Το σχέδιο «Restart Tourism» παρουσίασε ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης. Πρόκειται, όπως είπε, για «ένα ολοκληρωμένο, σαφές, συνεκτικό σχέδιο επανεκκίνησης του Τουρισμού», που περιλαμβάνει – μεταξύ άλλων – ενίσχυση των δομών υγείας, στήριξη των επιχειρήσεων και των εργαζομένων σε συνεννόηση με την κοινωνία, τους φορείς και την παγκόσμια κοινότητα.

Για ξεκάθαρο σχέδιο ανοίγματος της τουριστικής αγοράς έκανε λόγο ο κ. Θεοχάρης, εξειδικεύοντας μαζί με τους άλλους αρμόδιους υπουργούς το σχέδιο της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση του τουρισμού, την ενίσχυση της εργασίας και της οικονομίας που ανακοίνωσε, νωρίτερα, ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, σε τηλεοπτικό διάγγελμα.

Xρονοδιάγραμμα για εσωτερικό τουρισμό 

  • Στις 25 Μαΐου ξεκινά το yachting
  • Την 1η Ιουνίου ανοίγουν οι κατασκηνώσεις, τα κάμπινγκ και τα 12μηνα ξενοδοχεία
  • Στις 15 Ιουνίου ανοίγουν τα υπόλοιπα καταλύματα

Τουρισμός από το εξωτερικό

Για τις πτήσεις, ο υπουργός ανέφερε ότι στο πρώτο στάδιο θα υπάρξει απελευθέρωση πτήσεων προς το «Ελευθέριος Βενιζέλος» από τις 15 Ιουνίου από χώρες με καλά επιδημιολιογικά κριτήρια, ενώ στο δεύτερο στάδιο, από την 1η Ιουλίου θα ανοίξουν όλα τα αεροδρόμια.

Χώρες όπως η Γερμανία, η Βουλγαρία και κράτη της Βαλτικής
θα αποτελέσουν φέτος τις αγορές που θα τροφοδοτήσουν με επισκέπτες
την Ελλάδα.

Οι επισκέπτες από το εξωτερικό δεν θα υποβάλλονται σε υποχρεωτικό τεστ για τον κορονοϊό, ούτε θα τίθενται σε 14ημερη καραντίνα. Θα γίνονται, όμως, δειγματοληπτικά τεστ.

Σε συνεργασία με την Επιτροπή των επιδημιολόγων θα καθοριστεί η λίστα των χωρών με τις οποίες θα απελευθερωθούν οι πτήσεις.
Πριν από το τέλος Μαΐου θα ανακοινωθεί η συγκεκριμένη λίστα.

Ο υπουργός Τουρισμού τόνισε ότι «για να υποδεχθούμε με ασφάλεια τους επισκέπτες», το σχέδιο περιλαμβάνει δύο άξονες:

1. ενίσχυση υγειονομικής ικανότητας των προορισμών. Θα ορίζεται συνεργαζόμενος γιατρός με κάθε κατάλυμα ως πρώτο σημείο αξιολόγησης των κρουσμάτων. Κάθε κατάλυμα θα διαθέτει συντονιστή. Ο γιατρός θα συνεργάζεται μαζί του για τη διαχείριση ύποπτων κρουσμάτων που θα προκύψουν και την επικοινωνία με την Πολιτική Προστασία.

2. κατάρτιση ενός επιχειρησιακού πλάνου διαχείρισης των κρουσμάτων (με ειδικούς χώρους καραντίνας, μεταφορά ύποπτου κρούσματος σε δομή υγείας αν κριθεί απαραίτητο κ.α.)

Για τους μικρούς νησιωτικούς προορισμούς, ο κ. Θεοχάρης δήλωσε: «Αναπτύξαμε μικρά επιχειρησιακά πλάνα για κάθε έναν από αυτούς, με ενίσχυση της ικανότητας των υποδομών υγείας, δρομολογώντας την εγκατάσταση συνολικά 20 νέων αναλυτών για τεστ στα νησιά και εξασφαλίζοντας 600 κλίνες Covid-19 ώστε να καλύψουμε κάθε πιθανή ανάγκη».

Σημείωσε ότι αξιολογήθηκε κάθε τουριστικός προορισμός με βάση την προσβασιμότητα σε δομές υγείας και τη δυνατότητα ελέγχου όταν υπάρχει πιθανό κρούσμα.

Υπογράμμισε, επίσης, ότι τέθηκαν τρία επίπεδα κινδύνου: «χαμηλό, μέτριο και υψηλό».

Ο Χάρης Θεοχάρης αναφέρθηκε στα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων του Τουρισμού, επισημαίνοντας – μεταξύ άλλων – την επέκταση του δικαιώματος αναστολής σύμβασης εργασίας έως και τον Ιούλιο, τη μείωση ενοικίου επιχειρήσεων κατά 40% έως και τον Αύγουστο, το νέο μηχανισμό ενίσχυσης απασχόλησης «SURE» μέχρι και τον Σεπτέμβριο, την ενίσχυση των εποχιακά απασχολούμενων, την επιστρεπτέα προκαταβολή, τη μείωση της προκαταβολής φόρου, τη μείωση του ΦΠΑ στις μεταφορές, τον καφέ, τα μη-αλκοολούχα ποτά και το τουριστικό πακέτο, ώστε να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα.

Τουρισμός για όλους

Το σχέδιο επικεντρώνει και στην τόνωση του Κοινωνικού Τουρισμού.  Ο κ. Θεοχάρης ανακοίνωσε την ενίσχυσή του, ενώ νωρίτερα οι συναρμόδιοι υπουργοί έκαναν λόγο για τριπλασιασμό της χρηματοδότησής του.

Ο υπουργός Τουρισμού ανακοίνωσε στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια και εστίασε στο πρόγραμμα Τουρισμός για όλους, με προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ.

Το πρόγραμμα αυτό έχει στόχο την ενίσχυση της ρευστότητας του κλάδου και την τόνωση της ζήτησης. Θα περιλαμβάνει ξενοδοχεία και τουριστικά γραφεία, θα προβλέπει κατ΄ ελάχιστον τέσσερις διανυκτερεύσεις και θα αφορά 250.000 δικαιούχους.

Όσοι επισκέπτες έρχονται στην Ελλάδα, θα μπορούν να κατεβάζουν τη νέα εφαρμογή του Visit Greece, η οποία θα περιλαμβάνει χρήσιμες πληροφορίες και λεπτομέρειες για τους ελληνικούς προορισμούς.  Ο υπουργός τόνισε ότι κονδύλια ύψους 23 εκατ. ευρώ θα χρησιμοποιηθούν από τον ΕΟΤ για δράσεις διαφήμισης αλλά και συνδιαφήμισης με Tour Operators.

Μοιράσου το άρθρο: