Πρωτοφανής η κρίση στις αερομεταφορές – Πώς θα είναι η επόμενη μέρα

Κρίση επικών διαστάσεων βλέπουν οι ειδικοί στην τουριστική βιομηχανία, καθώς οι περισσότεροι πιστεύουν ότι το 2020 έχει χαθεί οριστικά, ενώ το 2021 θα κριθεί η επιβίωση πολλών τουριστικών μονάδων. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), αν και η αεροπορική κίνηση αυξήθηκε λίγο προς το τέλος του καλοκαιριού με το άνοιγμα των συνόρων σε πολλές χώρες ανά τον κόσμο, η νέα έξαρση των κρουσμάτων στην Ευρώπη, προμηνύει έναν δύσκολο χειμώνα.

Σύμφωνα με το Παγκόσμιο Βαρόμετρο Τουρισμού του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO), η τεράστια πτώση της διεθνούς ταξιδιωτικής ζήτησης κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Ιουνίου 2020 μεταφράζεται σε απώλεια 440 εκατομμυρίων διεθνών αφίξεων και περίπου 460 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε έσοδα από τον διεθνή τουρισμό. Αυτό είναι περίπου πέντε φορές η απώλεια των διεθνών τουριστικών εσόδων που καταγράφηκαν το 2009 εν μέσω της παγκόσμιας οικονομικής και χρηματοπιστωτικής κρίσης. 

«Τα ταξίδια εντός Ευρώπης το περασμένο καλοκαίρι ήταν σχετικά ικανοποιητικά καθώς υπήρχε μείωση κατά 50-55%. Όμως, τα διηπειρωτικά ταξίδια μειώθηκαν κατά 80-90% και δεν υπάρχει κανένα σημάδι ανάκαμψης αυτή τη στιγμή καθώς η κατάσταση στην Ευρώπη φαίνεται να επιδεινώνεται. Δεν περιμένουμε ότι θα είναι καλύτερα τον χειμώνα κι αυτό είναι βαθιά ανησυχητικό. Είναι καταστροφικό όχι μόνο για τις αεροπορικές εταιρείες αλλά και για τον τουρισμό γενικότερα», δήλωσε στην ΕΡΤ ο Chris Goater, υποδιευθυντής Εταιρικής Επικοινωνίας της ΙΑΤΑ για την Ευρώπη.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διεθνούς ένωσης, η παγκόσμια εμπορική αεροπορική κίνηση δεν αναμένεται να επανέλθει στα επίπεδα του 2019 πριν το 2024, κυρίως λόγω της αβεβαιότητας σε ό,τι αφορά το άνοιγμα των συνόρων. Συγκεκριμένα, η ΙΑΤΑ υπολογίζει ότι η πτώση της εναέριας κυκλοφορίας θα μειωθεί κατά 63% φέτος, αντί για 55% που ήταν η προηγούμενη εκτίμησή της.

«Κάθε φορά που κάνουμε προβλέψεις, ανακαλύπτουμε στη συνέχεια ότι είναι πολύ αισιόδοξες. Είναι δύσκολο να προβλέψουμε τι θα συμβεί», είπε ο Goater.

Όσον αφορά την Ελλάδα, τον Αύγουστο, ο αριθμός των τουριστών μειώθηκε κατά 61%, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 30 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ έχουν χαθεί περίπου 273.000 θέσεις εργασίας.

Πρωτοφανής η κρίση στις αερομεταφορές – Πώς θα είναι η επόμενη μέρα

Η πρόταση της ΙΑΤΑ για την επανεκκίνηση της βιομηχανίας

Για την επανεκκίνηση της τουριστικής βιομηχανίας, η διεθνής ένωση ζητά την ανάπτυξη γρήγορων αλλά με ακριβή αποτελέσματα, οικονομικά προσιτών και εύχρηστων συστηματικών τεστ COVID-19, για όλους τους επιβάτες πριν από την αναχώρηση, ως εναλλακτική λύση στα μέτρα καραντίνας, προκειμένου να διατηρηθεί η παγκόσμια, εναέρια διασύνδεση.

«Το κλειδί για την αποκατάσταση της ελευθερίας της διασυνοριακής κινητικότητας είναι τα συστηματικά τεστ COVID-19 για όλους τους ταξιδιώτες πριν από την αναχώρηση. Αυτό θα δώσει στις κυβερνήσεις την εμπιστοσύνη να ανοίξουν τα σύνορά τους και θα αποκαταστήσει την εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών», δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Σύμφωνα με δημοσκόπηση που πραγματοποίησε η διεθνής ένωση, περίπου το 65% των ταξιδιωτών που ερωτήθηκαν συμφωνούν ότι δεν πρέπει να απαιτείται καραντίνα εάν το τεστ είναι αρνητικό. Το 84% συμφωνεί ότι πρέπει να απαιτούνται τεστ από όλους τους ταξιδιώτες και το 88% είναι πρόθυμο να υποβληθεί σε τεστ.

Σε επίσημη ανακοίνωση της η ΙΑΤΑ εξηγεί ότι η ευθυγράμμιση των κυβερνήσεων με ένα ενιαίο παγκόσμιο πρότυπο που μπορεί να εφαρμοστεί αποτελεσματικά και να αναγνωριστεί παγκοσμίως, είναι απόλυτα αναγκαία. Οι αεροπορικές εταιρείες, τα αεροδρόμια, οι κατασκευαστές εξοπλισμού και οι κυβερνήσεις θα πρέπει στη συνέχεια να συνεργαστούν ώστε να μπορέσει να εφαρμοστεί  άμεσαΠρος το παρόν όμως, μόνο η Σουηδία είναι διατεθειμένη να εφαρμόσει τα συστηματικά τεστ στα αεροδρόμιά της.

Αυστηρά πρωτόκολλα απολύμανσης

Οι αερομεταφορείς ανά τον κόσμο εφαρμόζουν νέα υγειονομικά πρωτόκολλα έτσι ώστε οι ταξιδιώτες να αισθάνονται ασφαλείς και σίγουροι ότι η υγεία τους προστατεύεται κατά τη διάρκεια της πτήσης.

«Όλα τα δεδομένα που μπορούμε να δούμε μας λένε ότι τα αεροπλάνα έχουν λιγότερο κίνδυνο από οποιονδήποτε αντίστοιχο δημόσιο χώρο, όπως λεωφορείο, τρένο, εστιατόριο ή χώρο εργασίας», δήλωσε ο Δρ. David Powell, ιατρικός σύμβουλος στην ΙΑΤΑ. Σύμφωνα με τους επιστήμονες, ο χρόνος ανανέωσης του αέρα της καμπίνας του αεροσκάφους μπορεί να διαρκέσει από 3 έως 4 λεπτά, σε σύγκριση με τα 20 ή 30 λεπτά που απαιτούνται για άλλους κλειστούς χώρους.

Επιπλέον, ο αέρας που ανακυκλώνεται περνά μέσα από συστήματα κλιματισμού που διαθέτουν πιο εξελιγμένα και αποτελεσματικά φίλτρα από αυτά που βρίσκονται γενικά σε εσωτερικούς χώρους στο έδαφος. Τα φίλτρα HEPA είναι σχεδιασμένα για περιβάλλοντα όπου η υψηλή ποιότητα του αέρα είναι απαραίτητη, και σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες, αφαιρούν σχεδόν όλα τα σωματίδια του μεγέθους του κορονοϊού.

Αν και η επόμενη μέρα παραμένει ένας «γρίφος» ακόμη και για τους ειδικούς του κλάδου, η ΙΑΤΑ θεωρεί ότι μια ενιαία πολιτική όπως είναι τα συστηματικά τεστ στα αεροδρόμια, θα βοηθούσε σημαντικά στην οικονομική ανάκαμψη μιας βιομηχανίας που αντιπροσωπεύει το 10% της παγκόσμιας απασχόλησης.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος