EUROKINISSI / ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ

«Οι τρεις πρώτοι σταθμοί της γραμμής 3 προς Πειραιά είναι πια γεγονός» τόνισε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την εκδήλωση παράδοσης των νέων σταθμών του Μετρό «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Οι τρεις νέοι σταθμοί, που ανοίγουν την Τρίτη για το κοινό, εκτιμάται ότι θα εξυπηρετούν ημερησίως 63.000 επιβάτες, κι ακόμη περισσότερους το 2022, όταν ολοκληρωθεί η επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό έως το Δημοτικό Θέατρο στον Πειραιά. Επιπλέον, η δημιουργία των νέων σταθμών θα αναβαθμίσει σημαντικά τις γειτονιές του Πειραιά.

Για έργο ανάπτυξης στην περιοχή έκανε λόγο ο Κυριάκος Μητσοτάκης. «Σε άλλες εποχές θα λέγαμε πως επιτέλους εδώ το τρένο θα σφυρίξει τρεις φορές, στη Νίκαια, την Αγία Βαρβάρα και τον Κορυδαλλό. Εγώ θα προτιμήσω να μιλήσω για τρία σημαντικά βήματα προόδου και εκσυγχρονισμού, για τα οποία είχαμε δεσμευθεί και τα οποία σήμερα γίνονται πραγματικότητα» υπογράμμισε ο πρωθυπουργός.

Ο κ. Μητσοτάκης επισήμανε τη συμπλήρωση ενός έτους διακυβέρνησης της ΝΔ την Τρίτη. «Καθώς αύριο συμπληρώνεται ένας χρόνος αυτής της κυβέρνησης στην εξουσία δικαιώνουμε», είπε, «τις τέσσερις λέξεις που πιστεύω ότι δηλώνουν πολλά: το είπαμε, το κάναμε, προτιμούμε να μιλάνε τα έργα μας».

«Οι περιφερειακοί δήμοι του Πειραιά ξανακερδίζουν τη θέση τους όχι μόνο στον συγκοινωνιακό χάρτη αλλά και στην ίδια τη ζωή της πόλης. Οι κάτοικοι τους σε ένα τέταρτο από τη Νίκαια θα μπορούν να είναι στο Σύνταγμα, σε 50 λεπτά στο αεροδρόμιο» ανέφερε ο κ. Μητσοτάκης.

«Η αλήθεια είναι ότι μεγάλο αυτό έργο άργησε» παραδέχθηκε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε: «Το έργο του Μετρό ξεκίνησε το 1992 με πρωθυπουργό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη. Χρειάστηκαν 20 χρόνια για να υπογραφεί η σύμβαση της γραμμής 3, το 2012». Σημείωσε ότι όλες οι κυβερνήσεις συνέβαλαν στο να μπορέσει να ολοκληρωθεί το έργο, ενώ επισήμανε ότι το μετρό έπρεπε να είχε έρθει ειδικά στη Δυτική Αθήνα νωρίτερα.

Αξιόλογες πολεοδομικές και αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις

Το τμήμα μήκους 7,5 χιλιομέτρων από την Αγία Μαρίνα που τερματίζει τώρα η γραμμή 3 του Μετρό μέχρι την Νίκαια περιλαμβάνει «τρεις σταθμούς κοσμήματα». Ο Σταθμός Νίκαια χωροθετήθηκε κάτω από την πλατεία Ελ. Βενιζέλου, σε βάθος 22 μέτρων.

Ο Σταθμός Αγ. Βαρβάρα έχει χωροθετηθεί κάτω από την πλατεία της Αγ. Βαρβάρας, σε βάθος 20 μέτρων. Η κατασκευή του σταθμού έγινε με τη μέθοδο της εκσκαφής και επανεπίχωσης (cut & cover).
Για την εξυπηρέτηση των ατόμων μειωμένης κινητικότητας τοποθετήθηκε ανελκυστήρας ο οποίος συνδέει το επίπεδο οδού με το επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων του σταθμού. Ένα αίθριο που απολήγει στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων με βαθμιδωτή φυτοκάλυψη θάμνων αποτελεί το βασικότερο στοιχείο του σταθμού.

Ο Σταθμός Κορυδαλλός έχει κατασκευασθεί κάτω από την πλατεία Ελευθερίας, επίσης με την μέθοδο cut & cover. Βασικό χαρακτηριστικό του σχεδιασμού του αποτελεί η ύπαρξη δυο κωνικών φεγγιτών χωροθετημένων στον άξονα του Σταθμού για την είσοδο φυσικού φωτισμού στο επίπεδο έκδοσης εισιτηρίων.Η αποκατάσταση της μεγάλης πλατείας έχει γίνει σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Δήμου και περιλαμβάνει χώρους παιδικής χαράς, υπαίθρια καθιστικά και χώρους πρασίνου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ/Παντελής Σαΐτας

Με την ολοκλήρωση του έργου και την προσθήκη των υπόλοιπων τριών σταθμών “ Μανιάτικα”, “ Πειραιάς” και “ Δημοτικό Θέατρο” αναμένεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως».

Γραμμή 3 του Μετρό – Ανασχεδιασμός δρομολογίων αστικών συγκοινωνιών

Το σύνολο της επέκτασης της Γραμμής 3 αναμένεται να δοθεί σε εμπορική λειτουργία το καλοκαίρι του 2022, σύμφωνα με την Αττικό Μετρό.

Με την ολοκλήρωση του έργου και την προσθήκη των υπόλοιπων τριών σταθμών «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» αναμένεται αύξηση της συνολικής επιβατικής κίνησης στο δίκτυο του Μετρό σε 132.000 πολίτες ημερησίως, μειώνοντας τόσο την κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως όσο και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.

Η διαδρομή από το λιμάνι έως το αεροδρόμιο θα διανύεται με το μετρό σε μόλις 55 λεπτά, ενώ στο σταθμό «Πειραιάς» θα δημιουργηθεί ένας ιδιαίτερα σημαντικός συγκοινωνιακός κόμβος, συνενώνοντας λειτουργικά τις γραμμές 1 και 3 του μετρό, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την ήδη ολοκληρωμένη επέκταση του τραμ προς Πειραιά μήκους 5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμών με το λιμάνι.

Ο ΟΑΣΑ προχώρησε ήδη στον ανασχεδιασμό των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών. Τροποποίησε τις γραμμές ώστε να υπάρχει η δυνατότητα μετεπιβίβασης στους νέους σταθμούς αλλά και προχώρησε στην ίδρυση νέας λεωφορειακής γραμμής η οποία θα συνδέει τον δήμο Πειραιά απευθείας με το μετρό

Πηγή: ΕΡΤ

Μοιράσου το άρθρο: