Το Κέντρο Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων Μathesis – -απόσταγμα της συνεργασίας των Πανεπιστημιακών Εκδόσεων Κρήτης, του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας και του Ιδρύματος Στ. Νιάρχος- αυξάνει τα μαθήματα του εαρινού κύκλου του θέλοντας να προσφέρει περισσότερο ποιοτικό, δημιουργικό χρόνο στις δύσκολες συνθήκες που αντιμετωπίζουμε.

Κορυφαίοι πανεπιστημιακοί και εκπαιδευτικοί διδάσκουν οχτώ πρωτότυπα μαθήματα θετικών και ανθρωπιστικών επιστημών, προσβάσιμα σε όλους και ορισμένα εξ αυτών κατάλληλα και για μικρότερες ηλικίες: Μαθαίνουμε για την αρχαία ελληνική τεχνολογία, την ιστορία του Νέου Ελληνισμού αλλά και τη σύγχρονη ελληνική ναυτιλιακή ιστορία. Εξετάζουμε τις σκέψεις, τις σχέσεις και τις πράξεις μας από τη σκοπιά της αριστοτελικής ηθικής. Δημιουργούμε την προσωπική μας ιστοσελίδα και ταξιδεύουμε στο ηλιακό μας σύστημα. Και εξερευνώντας δημιουργικά τη φυσική, μπαίνουμε στην κουζίνα για μερικά πειράματα με απλά υλικά, ενώ στο τέλος μας περιμένει και μια βαθιά κατάδυση στον αλλόκοτο κβαντικό κόσμο!

Τα νέα μαθήματα ξεκινούν την Δευτέρα 27 Απριλίου 2020 και οι εγγραφές έχουν αρχίσει! Τα μαθήματα σε επανάληψη είναι ήδη ανοικτά. Εγγραφές και παρακολούθηση στο mathesis.cup.gr
Info: mathesis@cup.gr / 2810-391048

Φωτογραφικό υλικό και βίντεo προώθησης για τα μαθήματα μπορείτε να βρείτε σε υψηλή ανάλυση στη διεύθυνση: https://mathesis.cup.gr/press


Νέα μαθήματα:

Στην κορυφή του παγκόσμιου στόλου 2: Η διαμόρφωση της διεθνούς επιχειρηματικότητας των Ελλήνων
Διδάσκουσα: Τζελίνα Χαρλαύτη, ΙΜΣ/ΙΤΕ–Πανεπιστήμιο Κρήτης
Με ποιο τρόπο έφτασε η ναυτιλία των Ελλήνων τους τρεις τελευταίους αιώνες στην κορυφή του παγκόσμιου στόλου; Το μάθημα ταξιδεύει στις ταραγμένες μεσογειακές θάλασσες του 18ου αιώνα, αναζητά και καταγράφει τους Έλληνες ναυτικούς μετά τη δημιουργία του ελληνικού κράτους, ακολουθεί τους Έλληνες καπετάνιους από το Ιόνιο και το Αιγαίο στους ωκεανούς του κόσμου και εξετάζει πως οι Έλληνες διαμόρφωσαν διεθνείς εμπορικές και ναυτιλιακές επιχειρήσεις, καθιερώνοντας την αρχιτεκτονική της παγκόσμιας ναυτιλιακής επιχείρησης με καινοτόμες επιχειρηματικές πρακτικές.

Εισαγωγή στην ανάπτυξη ιστοσελίδων με HTML5, CSS3, Javascript
Διδάσκων: Νίκος Αβούρης, Πανεπιστήμιο Πατρών
Το μάθημα απευθύνεται σε κάθε ενδιαφερόμενο πολίτη και έχει στόχο την εισαγωγή στις βασικές τεχνολογίες του διαδικτύου. Αφορά ιδιαίτερα τις τεχνολογίες με τις οποίες κατασκευάζονται οι ιστοσελίδες και δεν προϋποθέτει προηγούμενη γνώση προγραμματισμού. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστοσελίδες που περιέχουν βίντεο, εικόνες, φόρμες εισαγωγής πληροφορίας, κ.α.

Μαθήματα σε επανάληψη:
Ένα τέλος, μια αρχή: Ιστορία του Νέου Ελληνισμού, 11ος – 18ος αιώνας
Διδάσκουσα: Μαρία Ευθυμίου, Πανεπιστήμιο Αθηνών
Από τον 11ο αιώνα τα συμπτώματα σταδιακής παρακμής της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας γίνονται εμφανή. Οι Σταυροφορίες, η άνοδος της δύναμης τόσο των ιταλικών πόλεων όσο και εκείνης των Σέρβων, των Βουλγάρων και των Τούρκων θα συμβάλουν στην κατάρρευση μιας κοινωνίας που είχε, για αιώνες, στα χαρακτηριστικά της την ελληνική γλώσσα και την Ορθόδοξη Χριστιανική πίστη. Βενετοί και Οθωμανοί θα ελέγξουν ευρείες περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και της Ελληνικής χερσονήσου. Στα πλαίσια αυτά θα αναδυθούν οι συνιστάμενες της φυσιογνωμίας του Νέου Ελληνισμού.
Αρχαία Ελληνική Τεχνολογία 1, Βασικές Τεχνολογίες
Διδάσκων: Θεοδόσιος Τάσιος, Ομότιμος καθηγητής ΕΜΠ
Το μάθημα υπογραμμίζει τη βασική σημασία της τεχνολογίας σε κάθε πολιτισμό, καθώς και την ιδιαίτερη θέση που παίρνει στη μυθολογία των λαών. Κατόπιν αρχίζει μια παρουσίαση των επιμέρους τεχνολογιών, ξεκινώντας από τις πιο αρχέγονες, όπως είναι η ξυλουργική, η κεραμουργία και η μεταλλουργία. Ακολουθούν οι επόμενες κατά σειράν εμφάνισης στην εξέλιξη του ανθρώπου τεχνολογίες: κατά πρώτον περιγράφονται οι οικοδομικές μέθοδοι, κατόπιν οι τύποι των γεφυρών. Ακολουθεί μία περιγραφή γεωτεχνολογιών και το μάθημα ολοκληρώνεται με λεπτομερή αναφορά στα λιμενικά έργα της ελληνικής αρχαιότητας καθώς και στις διώρυγες που είχαν διανοίξει οι Έλληνες.
Aριστοτελική Ηθική

Διδάσκων: Παύλος Κόντος, Πανεπιστήμιο Πατρών
Γιατί να ασχοληθούμε με την αριστοτελική ηθική; Διότι όλες οι σύγχρονες ηθικές θεωρίες βρίσκονται σε διάλογο μαζί της. Και διότι υπόσχεται ότι θα εξηγήσει τι είναι ηθική αρετή και ευδαιμονία. Ίσως, μαθαίνοντας για την αρετή και την ευδαιμονία γίνουμε ενάρετοι και ευδαίμονες, ή μήπως όχι;
Επιστήμη για όλους: Σειρά πειραμάτων για παιδιά με απλά υλικά (κατάλληλο και για παιδιά)
Διδάσκουσα: Τίνα Νάντσου, Σχολή Χιλλ – Πανεπιστήμιο Αθηνών
Τι περιέχει ο αέρας που αναπνέουμε, γιατί το οξυγόνο είναι απαραίτητο για τις καύσεις, πώς έρχεται το νερό στη βρύση μας, τι είναι ο καρτεσιανός δύτης, πώς δημιουργείται το ουράνιο τόξο; Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα μπορούν να απαντηθούν με απλό τρόπο, παίζοντας μέσα στην κουζίνα μας. Η φυσική είναι για όλους και είναι απολαυστική!

Ταξίδι στο Σύμπαν: Σταθμός πρώτος – Το ηλιακό μας σύστημα (κατάλληλο και για παιδιά)
Διδάσκοντες: Βάσω Παυλίδου και Κώστας Τάσσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Αυτό θα είναι ένα ταξίδι στο σύμπαν για όλους: δεν απαιτείται καμία πρότερη γνώση Φυσικής, και οι μαθηματικές έννοιες που θα χρησιμοποιήσουμε θα είναι οικείες σε κάθε ταξιδιώτη που έχει τελειώσει την πρώτη γυμνασίου. Θα είναι ένα ταξίδι αναζήτησης: αυτό που θα μας ενδιαφέρει περισσότερο δεν είναι οι ίδιες οι απαντήσεις, αλλά το πώς φτάνουμε σε αυτές. Πώς ξέρουμε ό,τι ξέρουμε για το σύμπαν; Και πώς θα ανακαλύψουμε ό,τι δεν ξέρουμε ακόμη; Η πρώτη μας στάση θα είναι η κοσμική μας γειτονιά, το Ηλιακό σύστημα.

Εισαγωγή στην Κβαντική Φυσική 1: Οι βασικές αρχές
Διδάσκων: Στέφανος Τραχανάς, ΙΤΕ-Πανεπιστήμιο Κρήτης
Γιατί τα άτομα συμπεριφέρονται ως συμπαγή και ασυμπίεστα σφαιρίδια ενώ είναι τελείως κούφια; Γιατί ο πυρήνας είναι γίγαντας ενέργειας ενώ είναι νάνος μεγέθους; Έχει σχέση αυτό με τη μακροβιότητα του ήλιου μας στην οποία οφείλεται η ανάδυση και η ανέλιξη της ζωής στη Γη; Πού οφείλεται ο πιθανοκρατικός χαρακτήρας των κβαντικών νόμων; Αν τα παραπάνω ερωτήματα προκαλούν το ενδιαφέρον σας, τότε ένα μάθημα όπως τούτο εδώ θα σας βοηθήσει να τα απαντήσετε.

Μοιράσου το άρθρο: