Η παράσταση «Η καημένη, η άδεια μου Εδέμ» κάνει πρεμιέρα στις 12 Ιανουαρίου, στις 19:00, στη σκηνή Black Box του θεάτρου Επί Κολωνώ, σε σκηνοθεσία Μαρίας Αιγινίτου.

Συνέντευξη στην Ασπασία Κακολύρη

Για την παράσταση, που αποτελεί την ανανεωμένη εκδοχή της συλλογής «Είκοσι Αστικά Μονόπρακτα» της Δώρας Τσόγια με ιστορίες και εικόνες της πόλης σ’ ένα σκηνικό παιχνίδι για τέσσερις  ηθοποιούς, μιλάει στη «Ραδιοτηλεόραση» η σκηνοθέτις Μαρία Αιγινίτου.

κ. Αιγινίτου, μιλήστε μας για τα μονόπρακτα της Δώρας Τσόγια που επιλέξατε να ανεβάσετε. Ποια στοιχεία τους σας κέντρισαν το ενδιαφέρον;

Διαβάζοντας τα Αστικά Μονόπρακτα, ανακαλύπτεις διαφορετικές  όψεις της πραγματικότητας. Ξετυλίγοντας τα όνειρα των ανθρώπων μιας μεγάλης πόλης, έρχεσαι αντιμέτωπος με την ποίηση μιας τυχαίας στιγμής, μεταπλάθεις τις ελπίδες των ηρώων, τους εφιάλτες τους και άθελά σου γίνεσαι κομμάτι από αυτά, τα ίδια τα όνειρά τους. Είναι οι ζωές μας,  αλλά είναι και η ζωή όπως θα μπορούσε να είναι, είναι πάντα οι σχέσεις των ανθρώπων, που μας γοητεύουν ή μας φοβίζουν, αλλά δεν τους αντιστεκόμαστε.

Πώς προέκυψε η ιδέα για τον τίτλο της παράστασης «Η καημένη, η άδεια μου Εδέμ»;

Στον πρόλογο του βιβλίου, η Δώρα Τσόγια δανείζεται ένα απόσπασμα από το έργο του Arthur Miller «Η δημιουργία του κόσμου και άλλες υποθέσεις». Ο Θεός κοιτάζει τον άδειο του κήπο, την ώρα που οι πρωτόπλαστοι περιπλανώνται στην έρημο αναζητώντας ένα ξεροκόμματο. Σκέφτηκα ότι οι πρωτόπλαστοι είμαστε όλοι εμείς, ο καθένας από εμάς, ο κάθε άνθρωπος που πέρασε και θα περάσει από αυτήν τη ζωή, ψάχνοντας πάντα τον δρόμο για την περιοχή της αγάπης, που είναι για μένα η εποχή του απολεσθέντος παραδείσου. Δανείστηκα κι εγώ με τη σειρά μου τη φράση.

Τα τελευταία χρόνια ασχολείστε επισταμένως με το σύγχρονο ελληνικό έργο. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των νέων ελληνικών έργων τα οποία σας εμπνέουν;

Με ενδιαφέρει η συνεργασία, ο διάλογος με τους ανθρώπους της γενιάς μου. Έχουμε ωραίες, δυνατές φωνές και μου αρέσει να ανακαλύπτω τον κόσμο τους. Παρακολούθησα κάποτε έναν κύκλο μαθημάτων με τον Anatoly Vasiliev πάνω στον Βυσσινόκηπο, του Τσέχοφ.  Θυμάμαι τη μαγεία που βίωνα όταν ανέλυε, με τον πιο απλό και αφοπλιστικό τρόπο, λεπτομέρειες από την εποχή, τη ζωή των ανθρώπων, τον τρόπο ζωής, τις συνήθειες, το κοινωνικοπολιτικό πλαίσιο, το ιστορικό πλαίσιο, την ταξική και κοινωνική διαστρωμάτωση. Όλα αυτά ήταν σε θέση να τα γνωρίζει καθώς μιλούσε για κάτι δικό του, μιλούσε για την ιστορία του, για τους ανθρώπους του, για τη χώρα του. Χρόνια αργότερα συνδύασα αυτή τη σκέψη με τον τρόπο που πλησιάζω τα κείμενα. Με όποιον τρόπο κι αν δουλεύει κανείς, στην αρχή χρειάζεται πάντα να θέσει κάποιες πραγματικές ερωτήσεις και στη συνέχεια να τις απαντήσει ξεκινώντας από μία στιγμή που μιλά για την πραγματική ζωή των ανθρώπων. Μπορώ να μιλώ ειλικρινά για κάτι που γνωρίζω καλά, για κάτι που αγαπώ.

Ποια είναι τα επόμενα σχέδιά σας;

Ακόμη είμαι βουτηγμένη στο σύμπαν της παράστασης και ξέρω ότι και μετά το ανέβασμά της θα συνεχίσει να με απασχολεί και πάντα κάτι θα βρω να διορθώσω, κάτι ν’ αλλάξω. Στη συνέχεια θα την αφήσω να αναπνεύσει. Μέχρι εκεί είμαι σε θέση να σχεδιάσω, τα υπόλοιπα ακόμη τα ονειρεύομαι.

Συντελεστές:

Σκηνοθεσία: Μαρία Αιγινίτου
Καλλιτεχνική συνεργασία: Νίκος Καρδώνης
Σχεδιασμός φωτισμών: Αποστόλης Τσατσάκος

Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα

Μουσική επιμέλεια: Θοδωρής Χαλκιάς

Βοηθός σκηνοθέτη: Λιάνα Γαβριήλ

Φωτογραφίες: Γιάννης Πρίφτης

Παίζουν: Μαρία Αιγινίτου, Ειρήνη Ιωάννου, Γιώργος Καπινιάρης, Γιώργος Μακρής

 

Info

Επί Κολωνώ (Σκηνή Black Box)

Ναυπλίου 12 & Λένορμαν 94, Αθήνα
Πρεμιέρα: Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2019

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Σάββατο 19:00, Κυριακή 21:30

Διάρκεια: 75΄
Τηλ.: 210 5138067
Τιμές εισιτηρίων: Γενική είσοδος: 13 ευρώ. Μειωμένο (Φοιτητικό – Άνω των 65 ετών): 10 ευρώ, Ανέργων-ΑΜΕΑ-Ατέλειες: 6 ευρώ

Μοιράσου το άρθρο: