Ιστορίες γυναικών που δοκιμάστηκαν, αστυνομικά μυστήρια κι ένα πολιτικό βιβλίο αποτελούν τις επιλογές του εκδοτικού οίκου Λιβάνη για το καλοκαίρι.

Η ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ

Η ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ Συγγραφέας: Πάουλο Κοέλο. Μετάφραση: Μάτα Σαλογιάννη. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 224.
Η ΚΑΤΑΣΚΟΠΟΣ
Συγγραφέας: Πάουλο Κοέλο. Μετάφραση: Μάτα Σαλογιάννη. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 224.

Το μοναδικό της έγκλημα ήταν πως υπήρξε μια γυναίκα ελεύθερη.
Παρίσι, φυλακές Σαν Λαζάρ, 1917.
Η τελευταία επιθυμία μιας γυναίκας είναι να μάθει η κόρη της την αλήθεια. Να μην πιστέψει η κόρη της κανέναν άλλο εκτός από τη μητέρα της. Πιάνει, λοιπόν, χαρτί και μολύβι για να της μιλήσει για την περιπετειώδη, θυελλώδη ζωή της. Η γυναίκα είναι η Μάτα Χάρι, η πιο γοητευτική, επιθυμητή γυναίκα της εποχής της: σκανδαλιστική χορεύτρια, που καταφέρνει πάντα να σαγηνεύσει τους πιο πλούσιους και ισχυρούς άντρες, να γίνει σύντροφος, ερωμένη και έμπιστή τους, προκαλώντας τη ζήλια και τον φθόνο των γυναικών της παρισινής αριστοκρατίας. Είναι μια γυναίκα με πολλά ονόματα. Το παρελθόν της σκοτεινό, το παρόν της πάντοτε επικίνδυνο. Αφιέρωσε τη ζωή της στην ελευθερία και ήρθε αντιμέτωπη με τις προκαταλήψεις της κοινωνίας. Και τώρα αντιμετωπίζει την ατιμωτική κατηγορία της κατασκοπείας. Η μοναδική της ενοχή όμως είναι πως διεκδίκησε την ελευθερία της.
«Είμαι μια γυναίκα που γεννήθηκε σε λάθος εποχή και τίποτα δεν μπορεί να το διορθώσει αυτό. Δεν ξέρω αν το μέλλον θα με θυμάται, μα αν συμβεί κάτι τέτοιο, δε θα ήθελα ποτέ να με θεωρούν θύμα, αλλά κάποια που πορεύτηκε με θάρρος και πλήρωσε άφοβα το τίμημα γι’ αυτό».
Ο Πάουλο Κοέλο επιστρέφει με το συναρπαστικό πορτρέτο της Μάτα Χάρι, ένα περιπετειώδες μυθιστόρημα ενηλικίωσης, αποτέλεσμα έρευνας που βασίστηκε σε αδημοσίευτα έγγραφα, το οποίο, καθώς προχωρά η αφήγηση, δίνει ένα μήνυμα εκπληκτικά σύγχρονο για τις γυναίκες και τους άντρες τού σήμερα.

ΑΛΙΚΟΣ ΠΑΓΟΣ

ΑΛΙΚΟΣ ΠΑΓΟΣ Συγγραφέας: Παναγιώτης Κονιδάρης. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 384.
ΑΛΙΚΟΣ ΠΑΓΟΣ
Συγγραφέας: Παναγιώτης Κονιδάρης. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 384.

Σε μια παγωμένη πόλη μια σειρά ανεξήγητων όσο και αποτρόπαιων φόνων συγκλονίζει την κοινή γνώμη. Κοινά τους σημεία ο πάγος, τον οποίο ο δράστης χρησιμοποιεί συμβολικά, και κάποια μεταλλικά γράμματα που αφήνει πίσω του. Καθώς το μυστήριο γύρω από την υπόθεση πυκνώνει και ο αριθμός των θυμάτων αυξάνεται, ο Αστυνόμος Α’ της Δίωξης Εγκλημάτων κατά Ζωής και Ιδιοκτησίας, Έκτορας Ράντος, χάνεται σε έναν λαβύρινθο προσώπων και πληροφοριών, σε μια σκοτεινή και επικίνδυνη αναζήτηση, που άλλοτε μοιάζει με παρτίδα σκάκι κι άλλοτε με ψυχολογικό γρίφο.
«Ομολογώ ότι ανατρίχιασα. Μέσα στην μπανιέρα ήταν ξαπλωμένος ένας άντρας σε αφύσικη στάση. Το ένα πόδι ήταν λυγισμένο προς τα πίσω. Το δεξί χέρι πλακωμένο από το σώμα. Ήταν προφανές ότι τον είχαν πετάξει εκεί όπως όπως. Δεν ήταν νέος. Υπολόγισα την ηλικία του κάπου στα εβδομήντα. Καλοξυρισμένος. Φορούσε μόνο εσώρουχα. Ο άντρας είχε μισόκλειστα τα βλέφαρα και τα μάτια του έμοιαζαν με θολούς βόλους. Στο ματωμένο στήθος του υπήρχε ένα ανοιχτό τραύμα, εμφανέστατα από σφαίρα. Το πιο ανατριχιαστικό ήταν ότι το μεγαλύτερο μέρος του σώματός του ήταν καλυμμένο με παγάκια, εκατοντάδες παγάκια. Παγάκια κοινά, σαν κι αυτά που βάζουμε στα ποτά μας. Κάποια λίγα είχαν πάρει να λιώνουν ή είχαν λιώσει, και το νερό που λίμναζε στην μπανιέρα ήταν βαμμένο άλικο από το αίμα».

ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ

ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ Συγγραφέας: Ιωάννα Καρακασίδου. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 512.
ΓΛΥΚΑ ΝΕΡΑ
Συγγραφέας: Ιωάννα Καρακασίδου. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 512.

Μετά το τέλος του ελληνοτουρκικού πολέμου και της Μικρασιατικής Καταστροφής, η Ευγενία θα βρεθεί ολομόναχη στην Κωνσταντινούπολη, εκεί όπου ένας νέος κόσμος γεννιέται από τις στάχτες του παλιού.
Μετά από πολλές περιπέτειες, με το ψυχικό σθένος και τη θέλησή της για ζωή θα κατορθώσει όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να εισέλθει στους κύκλους της αγγλικής αριστοκρατίας. Θα ανεξαρτητοποιηθεί οικονομικά, θα συναναστραφεί με διεθνούς φήμης καλλιτέχνες και ανθρώπους του πνεύματος, θα δώσει πίσω απλόχερα όσα της χαρίστηκαν, για να καταλήξει στη Θεσσαλονίκη του ’80, όταν θα εντοπίσει τη μοναδική επιζώσα αδερφή της.
Μια μυθιστορηματική ζωή, με πολλές ανατροπές, όπως μόνο λίγοι άνθρωποι έχουν ζήσει.
Τι τύχη να την περιμένει την κακόμοιρη τη Νουρισάχ! Πώς να σταθεί μόνη της στον κόσμο; Δύο βήματα πιο πέρα να κάνει ολομόναχη, και την έφαγαν ζωντανή, έτσι που αναποδογύρισε ο ντουνιάς και γέμισε η Πόλη κάθε καρυδιάς καρύδι…
Εκείνη προτίμησε να προσπεράσει τα ειρωνικά βλέμματα και τα γελάκια με την ίδια ήρεμη έκφραση που τη χαρακτήριζε πάντοτε.
«Δεν είμαι η Νουρισάχ του Γιλντίζ! Όχι πια! Είμαι η Ευγενία. Η Ευγενία απ’ το Νιχώρι».

ΕΓΩ Η ΕΛΙΣΑΒΕΤ

ΕΓΩ Η ΕΛΙΣΑΒΕΤ Συγγραφέας: Μαρίνα Βαμβακά. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 768.
ΕΓΩ Η ΕΛΙΣΑΒΕΤ
Συγγραφέας: Μαρίνα Βαμβακά. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 768.

Η συναρπαστική συνέχεια του Σεκερίμ.
Η Ελισάβετ, γυναίκα με σθεναρότητα, παρρησία και αυτοπεποίθηση, χειρίστηκε με επίγνωση και κουράγιο το δύσκολο γραμμάτιο της ζωής της. Αναμετρήθηκε θαρρετά με πολλές δοκιμασίες, που άρχισαν το 1922 με το φιρμάνι του Κεμάλ για υποχρεωτική αναχώρηση από την Καππαδοκία. Εγκαταστάθηκε με την οικογένειά της στην Κωνσταντινούπολη, ζώντας πλέον μέσα σε κλίμα τρόμου και καθημερινών επιθέσεων.
Με την ανταλλαγή των ελληνοτουρκικών πληθυσμών το 1924 βρέθηκαν πρόσφυγες στη Θεσσαλονίκη και από εκεί στη Χαλκίδα. Στην καυτή εποχή του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου ταξίδεψαν στη Θεσσαλία, για να επιζήσουν από την πείνα που μάστιζε τις πόλεις. Οι αγκαλιές των συγγενών άνοιξαν διάπλατα, όμως δυστυχώς από την πόρτα της χαράς πέρασαν στριμωγμένες οι καινούριες δοκιμασίες για την Ελισάβετ. Και τέλος ήρθε η μοναξιά.
Οι φίλοι και οι απόγονοί της σκορπίστηκαν σε τρεις ηπείρους. Η εγγονή της Μαρίνα άνοιξε τις πόρτες της μνήμης των πονεμένων συγγενών της για να αφηγηθούν μετά από τρεις γενιές τη ζωή της.
Η Ελισάβετ αντιμετώπισε κακοτυχίες και αντιξοότητες με πόνο. Η λογική που υπερτερούσε δεν άφηνε τη λύπη να την καταβάλει. Μετέτρεπε τα αγκαθωτά μονοπάτια σε αλέες με ροδόδεντρα, τους χειμάρρους της δυστυχίας σε ποτάμια με κρυσταλλένια νερά για να ξεπλύνουν την αδικία και την ατυχία της. Με πόση αγάπη θυμούνται η κόρη και τα εγγόνια της την άτρωτη μάνα, την καταπληκτική γιαγιά, που σαν μάγος έβγαζε από τις τσέπες της καραμέλες, σοκολάτες ή κάποιο άλλο πολύτιμο δωράκι για να τα χαρίσει στα λατρευτά της εγγονάκια! Και στην ερώτηση των εγγονών της «Γιαγιά, θα μας πεις ιστορίες από την Πόλη;» απαντούσε σιγανά: «Οι αναμνήσεις από την πατρίδα μου με προστάτεψαν να μη χάσω τα λογικά μου». Τότε γέμιζαν με δάκρυα οι σμαραγδένιες λίμνες των ματιών της και σταματούσαν οι ερωτήσεις για να μη γυρνάει το μαχαίρι στην ευαίσθητη καρδιά της. Ο μύθος της ζωής της είχε γίνει εφιάλτης.

 

Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Γ. Α.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ

Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Γ. Α.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ Συγγραφέας: Στέφανος Β. Αναγνώστου. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 416.
Ο ΕΦΙΑΛΤΗΣ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΚΑΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ Γ. Α.ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ
Συγγραφέας: Στέφανος Β. Αναγνώστου. Εκδόσεις: Λιβάνι. Σελ.: 416.

Με την έκδοση του ανά χείρας βιβλίου γίνεται μια προσπάθεια ενημέρωσης για τα όσα έλαβαν χώρα στον τομέα της οικονομίας από τις εκλογές της 4ης Οκτωβρίου 2009 και την ανάδειξη του Γ. Α. Παπανδρέου στην εξουσία μέχρι και τον Νοέμβριο του 2011, με την παραίτηση του Γ. Α. Παπανδρέου από την πρωθυπουργία. Στηρίζεται αποκλειστικά στα πραγματικά στοιχεία όπως προκύπτουν από επίσημα έγγραφα και δηλώσεις πρωταγωνιστών της περιόδου, ανακοινώσεις και επιστολές, των οποίων γίνεται πλήρης αναφορά, κατά χρονική σειρά παρουσίασής τους.
Σκοπός του βιβλίου είναι εκείνοι που θα το διαβάσουν να μπορέσουν να αντιληφθούν γιατί και πώς η χώρα οδηγήθηκε ουσιαστικά στη χρεοκοπία, ή αν μπορούσε να την αποφύγει, και να διαπιστώσουν με αδιαμφισβήτητα στοιχεία τι ακριβώς συνέβη. Έτσι οι πολίτες θα έχουν τη δυνατότητα να βγάλουν τα συμπεράσματά τους για τον τρόπο με τον οποίο στο μέλλον θα πρέπει να «ζυγίζουν» τις προεκλογικές υποσχέσεις που θα ακούνε από τους πολιτικούς που θα τους ζητούν.

Μοιράσου το άρθρο: