Τι σχέση έχει ένας αρχαίος αμφορέας με ένα κόμικ; Μπορούν οι ερυθρόμορφες φιγούρες να εμπνεύσουν μια χορογραφία; Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση συνεχίζει να «πηγαίνει σχολείο» με το πρόγραμμα βιωματικής μάθησης Σύγχρονη Τέχνη: Πρώτα ζεις… μετά κατανοείς, όπου η σύγχρονη τέχνη γίνεται συγχρόνως το μέσο και ο στόχος.

Ομάδα εξειδικευμένων καλλιτεχνών-παιδαγωγών πραγματοποιεί συνολικά 12 δωρεάν συναντήσεις με το κάθε σχολείο που θα επιλεγεί σε διάφορους χώρους: μέσα στη Στέγη,  σε πολιτιστικούς και αρχαιολογικούς χώρους· και, τέλος, μέσα στην τάξη. Μια ταινία, ένας πίνακας, μια συναυλία, μια θεατρική παράσταση, μια πρόβα χορού, ένας αρχαιολογικός χώρος, ένα μουσείο· όλα αυτά αποτελούν παραδείγματα ερεθισμάτων που επεξεργαζόμαστε μέσα από τα εργαστήρια που ωθούν τα παιδιά να προβληματιστούν, να συζητήσουν και να δημιουργήσουν. πάνω στις «εμπειρίες» που βίωσαν.

Το ταξίδι των σχολείων στη σύγχρονη τέχνη ξεκίνησε πριν από τέσσερα χρόνια και συνεχίζεται. Μαθητές από την Πλατεία Βάθη, τα Πατήσια, τις Αχαρνές, τον Κολωνό, το Πέραμα, την Κοκκινιά, τη Νίκαια, τα Εξάρχεια, τον Νέο Κόσμο και την Πετρούπολη γνώρισαν τη σύγχρονη τέχνη και εκφράστηκαν μέσα από αυτήν, χάρη στο πρόγραμμα «Σύγχρονη Τέχνη: Πρώτα ζεις… μετά κατανοείς!».

sygchroni-techni_prota-zis-meta-katanoisstavrospetropoulos-2-of-50

Το πρόγραμμα αυτό της Στέγης πραγματοποιείται φέτος για πέμπτη χρονιά σε σχολεία της Αττικής, έχοντας ένα και μοναδικό στόχο: να δοθεί σε περισσότερους μαθητές η ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη σύγχρονη τέχνη ως θεατές και ως δημιουργοί. Οι μαθητές καλούνται να εκφραστούν ενώ ταυτόχρονα οι εκπαιδευτικοί έρχονται σε επαφή με διαφορετικές εκπαιδευτικές πρακτικές, μέσω της τέχνης, ώστε να συνεχίσουν οι ίδιοι αντίστοιχα προγράμματα στην τάξη.

Η εφαρμογή του προγράμματος στηρίζεται από τη μια στις παραστάσεις και τις επισκέψεις των διαφόρων χώρων πολιτισμού και τις θεματικές που αυτές ορίζουν, από την άλλη στη δυναμική της ομάδας των παιδιών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.

Το πρόγραμμα δεν αποσκοπεί να «διδάξει» θέατρο, μουσική, χορό ή εικαστικά. Μέσα από προσωπικά βιώματα, οι μαθητές αποκτούν την αυτοπεποίθηση και τα εργαλεία για να ερμηνεύουν τα έργα τέχνης με τον δικό τους τρόπο και, βέβαια, για να δημιουργούν οι ίδιοι τέχνη, κάτι που αποτυπώνεται στην παρουσίαση των έργων τους, την οποία πραγματοποιούν όλα μαζί τα σχολεία στο τέλος του προγράμματος.

Συντελεστές:
Τζένη Αργυρίου: χορογράφος
Ανδρέας Κασάπης: εικαστικός
Μυρτώ Τίκωφ: μουσικός
Άρτεμις Μάνου: σκηνοθέτης

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού (επιθυμητός αριθμός: 25 μαθητές ανά σχολείο)

Κόστος συμμετοχής: Δωρεάν
(συμπεριλαμβάνονται τα έξοδα για υλικά, μεταφορά και εισιτήρια)

cardsn_pocket_occ_150x125Ημερομηνίες
Οκτώβριος 2016 – Μάιος 2017
Όλες οι δράσεις πραγματοποιούνται τις καθημερινές, μεταξύ 9:30 και 13:30.
Ο μέσος όρος διάρκειας κάθε δράσης είναι 3 ώρες.

Διαδικασία αίτησης και επιλογής
Υποβολή αίτησης συμμετοχής στο education@sgt.gr μέχρι τις 6 Οκτωβρίου 2016.
Οι απαντήσεις θα δοθούν μέχρι τις 13 Οκτωβρίου 2016.

Περισσότερες πληροφορίες
Τηλ. 213 017 8002

Μοιράσου το άρθρο: