Πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 15 Ιουνίου στη Δράμα (Σχολικό συγκρότημα 1ου Γυμνασίου/1ου Γενικού Λυκείου), η πρώτη παρουσίαση και συζήτηση των αποτελεσμάτων της μεγαλύτερης κάθε προηγούμενης σχετικής μέχρι σήμερα στην Ελλάδα Πανελλαδικής Έρευνας, με αντικείμενο την επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών.

Πρόκειται για έρευνα ποσοτικού χαρακτήρα που πραγματοποιήθηκε τα δύο τελευταία χρόνια είναι σε όλες τις περιφέρειες της επικράτειας και σε όλες τις βαθμίδες και τύπους σχολείων (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, ΓΕΛ, ΕΠΑΛ), με περισσότερους από 3500 συμμετέχοντες και περισσότερα από 2500 αξιοποιήσιμα ερωτηματολόγια. Την ερευνητική ομάδα αποτέλεσαν οι Καρναβάς Βασίλης, MSc, PhD δάσκαλος-ερευνητής, τ. Σύμβουλος ΙΕΠ, Λάζαρος Βλαχόπουλος MSc, PhD εκπαιδευτικός, ψυχολόγος-ερευνητής, τ. Σύμβουλος ΙΕΠ, Ελένη Τσαλαγιώργου MSc, PhD, ΕΔΙΠ ΕΚΠΑ, τ. Σύμβουλος ΙΕΠ και Αλίκη Χατζηηλιού MSc, καθηγήτρια Αγγλικής – ερευνήτρια.

Την εκδήλωση διοργάνωσαν η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, σε συνεργασία με τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού έργου Α.Μ.Θ, Παναγιωτίδου Αναστασία, Καράογλου Γεώργιο, Ζήση Αντιγόνη και τον Επιστημονικό και Πολιτιστικό Σύλλογο: «eκπ@ιδευτικός κύκλος».

Όπως αναφέρουν οι διοργανωτές: «Η έναρξη της εκδήλωσης έγινε από τον Δ/ντη της Δ.Δ.Ε. Δράμας κ. Κιουλάνη Σπυρίδωνα, ο οποίος αφού ευχαρίστησε τους συμμετέχοντες και τους ερευνητές, αναφέρθηκε στη σημασία της έρευνας, επισημαίνοντας ότι η έρευνα αυτή μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό κρίκο στην αναζήτηση της καθολικής ποιότητας της εκπαίδευσης.
Ακολούθησε η αναλυτική παρουσίαση της έρευνας από την ερευνητική ομάδα, και μετά από ένα σύντομο διάλειμμα έγινε επεξεργασία ανά βαθμίδα εκπαίδευσης των αποτελεσμάτων της έρευνας.
Στόχος της έρευνας ήταν ο καθορισμός του επιπέδου ικανοποίησης των Ελλήνων εκπαιδευτικών και ο εντοπισμός δημογραφικών και άλλων παραγόντων που σχετίζονται με αυτήν. Απώτερος στόχος ήταν η συνεισφορά στην βελτίωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων καθώς είναι πλέον αποδεκτό ότι σε οποιοδήποτε εργασιακό πεδίο, η ποιότητα των τελικών «προϊόντων» σχετίζεται και με την ικανοποίηση των εργαζομένων που τα δημιουργούν.

Γενικά διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται περισσότερο ευχαριστημένοι από τη φύση της εργασίας τους και από τη σχέση με τους μαθητές τους και λιγότερο από τις συνθήκες της εργασίας τους και τις σχέσεις με τους συναδέλφους τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται ευχαριστημένοι από τη συνεργασία με τους γονείς και από την εκτίμηση που τους δείχνουν. Βεβαίως οι εκπαιδευτικοί εμφανίζονται λίγο ευχαριστημένοι από τις απολαβές τους, στοιχείο αναμενόμενο και λόγω των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης, ωστόσο εμφανίζονται λίγο ευχαριστημένοι και από τις δυνατότητες εξέλιξης που έχουν μέσω της εργασίας τους.

Φάνηκε επίσης ότι το φύλο δεν επηρεάζει το επίπεδο ικανοποίησής τους, όμως άλλοι παράγοντες όπως τα χρόνια υπηρεσίας, η βαθμίδα εκπαίδευσης, το καθεστώς εργασίας, το επίπεδο σπουδών, η περιοχή εργασίας διαφοροποιούν το επίπεδο της επαγγελματικής ικανοποίησης των εκπαιδευτικών. Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο αφορά στη διαφορά επιπέδου ικανοποίησης ανάμεσα στις βαθμίδες εκπαίδευσης, καθώς τα υψηλότερα επίπεδα επαγγελματικής ικανοποίησης εμφανίζονται στις χαμηλότερες βαθμίδες εκπαίδευσης (Προσχολική), τη στιγμή που όσο ανεβαίνουμε επίπεδο εκπαίδευσης μειώνεται η επαγγελματική ικανοποίηση των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε αυτό, με αποτέλεσμα τα χαμηλότερα ποσοστά επαγγελματικής ικανοποίησης να εμφανίζονται σε επίπεδο Γενικού Λυκείου. Στο διάγραμμα που ακολουθεί φαίνεται σχηματικά η διαφορά επιπέδου ικανοποίησης ανάμεσα στις βαθμίδες εκπαίδευσης».

Η εκδήλωση στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της Προσχολικής αγωγής, της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, Στελέχη της Εκπαίδευσης, Συντονιστές εκπαιδευτικού έργου και Διευθυντές Σχολικών μονάδων, Εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης, γονείς και πολίτες, έκλεισε σε ένα ζωντανό και φιλικό κλίμα με γεύμα και ζωντανή μουσική από ορχήστρα το πρόγραμμα της οποίας επιμελήθηκαν οι εκπαιδευτικοί Νίκος Γιαμαλής και Ηρακλής Σιδέρης.

Μοιράσου το άρθρο: