Την πρώτη Παρασκευή του Ιουνίου στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος παρουσιάστηκαν cocktails με ελληνικό άρωμα. Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του Difford’s Guide Greece με στόχο την επανατοποθέτηση των ελληνικών αποσταγμάτων τόσο στο μπαρ, όσο και στη συνείδηση των bartenders στην Ελλάδα και το εξωτερικό.

Στο Φάρο, το ψηλότερο σημείο του Ιδρύματος, το Aegean Cocktails and Spirits Festival, παρουσίασε στο κοινό cocktails με γνώμονα το ελληνικό στοιχείο. Η Ντένη Καλλιβωκά, υπεύθυνη του Φεστιβάλ, μας μίλησε για αυτόν τον νέο θεσμό που έρχεται για δεύτερη φορά στην Αθήνα.

Ντένη Καλλιβωκά – Ελένη Νικολούλια (Difford’s Guide)

«Σκοπός του Φεστιβάλ είναι να αποκτήσουν τα ελληνικά αποστάγματα έναν νεανικό προσανατολισμό», δήλωσε χαρακτηριστικά.

«Τα ελληνικά αποστάγματα έχουν μερικά βασικά στοιχεία, που μπορούν να τα κάνουν κορυφαία σε πωλήσεις. Είναι προϊόντα, που προέρχονται από μικρές κοινότητες παραγωγών, με αποτέλεσμα να χαρακτηρίζονται από τοπικότητα, ενώ η κουλτούρα και η ιστορικότητα τους, τα κάνουν μοναδικά».

«Φέτος είχαμε για πρώτη φορά, το event “Stories by the Storytellers”, το οποίο καλεί την bartending κοινότητα να πει τη δική της προσωπική ιστορία, σχετικά με κάποιο τοπικό απόσταγμα. Οι Έλληνες bartenders έχουν αγκαλιάσει αυτήν την προσπάθεια, διότι το είδαν με συναίσθημα πατριωτισμού. Όλοι το πήραν σαν προσωπικό στοίχημα», τόνισε.

O όρος «Τοπικότητα» είναι τo βασικό στοιχείο του event. Άλλωστε, τα περισσότερα αποστάγματα προέρχονται από το σταφύλι, ενώ πολλά προϊόντα βασίζονται σε γηγενείς πρώτες ύλες, οι οποίες καλλιεργούνται εδώ και χιλιετίες, είναι ενδημικές και δεν μπορείς να τις βρεις πουθενά αλλού. Το ρετσίνι του μαστιχόδεντρου για παράδειγμα, δεν υπάρχει σε κανένα άλλο σημείο του κόσμου. Στην Ελλάδα κατέχουμε περιορισμένες παραγωγές, οι οποίες μας διαφοροποιούν από τον υπόλοιπο κόσμο. Είναι αυτό που υποστηρίζει και το moto του Φεστιβάλ “Think global, act local”.

«Το ελληνικό στοιχείο έχει εξαιρετική ποιότητα. Είμαστε τυχεροί να ζούμε σε μια χώρα, που διαθέτει πολλά μοναδικά προϊόντα σε πολύ καλή τιμή», δήλωσε ο Δημήτρης Κιάκος, bartender του Aegean Cocktails and Spirits Festival.

«Ένας από τους επόμενους στόχους μας είναι να αρχίσουμε να πείθουμε και τους παραγωγούς σταδιακά να φτιάχνουν εξειδικευμένα προϊόντα, που θα απευθύνονται στο κοινό. Η διαφοροποίηση άλλωστε, είναι αυτή που μπορεί να μας δώσει προοπτική», πρόσθεσε η υπεύθυνη του Φεστιβάλ, κ. Καλλιβωκά.


Ρεπορτάζ: Αλεξάνδρα Δέδου

Μοιράσου το άρθρο: