Έρχονται αλλαγές για άδειες οδήγησης, μεταβιβάσεις αυτοκινήτων, point system

Διαδικασίες που αφορούν μεταξύ άλλων, στην έκδοση διπλωμάτων και τη μεταβίβαση των αδειών κυκλοφορίας, στον έλεγχο της συμπεριφοράς των οδηγών μέσω του point system, αλλά και στο ηλεκτρονικό σύστημα παρακολούθησης των αδειών των υδατοδρομίων, διευκολύνει η προγραμματική συμφωνία μεταξύ του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη διοικητική και ψηφιακή αναβάθμιση του ΥΜΕ.

ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

ΕΡΓΑ ΠΡΟΣ  ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟΧΟΣ ΑΝΑΜΕΝΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ (ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΗΓΟΡΙΩΝ) – ΕΙΔΙΚΗ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ   Απλούστευση της διαδικασίας και ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών (ή/και μέσω ΚΕΠ). Ταχύτερη έκδοση αδειών οδήγησης, συνολική μείωση διοικητικού κόστους,  αποσυμφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών, καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας.
ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ΑΔΕΙΩΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΕΙΧ ΟΧΗΜΑΤΩΝ   Ηλεκτρονική υποβολή δικαιολογητικών. Άρση παρακράτησης κυριότητας οχημάτων Απλούστευση διαδικασιών άρσης παρακράτησης κυριότητας οχημάτων. Συνολική μείωση διοικητικού κόστους,  αποσυμφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών, καθιέρωση διαδικασιών διαφάνειας.
ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΚΑΙ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΟΚ Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα των διαδικασιών βεβαίωσης και είσπραξης παραβάσεων του ΚΟΚ. Κατανομή ποσών για εθνικές και τοπικές δράσεις οδικής ασφάλειας. Βελτίωση του συστήματος διακυβέρνησης και χρηματοδότησης της οδικής ασφάλειας. Διασφάλιση εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για την οδική ασφάλεια. Απλούστευση και επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών. Ασφάλεια δικαίου
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΑΔΕΙΩΝ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ (ΗΣΠΑΥ) Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης και τεχνικού φακέλου για έκδοση ανανέωση/ τροποποίησή/άδειας υδατοδρομίου. Απλοποίηση και επιτάχυνση της διαδικασίας αδειοδότησης και εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού και πόρων.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΛΕΓΧΟΥ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΟΔΗΓΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (ΣΕΣΟ) – POINT SYSTEM   Ηλεκτρονικές διαδικασίες ελέγχου και παρακολούθησης των παραβάσεων συγκριμένων διατάξεων του ΚΟΚ και της οδικής συμπεριφοράς των καθ’ έξιν παραβατών οδηγών. Απλούστευση και επιτάχυνση των σχετικών διαδικασιών και δυνατότητα on line ενημέρωσης των πολιτών για τους βαθμούς τους στο Point system. Εξοικονόμηση ανθρώπινου δυναμικού / πόρων μέσω διαλειτουργικότητας όλων των εμπλεκόμενων  υπηρεσιών σε πραγματικό χρόνο.
ΣΧΕΔΙΑ ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ  (ΣΒΑΚ) Δημιουργία ηλεκτρονικής πλατφόρμας για την υποβολή των ΣΒΑΚ και ηλεκτρονική υποβολή του συνόλου των στοιχείων  (από το στάδιο της υποβολής τους έως την παρακολούθηση της υλοποίησής τους).   Πρόσβαση του ΥΠΥΜΕ (διαχειριστής) και  κατ’ ελάχιστον των Δήμων / Περιφερειών ως φορείς εκπόνησης ΣΒΑΚ. Διευκόλυνση και επιτάχυνση της συνολικής διαδικασίας για την έκδοση των προβλεπόμενων στο ρυθμιστικό πλαίσιο γνωμοδοτήσεων.   Θα πρέπει να ληφθεί υπόψιν ότι -τα ΣΒΑΚ αποτελούν κομβικό σημείο για τη συγχρηματοδότηση έργων κατά την νέα προγραμματική περίοδο. -θα μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν από μέρος των προστίμων που εισπράττονται υπέρ ΟΤΑ επί παραβάσεων ΚΟΚ (βλέπε ανωτέρω σημείο 4)
ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΩΝ (ΟΠΩΣ ΓΙΑ ΟΔΗΓΟΥΣ ΤΑΞΙ, ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ)   Ηλεκτρονική καταγραφή / καταχώρηση επώνυμων καταγγελιών (μέσω κωδικών Taxis) και υποχρέωση feedback από πλευράς διαχειριστή (ενημέρωση πορεία της καταγγελίας, συστάσεις, πειθαρχικές ποινές). Βελτίωση της ποιότητας και διαφάνειας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΟΧΗΜΑΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ   Ηλεκτρονικό μητρώο αδειών κυκλοφορίας ιστορικών οχημάτων. Ενιαία διαχείριση των απαιτήσεων για έκδοση πινακίδων / άδειας κυκλοφορίας / τεχνικό έλεγχο από το Υπουργείο  και συνολική μείωση διοικητικού κόστους.
ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗ ΔΙΕΘΝΩΝ ΓΡΑΜΜΩΝ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ   Επανασχεδιασμός και υλοποίηση με ηλεκτρονικά μέσα όλων των σχετικών διαδικασιών. Ταχύτερη έκδοση αδειών, συνολική μείωση διοικητικού κόστους,  αποσυμφόρηση των αρμόδιων υπηρεσιών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ  Το σύστημα IRIS έχει αναπτυχθεί από το Υπουργείο Άμυνας και μπορεί να διατεθεί δωρεάν Η ταχύτερη και ασφαλέστερη διεκπεραίωση και διακίνηση του συνόλου των εγγράφων του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
ΑΠΛΟΠΟΙΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΚΔΟΣΗΣ ΚΑΡΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΥ  Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων από τους επαγγελματίες Βελτίωση της μηχανοργάνωσης και των διαδικασιών τήρησης του μητρώου
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΗΧΑΝΟΓΡΑΦΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΥΡΩΣΕΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ή ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΩΝ Αύξηση του επιπέδου οδικής ασφάλειας και διασφάλιση συμμόρφωσης των μεταφορικών επιχειρήσεων και των διαχειριστών τους προς το θεσμικό πλαίσιο μέσω της αξιόπιστης εφαρμογής του συναφούς κοινοτικού μηχανισμού Μείωση διοικητικών βαρών και προτυποποίηση υπηρεσιών προς τους πολίτες και τις επιχειρήσεις
13.ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΦΟΡΤΩΤΙΚΗ (e – CMR) Ανάπτυξη πληροφοριακού συστήματος για την μετάβαση στην ηλεκτρονική φορτωτική Εξοικονόμηση διοικητικού κόστους για τις επιχειρήσεις, ενίσχυση της διαφάνειας, διευκόλυνση και αξιοπιστία του ελεγκτικού και κυρωτικού μηχανισμού

Η προγραμματική συμφωνία είναι η πρώτη που συνάπτεται στο πλαίσιο του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών (Ε.Π.Α.Δ).

Η συνεργασία αποσκοπεί στην απομείωση των διοικητικών βαρών και την αντιμετώπιση των γραφειοκρατικών υστερήσεων στους τομείς των επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών, της οδικής ασφάλειας, της βιώσιμης αστικής κινητικότητας, της υλοποίησης τεχνικών έργων, καθώς και της διοικητικής λειτουργίας του Υπουργείου.

Θα συσταθεί διμερής ομάδα εργασίας, υπεύθυνη για την ταχεία και αποτελεσματική εξέλιξη των καθορισμένων δράσεων απλούστευσης και ψηφιοποίησης των διαδικασιών. Επιπλέον, θα εργαστεί για την ανάδειξη και άλλων έργων που κρίνονται απαραίτητα προς αυτή την κατεύθυνση.

Πηγή:ΕΡΤ

Όλες οι Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο,  στο ertnews.gr
Διάβασε όλες τις ειδήσεις μας στο Google
Κάνε like στη σελίδα μας στο Facebook
Ακολούθησε μας στο Twitter
Κάνε εγγραφή στο κανάλι μας στο Youtube
Προσοχή! Επιτρέπεται η αναδημοσίευση των πληροφοριών του παραπάνω άρθρου (όχι αυτολεξεί) ή μέρους αυτών μόνο αν:
– Αναφέρεται ως πηγή το ertnews.gr στο σημείο όπου γίνεται η αναφορά.
– Στο τέλος του άρθρου ως Πηγή
– Σε ένα από τα δύο σημεία να υπάρχει ενεργός σύνδεσμος