Πόσο ακούγεται η φωνή των παιδιών στα σχολεία και πόσο ακούστηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας στην Ευρώπη; Αυτό το ερώτημα θέτει η διαδικτυακή έρευνα του Συμβουλίου της Ευρώπης και της UNESCO, που απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από την Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική. 

Η UNESCO και το Συμβούλιο της Ευρώπης αναγνωρίζουν ότι η πανδημία COVID-19 άσκησε μεγάλη πίεση στους μαθητές, τους δασκάλους και το εκπαιδευτικό σύστημα. Μέρος του προσδιορισμού του αντίκτυπου της πανδημίας είναι να κατανοήσουμε πώς έχει επηρεαστεί η συμμετοχή των μαθητών ή η «φωνή των μαθητών». Η φωνή των μαθητών μπορεί να ποικίλει από την απλή αυτο-έκφραση έως την ανάληψη πρωταγωνιστικού ρόλου σε μια πτυχή της σχολικής ζωής.

Η online έρευνα είναι διαθέσιμη στα Αγγλικά, Γαλλικά και Αραβικά. Εάν είστε καθηγητής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, αυτή είναι η ευκαιρία σας να μοιραστείτε τις απόψεις σας συμπληρώνοντας το ερωτηματολόγιο εδώ.

Τα αποτελέσματα της έρευνας θα συζητηθούν στο διαδικτυακό συνέδριο «From making student voice heard to active civic participation: The role of schools in the digital age» στις 24-25 Νοεμβρίου 2020, όπου θα παρουσιαστούν καλές πρακτικές σχολείων από διάφορες χώρες της Ευρώπης.

Οι εκπαιδευτικοί που θα συμμετέχουν σε αυτήν την έρευνα, θα λάβουν πρόσκληση συμμετοχής στο διαδικτυακό συνέδριο. Επίσης, ορισμένα σχολικά project θα επιλεγούν για παρουσίαση κατά τη διάρκεια του συνεδρίου.

Το χρονικό περιθώριο για απαντήσεις ανακοινώθηκε ότι θα παραταθεί μέχρι τέλος Αυγούστου.

Τα σχολεία που θέλουν να δηλώσουν συμμετοχή για να παρουσιάσουν τις πρακτικές τους στο συνέδριο, μπορούν να το κάνουν τον Σεπτέμβρη, εφόσον κάποιος εκπαιδευτικός τους έχει συμπληρώσει προηγουμένως το έντυπο της έρευνας.

«Τόσο η ίδια η έρευνα, όσο και το συνέδριο που θα ακολουθήσει, μπορούν να αποτελέσουν κίνητρο για την ενδυνάμωση των σχολικών κοινοτήτων ως προς την υλοποίηση του δικαιώματος των παιδιών να εκφράζουν ελεύθερα τη γνώμη τους και να συμμετέχουν σε αποφάσεις στις τάξεις και στα σχολεία τους», σχολιάζει ο Γιώργος Μόσχος, ιδρυτικό μέλος της Πρωτοβουλίας για το Άρθρο 12  και πρώην Συνήγορος του Παιδιού, καλώντας τους εκπαιδευτικούς που έχουν κάνει προσπάθειες στα σχολεία τους για να ακούγεται η γνώμη των παιδιών, να συμμετέχουν στην έρευνα.

Μοιράσου το άρθρο: