Μετά από μία περίοδο διαπραγματεύσεων, αλλά και απεργιών, προέκυψε τελικά αποτέλεσμα για αυξήσεις 2% στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας στα πληρώματα των πλοίων της ακτοπλοΐας με αναδρομική ισχύ από 1/1/2019, μετά από συμφωνία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) κατά τη διάρκεια συνάντησης με αντιπροσωπεία των ακτοπλόων.

Σημειώνεται ότι ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) είχε προτείνει προς την ΠΝΟ την αύξηση των αποδοχών των ναυτικών 2% με αναδρομική ισχύ από 1/1/2019.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΣΕΕΝ προχώρησε, επίσης, σε συμφωνία και με το ναυτεργατικό σωματείο των θαλαμηπόλων για θέματα συνθέσεων στην ακτοπλοΐα.

Ο Σύνδεσμος, σε ανακοίνωσή του με αφορμή την πρόσφατη κινητοποίηση της ΠΝΟ, είχε αναφέρει ότι το αυξημένο κόστος στα ναυτιλιακά καύσιμα κατά 50% τα τελευταία δύο χρόνια με σημαντική περαιτέρω αύξηση μετά την 1/1/2020, λόγω του νέου τύπου περιβαλλοντικού καυσίμου, ξεπερνά τις πραγματικές δυνατότητες των ακτοπλόων σε μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδο.

Η προηγούμενη Συλλογική Σύμβαση Εργασίας των ναυτικών στην ακτοπλοΐα, που άρχισε την 1η Ιανουαρίου 2018 και έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2018, προέβλεπε αύξηση 2% στους μηνιαίους μισθούς των εν ενεργεία αξιωματικών και κατωτέρων πληρωμάτων που εργάζονται στα επιβατηγά ακτοπλοϊκά πλοία.

Ρήγματα στο ναυτεργατικό κλάδο

Όπως αναφέρει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών ΕΜπορικού Ναυτικού: «Είναι χαρακτηριστικό ότι κανένα από τα δεκάδες Ναυτεργατικά αιτήματα δεν απετέλεσε αντικείμενο διαπραγμάτευσης παρά μόνο το ποσοστό αύξησης και αυτό στο πλαίσιο της αποδοχής της πρότασης των εφοπλιστών.

Η ΠΕΝΕΝ και άλλα τρία ναυτεργατικά Σωματεία δεν υπέγραψαν την ΣΣΕ.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ θα συνεχίσει αυτοτελώς τον αγώνα για την κατάργηση των συνθέσεων του νόμου 4150/2013, την επαναφορά τους στα επίπεδα των πραγματικών αναγκών, για να μπει τέλος στις συνθήκες εργασιακής εξόντωσης με τα επιβαρυμένα ωράρια εργασίας, με την καταστρατήγηση των ωρών ανάπαυσης, με την εντατικοποίηση της δουλειάς».

Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μοιράσου το άρθρο: