Η Παιδεία στη νέα εποχή – Στην εκπομπή “ΔΕΚΑ”

Για τη τηλεκπαίδευση στα σχολεία, τη μετάδοση των μαθημάτων, τις αντιδράσεις των καθηγητών και τις αδυναμίες του εκπαιδευτικού συστήματος μίλησαν οι καλεσμένοι της εκπομπής “Δέκα” , στην ΕΡΤ1, το βράδυ της Δευτέρας.

Διαβάστε τις κυριότερες τοποθετήσεις τους:

Γεώργιος Μπαμπινιώτης, ομότιμος καθηγητής Γλωσσολογίας , τέως Υπουργός Παιδείας και τέως πρύτανης Πανεπιστημίου Αθηνών:

“Αν λειτουργήσει σωστά η εκπαιδευτική τεχνολογία μπορούμε να έχουμε θαυμάσια αποτελέσματα χωρίς ποτέ να έχουμε στο μυαλό μας ν αντικαταστήσουμε την δια ζώσης διδασκαλία. Πάντα η τηλεκπαίδευση θα είναι συμπληρωματική αλλά είναι ένα επίτευγμα, είναι μια κατάκτηση.

“Εχουμε μια στρέβλωση στο εκπαιδευτικό μας σύστημα. Φορτώνουνε τα παιδιά με όγκους πληροφοριών και τα προσανατολίζουμε όχι στη μόρφωση και στην καλλιέργεια αλλά στο πως θα μπούνε στο Πανεπιστήμιο. Αυτό είναι το αίτημα της ελληνικής κοινωνίας, αυτό είναι που επιδιώκει το εκπαιδευτικό σύστημα. Όλα κρίνονται από τις εισαγωγικές εξετάσεις, σ ΄ ένα τρίωρο κρίνεται η τύχη ενός μαθητή αντί να υπολογίζουμε την επίδοσή του στα τρία χρόνια του Λυκείου, όπως γίνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου. Ο μαθητής “κρέμεται” από το φροντιστήριο, αψηφεί τον δάσκαλο και το σχολείο. Αν θέλουμε να κάνουμε μια μεταρρύθμιση πρέπει το Λύκειο να ξαναβρεί το νόημά του.

“Υπάρχει μια ατολμία στη λήψη αποφάσεων, και από την Πολιτεία όταν φθάσουμε στα δύσκολα και από εκπαιδευτικούς που δεν θέλουν να ξεβολευτούν και από γονείς που έχουν εξοικειωθεί με αυτό το σύστημα.

“Το σχολείο είναι το δεύτερο σπίτι του μαθητή. Μπορούμε να στερήσουμε τους μαθητές από αυτή την παρουσία; Το μόνο που πρέπει να δείξουμε, όταν κάνουμε σύγχρονη εκπαίδευση, είναι τον δάσκαλο και τον πίνακα”

Μαριέττα Γιαννάκου, βουλευτής Επικρατείας, πρώην υπουργός Παιδείας:

“Οι νέες προκλήσεις πρέπει να ενσωματωθούν στη φαρέτρα και των εκπαιδευτικών και των παιδιών. Ομως, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν περιλαμβάνει το παιδαγωγικό κομμάτι της εκ του πλησίον εκπαίδευσης και δεν μπορεί να υποκαταστήσει αυτό που γίνεται σε μια τάξη με την παρουσία μαθητών και καθηγητών.

“Φυσικά αυτή η νέα πραγματικότητα δεν μπορεί να είναι μόνιμη. Κατανοώ τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών αλλά μη τρομάζουμε με τη μετάδοση του μαθήματος”.

“Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών δεν είναι για να διώχνουμε τον κόσμο αλλά για να τον βελτιώνουμε. Δίνει την ευκαιρία για καλύτερη ενημέρωση”

Θεόδωρος Τσούχλος, πρόεδρος ΟΛΜΕ:

“Η μετάδοση των μαθημάτων δεν ξεκίνησε πουθενά γιατί σε κανένα από τα σχολεία μας δεν υπάρχει ενσύρματο διαδίκτυο, ούτε οι υπολογιστές διαθέτουν κάμερα και μικρόφωνο. Πρέπει να γίνει διάλογος με την Πολιτεία. Εμείς προτείνουμε εναλλακτικές λύσεις.

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν καθηγητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες ή θα πάρουν άδεια ειδικού σκοπού για να παρουσιάσουν τα μαθήματα και τα παιδιά να μη μείνουν πίσω. Μια άλλη λύση είναι να δαπανηθεί χρόνος, εκτός σχολείου, για να γίνουν τα μαθήματα σε παιδιά που είναι στα σπίτια τους, χωρίς να είναι μπροστά οι συμμαθητές τους”.

Νίκος Φίλης, βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ, πρώην υπουργός Παιδείας:

“Υπάρχει ανάγκη διαλόγου και όχι μονομερών ενεργειών για θέματα που καθορίζουν τη φυσιογνωμία του σχολείου. Η νομοθετική ρύθμιση είναι ασαφής και γενική. Τίποτα δεν είναι συγκεκριμένο.

“Πρέπει να υπάρξουν 200.000 ψηφιακές τάξεις τον Σεπτέμβριο στο δημόσιο σύστημα. Σε αυτό δε λέμε όχι. Δεν μπορεί να υποκατασταθεί η δια ζώσης διδασκαλία από την εξ αποστάσεως. Μέχρι χθες δεν υπήρχε υπεύθυνος στο υπουργείο Παιδείας για το θέμα των προσωπικών δεδομένων”.

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Γίνε μέλος στο κανάλι μας στο Viber

Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος