Μέτρα για το ζήτημα των ΕΛΤΑ και των λογαριασμών ρεύματος ζητά η ΡΑΕ

Την άμεση λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση του προβλήματος που έχει ανακύψει με την καθυστέρηση απόδοσης των ποσών που έχουν καταβάλει οι καταναλωτές μέσω ΕΛΤΑ για την πληρωμή λογαριασμών ρεύματος, ζητά η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας με νέα παρέμβαση, με την οποία ζητά μεταξύ άλλων την αναδρομική εφαρμογή των εκπτώσεων συνέπειας.

Συγκεκριμένα, σε επιστολή προς τη ΔΕΗ και τους λοιπούς προμηθευτές που δραστηριοποιούνται στην αγορά ενέργειας ζητά:

  1. Να προβούν άμεσα σε οριστική επίλυση του ανωτέρω προβλήματος, με τρόπο ώστε να μην απαιτείται η με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή των καταναλωτών με σκοπό την αποφυγή της αδικαιολόγητης ταλαιπωρίας τους.
  2. Να προβούν σε αναδρομική εφαρμογή της έκπτωσης συνέπειας στον επόμενο λογαριασμό κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου που πρόκειται να λάβουν οι θιγόμενοι καταναλωτές και ο οποίος θα εκδοθεί από την 21η Μαΐου και μετά και θα πρέπει να περιλαμβάνει ειδική επισήμανση για τη διόρθωση αυτή.
  3. Εφόσον υπάρχουν περιπτώσεις καταναλωτών που υπέστησαν, αδικαιολόγητα, διακοπή ρεύματος εξαιτίας των ανωτέρω, να προβλέψουν κατάλληλα μέτρα αποζημίωσης των καταναλωτών. Τα μέτρα θα κοινοποιηθούν στη ΡΑΕ, εντός δέκα ημερών για την περαιτέρω εξέταση του ζητήματος.
  4. Να προβούν, εντός 24 ωρών σε δημόσια ανακοίνωση, με κάθε πρόσφορο τρόπο, για την ενημέρωση των καταναλωτών για τον κατά τα ανωτέρω σημεία αντιμετώπισης του ζητήματος.
  5. Να ενημερώσουν τη ΡΑΕ εντός δέκα ημερών για τις ενέργειες στις οποίες έχουν προβεί.

Η ΡΑΕ τονίζει ακόμη, ότι, όπως προκύπτει από στοιχεία που έχει στη διάθεσή της, «υπάρχει δυνατότητα ταυτοποίησης των καταναλωτών οι οποίοι κατέβαλαν εμπρόθεσμα τα οφειλόμενα ποσά μέσω των τηρουμένων από την επιχείρηση ηλεκτρονικών αρχείων, και συνεπώς, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για τον τρόπο με τον οποίο έχει μέχρι τώρα αντιμετωπιστεί το ζήτημα αυτό από τους προμηθευτές, οι οποίοι δεν προέβησαν στην ταυτοποίηση αυτή προκειμένου να εφαρμοσθούν τα προνόμια εκπτώσεων, και να αποφευχθούν αρνητικές συνέπειες για τους καταναλωτές».

«Επιπρόσθετα, διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει καμία ενημέρωση από τους προμηθευτές στους οποίους το ζήτημα αυτό αφορά (κυρίως την εταιρεία ΔΕΗ ΑΕ) με επίσημο τρόπο τους καταναλωτές ή τη ΡΑΕ για τον τρόπο με τον οποίο προτίθενται να διευθετήσουν και διευθετήσουν το εν λόγω ζήτημα. Η ΡΑΕ εξετάζει περαιτέρω και ενδελεχώς το ζήτημα και ιδίως τα αίτια που οδήγησαν στην ανεπίτρεπτη αυτή δυσλειτουργία, ώστε να ασκήσει προσηκόντως τις προβλεπόμενες εκ του νόμου αρμοδιότητές της για τη λήψη πρόσθετων μέτρων ή και την επιβολή κυρώσεων, εφόσον απαιτηθεί», προσθέτει η ΡΑΕ.

Σχετικές ειδήσεις:
Ανακοίνωση της ΔΕΗ για τις πληρωμές λογαριασμών μέσω ΕΛΤΑ
Διορία από τη ΡΑΕ στη ΔΕΗ για τις ασυνέπειες στους λογαριασμούς (video)

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος