Τα χάραξη στρατηγικής για την επόμενη μέρα από τον κορωνοϊό, ήδη σχεδιάζει ο Δήμος Ρεθύμνου, καθώς τα στοιχεία είναι εξαιρετικά δυσοίωνα με αρκετά μεγάλα ξενοδοχεία να θεωρούν πως ήδη η σεζόν έχει χαθεί, και βρίσκονται σε δίλημμα για το αν θα λειτουργήσουν φέτος ή όχι.

Η Αντιδήμαρχος Ρεθύμνου Πέπη Μπιρλιράκη, καλεί τους φορείς του τουρισμού στο Ρέθυμνο σε μια κατάθεση προτάσεων για να ξεπεραστεί ο σκόπελος της επόμενης μέρας, λέγοντας πως η χώρα μας πρέπει να προτάξει το γεγονός ότι έχει λίγους νεκρούς και ότι αρκετοί μετά από τη συνεχή καραντίνα και όλη αυτήν την πίεση θα θελήσουν να ταξιδέψουν. Με τη δημιουργία της τουριστικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας rethymno.guide του Δήμου Ρεθύμνης, που σήμερα έχει πάνω από 40.000 μοναδικούς επισκέπτες από τις κυριότερες τουριστικές αγορές, έχουμε την αφετηρία της επικοινωνίας μας με τον υπόλοιπο κόσμο. Οι επισκέπτες μπορούν να επικοινωνούν και να μοιράζονται την εμπειρία τους, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την προβολή του Ρεθύμνου.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Το Σάββατο 14 Μαρτίου 2020 είναι η «Ημέρα κατά την οποία ο κόσμος σταμάτησε να ταξιδεύει», σύμφωνα με τα λόγια του Ριφάτ Αλί, επικεφαλής της εταιρείας Travel Analytics Skift.
Η κρίση του COVID-19 έχει οδηγήσει τον παγκόσμιο ταξιδιωτικό κλάδο – «τον πιο σημαντικό κλάδο στον κόσμο», λέει ο Αλί – σε αχαρτογράφητα νερά.
Τα έθνη κλείνουν τα σύνορά τους. Οι αεροπορικές εταιρείες αντιμετωπίζουν πτώχευση. Τα λιμάνια αρνούνται την είσοδο σε κρουαζιερόπλοια, απειλώντας την ίδια τη βάση του επιχειρηματικού μοντέλου κρουαζιέρας.

Μαζί με τον κλάδο του τουρισμού και της φιλοξενίας, οι τέχνες και η πολιτιστική βιομηχανία απειλούνται. Σημαντικά γεγονότα ακυρώνονται. Η τουριστική περίοδος σε πολλούς τουριστικούς προορισμούς καταρρέει. Οι ευάλωτοι εργαζόμενοι με περιστασιακές συμβάσεις, εποχιακές συμβάσεις, καθώς επίσης και όλα τα τουριστικά συμβόλαια είναι σε καραντίνα και όπως φαίνεται οδεύουμε σε μια επική καταστροφή. Το πόσο χρόνο θα χρειαστούμε να συνεχίσουμε τη ζωή μας εξαρτάται από το οικονομικό σύστημα, όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Πρόκειται για ένα μεγάλο οικονομικό χτύπημα, αλλά η κρίση προκαλεί τη δημιουργικότητα. Οι επαγγελματικές και επιχειρηματικές συναντήσεις πραγματοποιούνται πλέον εξ αποστάσεως με ικανοποιητικά αποτελέσματα. Τα συνέδρια αναδιοργανώνονται μέσω διαδικτυακών συνδέσεων και παρουσιάσεων. Οι τέχνες και οι πολιτιστικές εκδηλώσεις από τα περισσότερα ιδρύματα στρέφονται προς το live streaming ( ζωντανή ροή) για να συνδεθούν με το κοινό τους.
Ο Τουρισμός έχει το πλεονέκτημα έναντι άλλων επαγγελμάτων ότι, ακόμα και στη διάρκεια της κρίσης μπορεί να ετοιμάζεται για την επόμενη μέρα και να βγει ενισχυμένος αμέσως μετά.
Το προϊόν που προσφέρει είναι συνεχώς ανανεώσιμο και μπορεί και πρέπει να μεταβάλλεται σύμφωνα με τις συνθήκες.
Στην παρούσα φάση, ο σχεδιασμός στρατηγικής πρέπει να είναι πιο εντατικός από ποτέ. Μην αμφιβάλουμε ότι οι ανταγωνιστές μας σ’ όλο τον κόσμο εργάζονται ήδη πάνω σ’ αυτό.
Παράλληλα με τις έρευνες των επιστημόνων για την θεραπεία του κορονοιού, πρέπει να δουλεύεται και η θεραπεία της οικονομίας του Τουρισμού.
Η Ελλάδα προσπαθεί να μην τραυματίσει όσο είναι δυνατόν το brand της σε σχέση με ανταγωνίστριες χώρες, όμως δεν εξαρτάται μόνο από την ίδια η χρονική στιγμή που θα επιστρέψει ο τουρισμός στη χώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Κίνα που αναγκάστηκε εκ νέου να κλείσει τα σύνορά της, αφού τα περισσότερα κρούσματα σε αριθμό είναι πλέον εισαγόμενα.

Μπορούμε όμως να δουλεύουμε τους τρόπους προβολής και επικοινωνίας από τώρα για την επόμενη μέρα που θα είναι πολύ ισχυρή η επιθυμία διακοπών.
Αντιλαμβάνομαι την δική μας ανησυχία να μην χάσουμε τη σαιζόν και τις αποδοχές μας αλλά καλό είναι να καταλαβαίνουμε το πλαίσιο ψυχολογίας (time frame) του πελάτη μας.
Αν πρέπει να πoύμε κάτι, μπορούμε να πούμε:
« σας σκέφτομαι και θα το ξεπεράσουμε μαζί. Θα είμαστε εδώ να σας περιμένουμε.
Θα περάσει … αλλά προς το παρόν στηρίζουμε ο ένας τον άλλο
( καθηγ.Δημ. Μπούχαλης,Πανεπιστήμιο Bornemouth )
Αυτή είναι και η πολιτική του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, και πρέπει να ενισχύσουμε το μήνυμα για να το κάνουμε όσο πιο δυνατό γίνεται .
Και, με το πλεονέκτημα της μέχρι σήμερα μικρότερης διασποράς του ιού από τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες, έχοντας τα καλύτερα χαρακτηριστικά που μπορούν να δοθούν μετά από πολύμηνο κλείσιμο, δηλαδή ήλιο, φως, αέρα, κίνηση, θάλασσα, ψυχαγωγία, συνδυάζουμε για άλλη μια φορά τα καλύτερα συστατικά για ένα ταξιδιώτη διακοπών : ασφάλεια- ομορφιά -ανθρωπιά. Μπορούμε να βρεθούμε πολύ μπροστά στον παγκόσμιο χάρτη τουριστικών προορισμών.
Όλοι αναφέρουν τον Coronavirus ως τον τρίτο παγκόσμιο πόλεμο , με μια καινούργια πραγματικότητα πολύ διαφορετική από την προηγούμενη. Θα έχει νικητές και χαμένους. Δεν θα κερδίσουν αυτοί που φωνάζουν πιο πολύ αλλά οι συστηματικοί, οι οργανωμένοι και αυτοί που βλέπουν μακριά και δημιουργούν υποδομές και ευκαιρίες τώρα. Καθολικές και διαρθρωτικές αλλαγές έρχονται με αστραπιαία ταχύτητα.
Κοιτάζοντας μπροστά και μετά από τα τελευταία γεγονότα στον τουριστικό κλάδο, το διαδίκτυο έχει έρθει δυναμικά πλέον στο προσκήνιο, βοηθώντας τους φοβισμένους επισκέπτες να επιλέξουν τον επόμενο ασφαλή προορισμό τους. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η κύρια πηγή πληροφοριών και το πιο σημαντικό μέσο επικοινωνίας με τον κόσμο.
Στο Δήμο Ρεθύμνης, η ομάδα Τουρισμού Επιχειρηματικότητας και Προβολής, σε συνεννόηση με τον Δήμαρχο και όλους τους τομείς του Δήμου, παρακολουθεί και καταγράφει το παρόν συγχρόνως δε εργάζεται για την επόμενη μέρα.
Όπως είχε σχεδιαστεί στο marketing plan 2020 για τον Τουρισμό ούτως ή άλλως, το επόμενο χρονικό διάστημα δίνουμε μεγάλη έμφαση στον ηλεκτρονικό τρόπο προβολής βελτιώνοντας και ενισχύοντας την ήδη υπάρχουσα υποδομή λαμβάνοντας υπόψη και τις παρούσες συνθήκες.
Με τη δημιουργία της τουριστικής ηλεκτρονικής πλατφόρμας rethymno.guide του Δήμου Ρεθύμνης, που σήμερα έχει πάνω από 40.000 μοναδικούς επισκέπτες από τις κυριότερες τουριστικές αγορές, έχουμε την αφετηρία της επικοινωνίας μας με τον υπόλοιπο κόσμο. Οι επισκέπτες μπορούν να επικοινωνούν και να μοιράζονται την εμπειρία τους, ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την προβολή του Ρεθύμνου.
Μέσα απ’ αυτό στηρίζουμε την πανελλήνια καμπάνια #Greecefromhome που μόλις ξεκίνησε και πρέπει να ανταγωνισθεί επάξια τους μεγάλους παγκόσμιους προορισμούς.

Παράλληλα, βρισκόμαστε σ’ επαφή με όλο τον επιχειρηματικό κόσμο του Τουρισμού του τόπου μας, διαφυλάττοντας την ασφάλεια της σωστής ενημέρωσης όλων πάνω στα μέτρα που λαμβάνονται αλλά προστατεύοντας και από την παραπληροφόρηση που διαχέεται από τα λάθος κανάλια.

Η πιο έγκυρη ενημέρωση όλων είναι πάντα από την επίσημη ιστοσελίδα του Δήμου Ρεθύμνης www. rethymno.gr , στην οποία θα βρουν χρήσιμες πληροφορίες όπως το σύνδεσμο https://www.rethymno.gr/e-services/e-requests
προκειμένου να ενημερωθούν για τα αιτήματα που μπορούν να υποβληθούν ηλεκτρονικά στο σύστημα. Εξάλλου, από τις αρχές Απριλίου 2020 θα λειτουργήσει πλήρως και η εφαρμογή « Δημότης Ρεθύμνου» μέσω κινητών τηλεφώνων, για ηλεκτρονικές πληρωμές και υποβολή αιτημάτων. ( θα γίνει ανακοίνωση γι’αυτό)

Περιμένοντας λοιπόν τις σκέψεις και τις προτάσεις σας, με στόχο να χαράξουμε όλοι
Καλή δύναμη σε όλους.

Η Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης

Πέπη Μπιρλιράκη – Αντιδήμαρχος Ρεθύμνης»

Μοιράσου το άρθρο: