Υφαντής: “Να δείξουμε στα παιδιά ότι το θρησκευτικό φαινόμενο έχει πολλές πτυχές” (audio)

Με αφορμή την έκτακτη σύγκληση της Ιεραρχίας για το νέο πρόγραμμα σπουδών των θρησκευτικών, ο κ. Παναγιώτης Υφαντής Αναπληρωτής Καθηγητής στο τμήμα θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και μέλος της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το νέο πρόγραμμα σπουδών επισημαίνει ότι οι αντιδράσεις που προέκυψαν δεν προέρχονταν από την Ιεραρχία αλλά από διάφορους θεολογικούς κύκλους καθώς θεώρησαν ότι γίνεται κάτι το τόσο επαναστατικό που διακυβεύει την ελληνικότητα ή ακόμα και την ορθοδοξία.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας, στην εκπομπή «Αναμενόμενα και Μη» με την Κωνσταντίνα Δημητρούλη, ο κ. Υφαντής υποστήριξε ότι «βασικός στόχος ήταν το μάθημα να ανταποκριθεί στις ανάγκες του νέου σχολείου και κυρίως να ανταποκριθεί στις ήδη εμπεδωμένες νέες συνθήκες της ελλαδικής πραγματικότητες και στις διαμορφούμενες συνθήκες, που σημαίνει ότι πλέον θα πρέπει να απευθύνεται όχι μόνο σε ορθόδοξους μαθητές αλλά και σε μαθητές διαφορετικών πολιτισμικών προελεύσεων ή θρησκευτικών ταυτοτήτων και σε παιδιά που δεν έχουν καμία ζωτική, λόγω οικογένειας, σχέση με την εκκλησία ή με το θρησκευτικό φαινόμενο.

Η κύρια επιδίωξη του μαθήματος είναι να παράξει εγγράμματους θρησκευτικά μαθητές, να μπορούν δηλαδή να κατανοούν το θρησκευτικό φαινόμενο, να το βλέπουν σε όλες τις πτυχές του, ως μήτρα πολιτισμού αλλά και ως μήτρα εντάσεων. Να μπορούν να καταλάβουν καλύτερα αυτόν τον κόσμο στον οποίο μεγαλώνουν. Και ας μην ξεχνάμε ότι εσχάτως έχουμε την αναβίωση φονικών φονταμενταλιστικών τάσεων, οι οποίες είτε χρησιμοποιούν τα ιερά κείμενα είτε εκμεταλλεύονται την πίστη των ανθρώπων για να προκαλέσουν ιερούς πολέμους. Άλλωστε το κοράνι δεν εκβάλει σε τέτοιου είδους πρακτικές και για αυτόν ακριβώς τον λόγο δεν μπορούμε να διαγράψουμε ή να ενοχοποιήσουμε μία ολόκληρη θρησκεία.

Στόχος μας λοιπόν είναι να δείξουμε στα παιδιά ότι το θρησκευτικό φαινόμενο έχει πάρα πολλές πτυχές και να μπορούν να αποκωδικοποιήσουν τις αρνητικές και τις θετικές εκφάνσεις του. Το πρόβλημα ήταν ότι, για πολλά χρόνια το μάθημα διδασκόταν ως ένα είδος κατήχησης. Πλέον όμως μιλάμε για μία πολυπολιτισμική κοινωνία».

Πηγή: Πρώτο Πρόγραμμα

Επιμέλεια: Κωνσταντίνα Δημητρούλη

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος