IATA: Οδικός χάρτης επανεκκίνησης αερομεταφορών- “Μάσκα, αλλά όχι καραντίνα”

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) δημοσίευσε στη Γενεύη, οδικό χάρτη προσωρινών μέτρων βιοασφάλειας,  για την επανεκκίνηση των αερομεταφορών, καλώντας τις κυβερνήσεις που “κατανοούν τη σημασία της αεροπορίας για την κοινωνική και οικονομική ανάκαμψη” σε συντονισμό και προειδοποιώντας ότι “απομένει ελάχιστος χρόνος για να καταλήξουμε σε συμφωνία”.

«Δεν υπάρχει μονομερές μέτρο που θα μειώσει τον κίνδυνο.  Απαιτείται παγκόσμιος συντονισμός για να ξεπεραστεί η μεγαλύτερη κρίση που αντιμετώπισε ποτέ η αεροπορία», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Τα κυριότερα σημεία:

  • Πριν από την πτήση, η IATA προβλέπει οι κυβερνήσεις να συλλέγουν δεδομένα για την κατάσταση της υγείας των επιβατών
  • Η πρόσβαση στο κτήριο του τερματικού σταθμού πρέπει να περιορίζεται στους εργαζομένους και στους ταξιδιώτες (με εξαιρέσεις μόνο συνοδούς επιβατών με αναπηρία ή ανηλίκους
  • Έλεγχος θερμοκρασίας και στα σημεία εισόδου του τερματικού σταθμού
  • Τήρηση αποστάσεων και κανονισμοί για να μην σχηματίζονται “ουρές”
  • Επιλογές αυτοεξυπηρέτησης για check-in (ηλεκτρονικές κάρτες επιβίβασης και φόρτωσης αποσκευών
  • Καθαρισμός και απολύμανση χώρων- ευρεία διαθεσιμότητα απολυμαντικών

Κατά την πτήση:

  • Απαιτούνται καλύμματα προσώπου για όλους τους επιβάτες και για το πλήρωμα
  • Προσυσκευασμένη τροφοδοσία
  • Μειωμένη συγκέντρωση επιβατών στην καμπίνα, για παράδειγμα απαγορεύοντας τις ουρές για τουαλέτες.
  • Βελτιωμένος και συχνότερος βαθύς καθαρισμός της καμπίνας

Στο αεροδρόμιο άφιξης:

    • Έλεγχος θερμοκρασίας
    • Αυτοματοποιημένες διαδικασίες για τελωνειακό έλεγχο, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης κινητών εφαρμογών και βιομετρικών τεχνολογιών
    • Ταχεία διεκπεραίωση και ανάκτηση αποσκευών
    • Πιστοποιητικά υγείας και ανίχνευση επαφών

Η ΙΑΤΑ τόνισε ότι τα μέτρα αυτά πρέπει να είναι προσωρινά ενόψει παρασκευής εμβολίου και να επανεξετάζονται τακτικά, ενώ σχετικά με τα διαγνωστικά τεστ, υποστηρίζει ότι εάν αυτά κριθούν ακριβή και γρήγορα, κάθε ταξίδι θα άρχιζε  σε «αποστειρωμένο» περιβάλλον που θα καθησύχαζε ταξιδιώτες και κυβερνήσεις.

Σχετικά με τα διαβατήρια ανοσίας η ΙΑTA συνηγορεί, εφ όσον υποστηρίζονται από την ιατρική και αναγνωρίζονται από τις κυβερνήσεις.

Παράλληλα, επανέλαβε την αντίθεσή της στο μέτρο προληπτικής καραντίνας κατά την άφιξη:

“Τα μέτρα καραντίνας αποφεύγονται με το συνδυασμό ελέγχων. Ο έλεγχος θερμοκρασίας και οι βεβαιώσεις υγείας, μειώνουν τον κίνδυνο εισαγωγόμενης μόλυνσης και τοπικής έξαρσης”, όπως αναφέρεται.

“Η κενή θέση επί του σκάφους (μεσαίο κάθισμα) δεν κρίνεται απαραίτητη από την IATA αν η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική, προσαρμοστεί ο κλιματισμός με ροή αέρα προς το πάτωμα και γίνουν νοσοκομειακών προδιαγραφών τα συστήματα φιλτραρίσματος, ενώ τα μπροστινά καθίσματα αποτελούν φυσικό διαχωριστικό”, όπως αναφέρεται.

“Η αμοιβαία αποδοχή και ο συντονισμός είναι ζωτικής σημασίας για την επανεκκίνηση υπό τις οδηγίες της Υπηρεσίας Aviation Recovery Task Force (CART) του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), η οποία είναι επιφορτισμένη να ορίσει τα νέα πρότυπα.  Εάν δεν κάνουμε αυτά τα πρώτα βήματα με εναρμονισμένο τρόπο, θα χαθούν πολλά χρόνια για να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος», τονίζει ο επικεφαλής της IATA.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος