Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα του 3ου Θερινού Πανεπιστημίου «Ελληνική Γλώσσα, Πολιτισμός και Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας» που διοργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και τελούσε υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας. Το πρόγραμμα υποστηρίχθηκε από το Κέντρο Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδος) του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.

Φέτος έφερε τον ειδικό τίτλο «Η λογοκρισία απέναντι στον λόγο και στην κρίση. Τα όρια του επιτρεπτού λόγου» και πραγματοποιήθηκε από 9-16 Ιουλίου 2017 στο Γαύριο της Άνδρου. Η λήξη του προγράμματος και η απονομή των πιστοποιητικών αναγνώρισης συμμετοχής στους σπουδαστές έγινε παρουσία του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Γεωργίου Δ. Καψάλη και του Γενικού Διευθυντή του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδος) του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ, Ιωάννη Πετρόπουλου.

Στο 3ο Θερινό Πανεπιστήμιο δίδαξαν κορυφαίοι πανεπιστημιακοί καθηγητές και δημοσιογράφοι, ενώ σε αυτό περιλαμβάνονταν πλούσιες πολιτιστικές δράσεις.

Οι σπουδαστές στο τέλος των διαλέξεων παρουσίασαν σε ομάδες τις εργασίες τους (brainstorming).

Ακαδημαϊκή υπεύθυνη του προγράμματος ήταν η Επίκ. Καθηγήτρια του Π.Τ.Ν. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Νικολέττα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν με εισηγήσεις τους οι πανεπιστημιακοί δάσκαλοι Ναπολέων Μήτσης, Ομότιμος Καθηγητής Γλωσσολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Αναστάσιος Μικρόπουλος, Καθηγητής, Κοσμήτωρ Σχολής Επιστημών Αγωγής Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Δημήτρης Δημηρούλης, Καθηγητής Παντείου Πανεπιστημίου, Κατερίνα Πλακίτση, Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Ιωάννης Στεφανίδης, Καθηγητής, Πρόεδρος Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Περικλής Πολίτης, Αν. Καθηγητής ΑΠΘ, Μαρία Κακαβούλια, Αν. Καθηγήτρια Παντείου Πανεπιστημίου, Ρενάτα Δαλιανούδη, Λέκτορας Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Σημαντική παρουσία και συμμετοχή είχαν καθηγητές και fellows του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και του Κέντρου Ελληνικών Σπουδών (Ελλάδος) του ίδιου Πανεπιστημίου, όπως οι Ιωάννης Πετρόπουλος, Γενικός Διευθυντής CHS-GR, Καθηγητής Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, Νικόλας Πρεβελάκης, Λέκτορας Πολιτικών Επιστημών του Χάρβαρντ, Λίνα Ρόζη, Επίκ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Πατρών και Νικολέττα Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Επίκ. Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων. Στις πολιτιστικές δράσεις του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αναφέρθηκε ο Αν. Πρύτανη, Καθηγητής, Ανδρέας Φωτόπουλος.

Από την πλευρά του δημοσιογραφικού κόσμου, ξεχώρισαν οι εισηγήσεις της Μαρίας Χούκλη, αλλά και της Συντονίστριας για την Ελλάδα του ευρωπαϊκού προγράμματος Respect Words, δημοσιογράφου της ΕΡΤ, Ειρήνης Γιανναρά. Βιώματα λογοκρισίας αφηγήθηκε ο εκδότης και Κοσμήτωρ της Εταιρείας Κυκλαδικών Μελετών, Γ. Δαρδανός, ενώ στη λογοκρισία στη σύγχρονη Ευρώπη αναφέρθηκε ο υπεύθυνος του εθνικού προγράμματος εθελοντικής δράσης για τη διαχείριση κινδύνων και κρίσεων ΠΡΟΤΕΚΤΑ του Υπουργείου Παιδείας, Στ. Βερνίκος.

Το πολιτιστικό πρόγραμμα, το οποίο επιμελήθηκε ο Γιάννης Μαμάης που σχεδίασε και το έντυπο υλικό του σεμιναρίου, περιλάμβανε θεατρική παράσταση στο εξωκλήσι του Άγιου Κυπριανού, παράσταση κλασικής μουσικής, έκθεση σκίτσου στον χώρο του σεμιναρίου και συνάντηση/γνωριμία των σπουδαστών με τον σκιτσογράφο Στάθη. Αξίζει να αναφερθεί ότι πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή και στην έκθεση-αφιέρωμα στον μεγάλο ποιητή και ζωγράφο Νίκο Εγγονόπουλο «Με τα χρώματα του λόγου και τον λόγο των χρωμάτων».

Επίσης, οι σπουδαστές επισκέφθηκαν το γραφικό μοναστήρι της Αγ. Ειρήνης στα Αποίκια, όπου τους δεξιώθηκε η οικογένεια του εφοπλιστή Λευτέρη Πολέμη. Επιπλέον, πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στον Πύργο του Αγίου Πέτρου και παραδοσιακό γλέντι με οικοδεσπότη τον Γιώργο Δαρδανό, ενώ εκδόθηκε και ψήφισμα από το 3ο Θερινό Πανεπιστήμιο για τη διάσωση του μνημείου. Τέλος οι σπουδαστές παρακολούθησαν ομιλία του παραγωγού ραδιοφωνικών προγραμμάτων, Άκη Έβενη για τη λογοκρισία στη μουσική, παρουσίαση της έκδοσης των «Ναυαγίων» στις ακτογραμμές της Άνδρου, ενώ επισκέφθηκαν και το ατελιέ του ζωγράφου Τζανουλίνου, όπου και θαύμασαν γλυπτά της θάλασσας και απεικονίσεις τοπίων του κυκλαδίτικου νησιού.

Μοιράσου το άρθρο: