Έρευνες για τους φορείς υπερμετάδοσης-“Ευθύνες” για το 80% των κρουσμάτων

Μόνο το 1% έως 10% των αρχικών ασθενών με Covid-19 ευθύνονταν για το 80% των νέων κρουσμάτων του κορονοϊού, σύμφωνα με ισραηλινή ερευνητική ομάδα, η οποία αναδεικνύει τον κομβικό ρόλο λίγων ασθενών που δρουν ως φορείς υπερμετάδοσης (superspreaders) του ιού στην κοινότητα.

Οι επιστήμονες, με επικεφαλής τη δρ Άντι Στερν του Πανεπιστημίου του Τελ Αβίβ, που έκαναν τη σχετική προδημοσίευση στο medRxiv (δεν έχει υπάρξει ακόμη κανονική επιστημονική δημοσίευση), σύμφωνα με το «Nature», ανέλυσαν 212 γονιδιώματα του κορονοϊού από ασθενείς στο Ισραήλ.

Η φυλογενετική ανάλυση –που έλαβε υπόψη της και χιλιάδες άλλα γενετικά δείγματα ασθενών με Covid-19 από όλο τον κόσμο- κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο κορονοϊός έφθασε στη χώρα από ταξιδιώτες προερχόμενους από τις ΗΠΑ και την Ευρώπη, με τους πρώτους να ευθύνονται για το κατά πολύ μεγαλύτερο μέρος των κρουσμάτων στο Ισραήλ.

Οι ερευνητές υπολόγισαν επίσης ότι ο δείκτης αναπαραγωγής/μετάδοσης R0 του κορονοϊού ήταν αρχικά 2 έως 2,6 στο Ισραήλ, για να πέσει κατά τα δύο τρίτα μετά την επιβολή των μέτρων κοινωνικής αποστασιοποίησης.

Πανεπιστήμιο Γουχάν: Οι ασυμπτωματικοί είναι μεταδοτικοί για 8 ημέρες- Μικρότερη η βλάβη στο ανοσοποιητικό

Άλλη μια επιστημονική έρευνα συμπέρανε ότι ένα μεγάλο ποσοστό, γύρω στο 40%, των ασθενών με Covid-19 είναι ασυμπτωματικοί, κυρίως γυναίκες και νεότερης ηλικίας άνθρωποι. Η κινεζική μελέτη κατέληξε στην εκτίμηση ότι οι ασθενείς με καθόλου ή πολύ ήπια συμπτώματα μπορούν να μεταδώσουν τον ιό SARS-CoV-2, αλλά για λιγότερο χρόνο σε σχέση με όσους έχουν πιο σοβαρά συμπτώματα. Μεταξύ 14 Μαΐου και 23 Μαΐου, έγιναν επτά εκατομμύρια διαγνωστικά τέστ ενώ μέχρι τώρα εννέα εκατομμύρια κάτοικοι, το 80% του πληθυσμού του Γουχάν εξετάστηκαν για να διαπιστωθεί, σύμφωνα με τους κινεζικούς Health Times ,ότι 198 από τα θετικά κρούσματα που βρέθηκαν ήταν ασυμπτωματικά.

Έρευνες για τους φορείς υπερμετάδοσης-“Ευθύνες” για το 80% των κρουσμάτων

Οι ερευνητές του Νοσοκομείου Τσονγκνάν του Πανεπιστημίου της Γουχάν, του επικέντρου της πανδημίας, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Network Open», ανέλυσαν δεδομένα από 78 -επιβεβαιωμένα με μοριακά τεστ- περιστατικά Covid-19, από τα οποία τα 33 (το 42%) ήταν πλήρως ασυμπτωματικά.

Οι ασυμπτωματικοί ασθενείς ήταν νεότερης ηλικίας (κατά μέσο όρο 37 ετών) σε σχέση με όσους είχαν συμπτώματα (μέση ηλικία 56 ετών), ενώ τα δύο τρίτα των ασυμπτωματικών ήταν γυναίκες (67%). Επιπλέον, οι ασυμπτωματικοί –όπως έδειξαν οι ιατρικές εξετάσεις- ανέκαμψαν ταχύτερα, εμφανίζοντας κατά μέσο όρο βελτίωση των πνευμόνων σε εννέα ημέρες έναντι 15 ημερών όσων είχαν συμπτώματα.

Ακόμη, οι ασυμπτωματικοί ασθενείς ήταν μεταδοτικοί για οκτώ μέρες, διάστημα πολύ μικρότερο από τις 19 μέρες των ασθενών με συμπτώματα. Τέλος, είχαν μικρότερα επίπεδα λεμφοκυττάρων CD4+T, πράγμα που αποτελεί ένδειξη ότι στους ασυμπτωματικούς η βλάβη στο ανοσοποιητικό σύστημά τους είναι μικρότερη.

Πηγή:ΑΠΕ