόπλοιου που θα προσεγγίζει πολλούς λιμένες αυξάνοντας τον χρόνο της διαδρομής μέχρι και τις 12 ώρες.
Τέλος η κατανομή των δρομολογίων στα λιμάνια του νησιού πρέπει να λαμβάνει υπ όψιν την φυσική ιδιομορφία του νησιού που επανειλημμένως έχουμε παρουσιάσει, (τα δύο λιμάνια της Ικαρίας απέχουν μεταξύ τους 40 χιλιόμετρα,-η βορειότερη δημοτική ενότητα απέχει άλλα 25 χιλιόμετρα- διανύονται σε 1 ώρα με Ι.Χ, και περίπου 1.30 ώρα με λεωφορείο και υψηλότατο κόμιστρο ταξί, λόγω του εξαιρετικά δύσβατου οδικού δικτύου, που διατρέχει όλο τον ορεινό όγκο του νησιού). Καθώς και ότι πολύ μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών της νοτίου Ικαρίας είναι ηλικιωμένοι που επισκέπτονται το νησί λόγω των ιαματικών πηγών (το 2016 καταγράφηκαν 27.910 και το 2017 25.420 λούσεις), οπότε η προβλεπόμενη ταλαιπωρία και οικονομική επιβάρυνσης από ένα τέτοιο ταξίδι είναι πολύ συχνά λόγος αναβολής του ταξιδιού.
Επιπροσθέτως σας γνωρίζουμε ότι το ενδεχόμενο να προταθούν στην νότια πλευρά του νησιού (λιμένας Άγιου Κηρύκου) λιγότερα από τα δρομολόγια της περσινής θερινής περιόδου θα δημιουργήσει προβλήματα τόσο στην οικονομική ζωή της περιοχής (μείωση τουριστικής κίνησης – ανεπαρκής εφοδιασμός αγοράς, κλπ), όσο και στην προσδοκώμενη επιβατική κίνηση της εταιρίας σας. Σε περίπτωση που σας διαφεύγει σας γνωρίζουμε ότι η επιβατική κίνηση στον Λιμένα του Άγιου Κηρύκου το 2017 έφτασε τις 35.404 αφίξεις και τις 33.715 αναχωρήσεις (εκ των οποίων 21.391 αφίξεις και 19.458 αναχωρήσεις αφορούν τα λιμάνια Πειραιά –Σύρου –Μυκόνου –Σάμου), επιβατική κίνηση που για τρίτη συνεχόμενη χρόνια είχε αυξητική τάση. Παράλληλα το μεγαλύτερο μέρος του εμπορίου τους θερινούς μήνες τουλάχιστον διακινείται από το λιμάνι του Άγιου Κηρύκου. Όλη αυτή η κίνηση σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να διεκπεραιωθεί με λιγότερα από τρία δρομολόγια πλοίων με μικρότερη δυναμικότητα μεταφοράς, αφού την ίδια στιγμή και στον λιμένα Ευδήλου καταγράφεται ανάλογη επιβατική κίνηση. Τέλος το ενδεχόμενο η πρωτεύουσα του νησιού να εξυπηρετείται με ένα η δυο δρομολόγια την ερχόμενη θερινή περίοδο δεν συνάδει με τον χαρακτηρισμό του λιμένα Αγίου Κηρύκου ως λιμένα μείζονος ενδιαφέροντος (διανομαρχιακού επιπέδου) όπως έχει καθοριστεί με την ΚΥΑ 8315- 2/2/2007 (ΦΕΚ 202β -16/2/2007) .
Κατόπιν αυτών ενόψει της επικείμενης συνεδρίασης του Δ.Σ της εταιρίας σας αναμένουμε να επιβεβαιώσετε στην πράξη όσα αναφέρετε στην ανακοίνωση σας περί «…..συνεργασίας με υπευθυνότητα και σεβασμό με τους θεσμικούς φορείς, τους κοινωνικούς εταίρους και τις τοπικές κοινωνίες ………. που δημιουργεί προϋποθέσεις για βιώσιμη ανάπτυξη της Ελληνικής Ακτοπλοΐας, υποστηρίζει την εθνική οικονομία, ενισχύει τη νησιωτικότητα και τις τοπικές κοινωνίες…………».

Ρεπορτάζ: Γιώργος Βιτσαράς

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος