Ιταλία: Οι καυτές μέρες του τρίπτυχου COSCO, οδικό δίκτυο και CoViD-19

Καυτές αναμένονται οι επόμενες ημέρες για την Ιταλία. Οι πρόσφατες εστίες CoViD-19 ανεβάζουν τον δείκτη R0 >1 σε 3 Ιταλικές περιφέρειες (Emilia-Romagna, Lazio, Veneto) με βάση την τελευταία 14ήμερη μέτρηση.

Δυνατή και σε σφοδρούς τόνους ήταν η χθεσινή συνέντευξη τύπου του Προέδρου της Περιφέρειας του Veneto Luca Zaia, ο οποίος και αναφέρθηκε στις δύο νέες εστίες που προκλήθηκαν στην περιφέρειά του και που ανέβασαν τον εβδομαδιαίο δείκτη R0 από 0.43 σε 1.63. Ο Zaia έκανε λόγο για ανεύθυνες συμπεριφορές λίγων που αναιρούν τις θυσίες των πολλών, τονίζοντας μάλιστα πως, εάν εξαρτούντο από τον ίδιο, θα είχε προβεί ακόμη και σε φυλάκιση των υπευθύνων. Τέλος, ο Πρόεδρος της Περιφέρειας ανακοίνωσε πως από την Δευτέρα θα προβεί σε νέες πρωτοβουλίες ώστε να πατάξει αυτές τις συμπεριφορές και ζητησε ανοιχτά και το “ελεύθερο” από την Κυβέρνηση.

Ο Πρόεδρος Zaia αναφέρθηκε εμμέσως στο περιστατικό στο οποίο εμπλέκεται η εταιρεία LaserJet της Vicenza. Να υπενθυμίσουμε ότι στέλεχος της εταιρείας επέστρεψε από ταξίδι στο Βελιγράδι και γρήγορα ανέπτυξε συμπτώματα του CoViD-19. Η εν λόγω ανευθυνότητα συνδέεται στην συμπεριφορά του στελέχους, ο οποίος έπειτα από τεστ βρέθηκε θετικός αλλά αρνήθηκε να εισέλθει σε νοσοκομείο, αντιθέτως παραβρέθηκε σε πάρτι γενεθλίων και σε μία κηδεία. Αποτέλεσμα αυτών των ενεργειών του ήταν να βρεθούν 5 θετικά κρούσματα στον κορονοϊό και άλλοι 40 σε καθεστώς απομόνωσης.

Ενώ λοιπόν οι εστίες πληθαίνουν, από το τέλος του αποκλεισμού, η κινητικότητα στους δρόμους αυξήθηκε σε προ-CoViD επίπεδα.

Εμβληματική η περίπτωση της Περιφέρειας της Liguria, στη ΒορειοΔυτική Ιταλία, όπου προβλέπεται ένα μαύρο Σαββατοκύριακο όσον αφορά την κίνηση στους δρόμους.

Λόγο έργων συντήρησης των γαλαριών στο οδικό δίκτυο, δεκάδες είναι τα εργοτάξια με αποτέλεσμα τις προηγούμενες μέρες να έχουμε δει να αναπτύσσονται ουρές μέχρι και 20 χλμ. Με την πρόβλεψη της θερμοκρασίας να ξεπερνά τους 30 βαθμούς Κελσίου και την αύξηση της τουριστικής κίνησης, η εταιρεία αξιοποίησης του οδικού αυτοκινητιστικού δικτύου ASPI δίνει την δυνατότητα αποζημίωσης του τιμήματος των διοδίων για περίπου 150 χλμ του δικτύου της.

Αξιοσημείωτο πως η ανακοίνωση της ASPI ήρθε την ίδια μέρα που ο Κινέζικος κολοσσός Cosco, που στην Genova κινεί περίπου το 8% του τζίρου του, έστειλε στους πελάτες του ένα μήνυμα ώστε να μεριμνήσουν τα εμπορεύματά τους να διοχετευτούν σε άλλα λιμάνια της Ιταλίας όπως La Spezia και Trieste. Γι αυτό και ο Κυβερνήτης της Περιφέρειας Liguria, Toti, κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και καλεί την κεντρική Κυβέρνηση να επέμβει άμεσα.

Η Liguria είναι η πιο κοντινή παραθαλάσσια περιφέρεια στο Milano και Torino και η κύρια πόλη της, η Genova, είναι ένα από τα σημαντικότερα εμπορικά και επιβατικά λιμάνια στην Μεσόγειο. Επίσης, η περιφέρεια αυτή είναι τουριστικά γνωστή από τους ομορφότερους κολπίσκους της Ιταλίας, πχ. Cinqueterre. Παρόλα αυτά, η περιφέρεια πάσχει από έναν ελλιπή και συχνά παρηκμασμένο οδικό δίκτυο, κάτι το οποίο γίνεται ιδιαίτερα αισθητό κατά την διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου.

Ο ίδιος o Πρόεδρος της Cosco Shipping Lines Italy, Marco Donati, τονίζει πως η κατάσταση είναι πλέον δραματική και χειρότερη σε σχέση με τις αμέσως επόμενες μέρες από την καταστροφή της γέφυρας Morandi το 2018, μία ανθρώπινη τραγωδία με βαρύ πλήγμα, τόσο στην κοινωνία, όσο και για την εμπορική κίνηση του λιμανιού της Genova.

Εάν το πρόβλημα δεν αντιμετωπιστεί άμεσα και αποτελεσματικά, ο Donati προειδοποιεί πως οι συνέπειες θα είναι καταστροφικές, ειδικά σε εμπορικό επίπεδο για την Genova, αφού οι πελάτες ενδέχεται να μην χρησιμοποιούν πλέον ένα τόσο προβληματικό λιμάνι.

Ανταπόκριση:Κρίστιαν Μαυρής

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος