Όπερα σε τέσσερις πράξεις. Λιμπρέτο του συνθέτη, βασισμένο στο ομώνυμο Γαλλικό θεατρικό έργο των Pierre Berton και Charles Simon. Πρωτοπαρουσιάστηκε στις 10 Νοεμβρίου 1900 στο Teatro Lirico, στο Μιλάνο.
Όπερα σε τέσσερις πράξεις. Λιμπρέτο του συνθέτη, βασισμένο στο ομώνυμο Γαλλικό θεατρικό έργο των Pierre Berton και Charles Simon. Πρωτοπαρουσιάστηκε στις 10 Νοεμβρίου 1900 στο Teatro Lirico, στο Μιλάνο.
Νεαρή θεατρίνα ερωτεύεται παντρεμένο, δείχνει όμως αξιοπρέπεια και δεν του χαλάει το γάμο, όταν συναντά τη μικρή του κόρη, που της θυμίζει τον εαυτό της παιδί.
Να λοιπόν μια ιστορία κομμένη και ραμμένη για βερισμό. Από τις ιστορίες εκείνες που ο Ruggero Leoncavallo ήξερε να χειρίζεται με μαεστρία, ψυχαναλύοντας μουσικά τους ήρωές του με τέτοιο τρόπο, ώστε η συμπεριφορά τους να μην αποτελεί πλέον μια φτηνή έκκληση στο συναίσθημα, αλλά μια ουσιαστική αναπαράσταση της ζωής τους. Δεν είναι τυχαίο ότι με τους «Παλιάτσους» του, ο Leoncavallo γκρέμισε το στερεότυπο του πάντα γελαστού θεατρίνου, δείχνοντας ότι ακόμα κι ένας κλόουν μπορεί να έχει καρδιά, να πονά και να κλαίει. Στη "Zazà" ο συνθέτης επιχειρεί να γκρεμίσει άλλο ένα παρόμοιο στερεότυπο: αυτό της «πρόστυχης θεατρίνας», φωτίζοντας την απρόσμενα αξιοπρεπή πλευρά που μπορεί μια τέτοια γυναίκα να διαθέτει. Βεβαίως, αν αναζητήσουμε στην ιστορία της όπερας τους προπάτορες τέτοιων χαρακτήρων, θα βρούμε τις ρίζες των «Παλιάτσων» στον "Rigoletto", τις ρίζες της "Zazà"στην "Traviata".
"Opera Omnia" John Adams: "Nixon in China" («Ο Νίξον στην Κίνα») – Μέρος Β' Σάββατο 08 Νοεμβρίου 2025, 20:30 - 22:30 Παραγωγή - παρουσίαση: Γιάννης Φίλιας