Δεν έλειψαν τα προβλήματα και κατά την δεύτερη ημέρα της τηλεκπαίδευσης των μικρών μαθητών, πολλοί από τους οποίους δεν κατάφεραν να συνδεθούν ή έχασαν τη σύνδεση. Η εταιρεία που έχει αναλάβει την ηλεκτρονική διαχείριση της πλατφόρμας ζήτησε την κατανόηση των χρηστών.

«Αγωνιζόμαστε για το καλύτερο. Το θέμα είναι να είσαι σε θέση να επιλύσεις τα προβλήματα» επισήμανε μιλώντας στο  Πρώτο Πρόγραμμα η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας Αναστασία Γκίκα και πρόσθεσε ότι «είναι τεράστιο εγχείρημα. Το θέμα είναι να καταγραφεί το πρόβλημα, να διερευνηθεί. Θα εργαστούμε εντατικά για να το λύσουμε. Εμείς είμαστε εδώ νυχθημερόν. Ο πάροχος ανέλαβε να κάνει όλες τις κινήσεις και τις ενέργειες, ώστε να καλυφθεί. Δεν μπορούμε να ισοπεδώσουμε την προσπάθεια των χιλιάδων εκπαιδευτικών και των χιλιάδων οικογενειών, όλοι μαζί να προσφέρουμε στα παιδιά μας ό,τι μας επιτρέπει η τεχνολογία».

Προβληματισμό και πολλές συζητήσεις έχουν προκαλέσει τα τελευταία 24ωρα, οι φωτογραφίες που κάνουν το γύρο του διαδικτύου, στις οποίες απεικονίζονται 17 παιδιά, μαθητές δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου από την κοινότητα Πεύκη στην Ηλεία να κάνουν μάθημα τηλεκπαίδευσης, με πολύ δύσκολες συνθήκες και ενώ έχει ξεκινήσει το κρύο στην περιοχή. Μοναδικά μέσα για τα παιδιά κάποια κινητά τηλέφωνα. Το θέμα έφερε στη δημοσιότητα ο πρόεδρος της κοινότητας και ανεβάζοντας τις φωτογραφίες στο Facebook, έκανε λόγο για εικόνες ντροπής και εξέπεμψε sos για τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι μικροί μαθητές, ζητώντας να ευαισθητοποιηθούν οι υπεύθυνοι για να μπει Internet στο κοινοτικό γραφείο και να έρχεται γιατρός για συνταγογραφήσεις.

Με αφορμή τις συνθήκες που αντιμετωπίζουν οι μαθητές στην Πεύκη της Ηλείας και ανεβάζοντας τη φωτογραφία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης , o πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ -Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Τσίπρας, εξαπέλυσε πυρά στην κυβέρνηση κι έκανε λόγο για «φιάσκο στο ζήτημα της τηλεκπαίδευσης«, γράφοντας:

Η εικόνα αυτή δυστυχώς δεν είναι από κάποια τριτοκοσμική χώρα. Είναι από την Ελλάδα της κυβέρνησης των «αρίστων». Πέντε μικροί μαθητές μέσα στο κρύο μπροστά σε δύο κινητά να προσπαθούν μάταια να παρακολουθήσουν μάθημα. Η κατάντια αυτή είναι κατάντια του κ. Μητσοτάκη και της κας Κεραμέως. Είναι όμως, δυστυχώς, ταυτόχρονα και κατάντια της χώρας.

«Η τηλεκπαίδευση θα ήταν το πιο σύντομο ανέκδοτο της περιόδου, αν δεν ήταν η απίστευτη ταλαιπωρία των μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών», σημείωσε ο Γιάννης Δελής, βουλευτής του ΚΚΕ, σε παρέμβασή του στον τ/σ «OPEN».

Προσέθεσε ότι ένας σημαντικότατος αριθμός μαθητών, γύρω στους 250.000 σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, είναι πλήρως αποκλεισμένοι από οποιαδήποτε διαδικασία τηλεκπαίδευσης.

Ν. Κεραμέως: Σήμερα πραγματοποίησε τηλεκπαίδευση το σύνολο της σχολικής κοινότητας της χώρας

Στο θέμα της τηλεκπαίδευσης αναφέρεται σε ανακοίνωσή της η υπ. Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι «σήμερα πραγματοποίησε τηλεκπαίδευση, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μας, το σύνολο της σχολικής κοινότητας που αγγίζει τα 1,6 εκατομμύρια μέλη». Σε ό, τι αφορά τη χθεσινή πρώτη μέρα της τηλεκπαίδευσης σε δημοτικά και νηπιαγωγεία αναφέρει ότι » κατά τη διάρκεια του απογευματινού ωραρίου, παρουσιάστηκαν τεχνικά ζητήματα που εν συνεχεία διορθώθηκαν, με αποτέλεσμα σήμερα το απόγευμα η τηλεκπαίδευση να κυλήσει ομαλά σε όλες τις περιοχές της χώρας για όλα τα δημοτικά και νηπιαγωγεία».

«Το καθολικό και πανελλαδικό αυτό εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, στα στελέχη εκπαίδευσης, στους μαθητές μας και στις οικογένειές
τους, που στηρίζουν με όλες τους τις δυνάμεις αυτήν την τιτάνια προσπάθεια» υπογραμμίζει η υπουργός.

Επισημαίνει ότι η  απόπειρα για αντιπολιτευτική μικροκομματική εκμετάλλευση της δυσκολίας του εγχειρήματος στρέφεται ευθέως κατά της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Αναλυτικά η δήλωση

Σήμερα πραγματοποίησε τηλεκπαίδευση, για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μας, το σύνολο της σχολικής κοινότητας που αγγίζει τα 1,6 εκατομμύρια μέλη. Πάνω από 39.800
παράλληλες συνεδρίες Γυμνασίων και Λυκείων και πάνω από 55.000 παράλληλες συνεδρίες Νηπιαγωγείων και Δημοτικών πραγματοποιήθηκαν σε όλη τη χώρα (αριθμός που υπερβαίνει
τα σχολικά τμήματα της χώρας και περιλαμβάνει και τη διενέργεια δοκιμαστικών συνεδριών και τηλεδιασκέψεων διδασκόντων).

Μετά τη λειτουργία των ψηφιακών τμημάτων όλων των Γυμνασίων και Λυκείων ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, χθες ήταν η πρώτη μέρα εισόδου των Δημοτικών και Νηπιαγωγείων
της χώρας, με τη λειτουργία πάνω από 47.000 τμημάτων. Κατά τη διάρκεια του απογευματινού ωραρίου, παρουσιάστηκαν τεχνικά ζητήματα που εν συνεχεία διορθώθηκαν, με αποτέλεσμα σήμερα το απόγευμα η τηλεκπαίδευση να κυλήσει ομαλά σε όλες τις περιοχές της χώρας για όλα τα Δημοτικά και Νηπιαγωγεία (όπως συνέβη και το πρωί για όλα τα τμήματα Γυμνασίου και Λυκείου).

Το καθολικό και πανελλαδικό αυτό εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας, στα στελέχη εκπαίδευσης, στους μαθητές μας και στις οικογένειές
τους, που στηρίζουν με όλες τους τις δυνάμεις αυτήν την τιτάνια προσπάθεια. Το εγχείρημα είναι πράγματι πρωτόγνωρο για τη χώρα μας. Προκλήσεις και αρρυθμίες πάντοτε θα υπάρχουν, αλλά το ζητούμενο είναι αυτές να επιλύονται άμεσα και να βελτιώνεται διαρκώς η εξ αποστάσεως εκπαίδευση για όσο χρόνο τα σχολεία μας τελούν σε αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας. Παρά τη συστηματική καπηλεία της υγειονομικής κρίσης από ορισμένους, τίποτα δεν μπορεί να ακυρώσει το ψηφιακό άλμα και τη μετάβαση που έχει συντελεστεί από την εκπαιδευτική κοινότητα.

Σε απάντηση του Προέδρου της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και της ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ, που ανερυθρίαστα αναφέρθηκαν σε «κατάντια», «φιάσκο» και «εμπαιγμό», σε μία απόπειρα ακύρωσης της μεγαλειώδους προσπάθειας ολόκληρης της εκπαιδευτικής κοινότητας, εν μέσω πανδημίας, αντιπαραβάλλουμε όσα έχουν επιτευχθεί στον τομέα της τηλεκπαίδευσης από την αρχή της επιδημιολογικής κρίσης, μέσα σε λίγους μόλις μήνες, και μάλιστα από τη μηδενική αφετηρία που μας άφησε η διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ:

– Αναβάθμιση δημοσίων δικτύων και πλατφορμών ΠΣΔ, e-class, e-me σύγχρονης και νέων,
ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης, για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας της χώρας – δομές
που είχαν αφεθεί στην τύχη τους επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.
– Εξασφάλιση πλατφόρμας σύγχρονης τηλεκπαίδευσης δωρεάν για όλα τα σχολεία της χώρας
μας.
– Μηδενική χρέωση δεδομένων σε όλες τις πλατφόρμες που χρησιμοποιεί το Υπουργείο για
την τηλεκπαίδευση.
– Μηδενική χρέωση και για πρόσβαση στην πλατφόρμα σύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω
σταθερού ή κινητού τηλεφώνου.
– Ενίσχυση του εξοπλισμού σχολείων με σχεδόν 90.000 φορητές συσκευές (65.000 από ΕΣΠΑ
και 25.000+ από δωρεές), από 4.500 περίπου που παραλάβαμε τον Ιούλιο 2019 από την
κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ.
– Δημιουργία εκ του μηδενός άνω των 220 μαθημάτων εκπαιδευτικής τηλεόρασης για μαθητές
Δημοτικού που προβάλλονται καθημερινά από την ΕΡΤ2.
– Επιμορφωτικά σεμινάρια εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση.
– Οδηγίες του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής για εκπόνηση προγραμμάτων εκπαίδευσης
εξ αποστάσεως.

Σημειώνεται ότι ένας από τους λόγους που προκρίθηκε το διαφορετικό ωράριο Γυμνασίων/Λυκείων, αφενός, και Νηπιαγωγείων/Δημοτικών αφετέρου, ήταν η διευκόλυνση
των οικογενειών που τηλεργάζονται, έχουν ένα ή περισσότερα παιδιά και η εξορθολογισμένη χρήση συσκευών.

Πρόκειται για μία συλλογική, εθνική προσπάθεια, ώστε να διατηρηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία ζωντανή και να επιτραπεί στα παιδιά μας να συνεχίσουν όσο πιο απρόσκοπτα γίνεται τη μαθησιακή διαδικασία. Η απόπειρα για αντιπολιτευτική μικροκομματική εκμετάλλευση της δυσκολίας του εγχειρήματος στρέφεται ευθέως κατά της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η Αξιωματική Αντιπολίτευση αποδεικνύει καθημερινά ότι αδυνατεί να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και επενδύει στην καταστροφολογία εκ του ασφαλούς, προσποιούμενη ότι ξεχνά την εγκαταλελειμμένη κατάσταση στην οποία παρέδωσε κάθε
ψηφιακή εκπαιδευτική υποδομή της χώρας. Εάν ήταν στο χέρι του ΣΥΡΙΖΑ, τα σχολεία απλώς δεν θα άνοιγαν, ενώ το σύστημα τηλεκπαίδευσης απλώς δεν θα είχε ποτέ δημιουργηθεί. Γι’
αυτό άλλωστε και το πολέμησαν λυσσαλέα εξ αρχής.

Παρά τις δυσκολίες, θα τα καταφέρουμε όλοι μαζί. Και μαζί θα βγούμε από αυτή την κρίση, πιο δυνατοί.

Μοιράσου το άρθρο: