Άκαρπη απέβη και η τρίτη συνεχόμενη συνάντηση των ακτοπλόων με τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας το 2019, που πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 18/6.

Σύμφωνα με πηγές από την ΠΝΟ, η πλευρά των ακτοπλόων πρότεινε αύξηση 1%, ενώ ένα θέμα που τέθηκε στο τραπέζι των συνομιλιών ήταν αυτό των συνθέσεων των πληρωμάτων.

Στελέχη της ΠΝΟ ζήτησαν βελτίωση των συνθέσεων στα πληρώματα των πλοίων της Αδριατικής, αναφέροντας ότι ο νόμος 4150/2016 μείωσε δραματικά τις θέσεις εργασίας.

Επίσης ζητήθηκε βελτίωση των συνθέσεων των πληρωμάτων και στην ακτοπλοΐα, καθώς όπως οι ίδιοι τονίζουν ο νόμος 4150/2013 μείωσε στο 50% τους χειμερινούς μήνες το ξενοδοχειακό προσωπικό.

Σημειώνεται ότι η προηγούμενη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των ναυτικών στην ακτοπλοΐα που άρχισε την 1η Ιανουαρίου 2018 και έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2018, προέβλεπε αύξηση 2% στους μηνιαίους μισθούς των εν ενεργεία αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων που εργάζονται στα επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία και και αύξηση 2% επίσης και τα προβλεπόμενα από τη Σ.Σ.Ε. πάσης φύσεως επιδόματα, πρόσθετες αμοιβές και έξτρα εργασίες που καθορίζονται σε ποσά.

Aντιδράσεις και από την ΠΕΝΕΝ

Υπενθυμίζοντας ότι ο κλάδος των ποντοπόρων πλοίων έχει μείνει ήδη εννέα χρόνια χωρίς ΣΣΕ, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού, αναφέρει μεταξύ άλλων ότι: «Μπροστά σε αυτές τις εξελίξεις είναι περισσότερο από ποτέ επίκαιρη και αναγκαία η πρόταση της ΠΕΝΕΝ για την οργάνωση απεργιακού αγώνα ως μοναδικής λύσης για να αντιμετωπισθεί η εφοπλιστική αδιαλλαξία αλλά και η κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική η οποία διατήρησε επί 4,5 χρόνια ανέπαφο το αντιλαϊκό θεσμικό πλαίσιο στην Ακτοπλοΐα, στην Κρουαζιέρα, στην ποντοπόρο Ναυτιλία και είναι αυτή η πολιτική που ενθαρρύνει την εφοπλιστική παραβατικότητα και την υπονόμευση των ΣΣΕ, της Ναυτικής νομοθεσίας και των εργασιακών δικαιωμάτων των Ναυτεργατών».

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, ΠΕΝΕΝ

Μοιράσου το άρθρο: